Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voordeel/nadeel volle krukas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 554 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34615 - Voordeel/nadeel volle krukas?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 26-1-2006 14:44 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
dat snap ik best, en dan kan je het ook best opvullen, maar dat verhaal hierboven ging het er even om waar die gaten voor waren Niet of je ze al dan niet op moet vullen met gietijzer Je KAN ze opvullen maar niet met een zwaar materiaal

[...]




ja het lijkt me logisch dat je ze moet opvullen met een licht matriaal, maar in je post staat "niet opvullen trilt je blok als een gek"

dus ik denk eerlijk gezegd niet dat bijv kurk veel aan het totaal gewicht van de krukas kunnen beinvloeden
 
**My BungHole Will Speak Now**
Almer 26-1-2006 14:51 Print reply

Posts: 3325
ja oke, dat trillen valt mee als je het goed opvult, misschien is het ook handig om dat de zuiger of drijfstang weer lichter te maken, omdat je meer toeren maakt en het dus ook weer beter is om een precies goede balans te hebben...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


ja het lijkt me logisch dat je ze moet opvullen met een licht matriaal, maar in je post staat "niet opvullen trilt je blok als een gek"

dus ik denk eerlijk gezegd niet dat bijv kurk veel aan het totaal gewicht van de krukas kunnen beinvloeden


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mb-gek 26-1-2006 14:52 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
ja oke, dat trillen valt mee als je het goed opvult, misschien is het ook handig om dat de zuiger of drijfstang weer lichter te maken, omdat je meer toeren maakt en het dus ook weer beter is om een precies goede balans te hebben...

[...]



drijfstang lichter maken

lijkt me geen goed idee
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 26-1-2006 14:58 Print reply

Posts: 3325
Mij ook niet maar als je zoveel toeren maakt zal ie toch beginnen te trillen, hoe licht het materiaal ook is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

drijfstang lichter maken

lijkt me geen goed idee


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Bullet 26-1-2006 14:59 Print reply

Posts: 12150
je kan dat beter gewoon ff je krukas laten balanceren
 
**My BungHole Will Speak Now**
mb-gek 26-1-2006 15:00 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Mij ook niet maar als je zoveel toeren maakt zal ie toch beginnen te trillen, hoe licht het materiaal ook is

[...]



je weet wat balans inhoud?
niet alles zo licht mogelijk maken dus maar je zuiger inbalans met je krukas maken
en wrom over een drijfstang verlichten kletsen als je zogenaamd al weet dat het niet verstandig is ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Terror 26-1-2006 15:01 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Mij ook niet maar als je zoveel toeren maakt zal ie toch beginnen te trillen, hoe licht het materiaal ook is

[...]





leg uit snap er geen fuck van
 
Almer 26-1-2006 15:04 Print reply

Posts: 3325
die krukassen worden fabrieksaf allemaal uitgebalanceerd op de zuiger en drijfstang, omdat ie anders gaat trillen wat niet goed is voor het blok en ook niet fijn rijd, dit uitbalanceren is nodig voor een 2takt 1 cilinder omdat je niet op de "andere kant" van je krukas ook een drijfstang en zuiger hebt, dan zou die mooi in balans zijn...
Nu boren ze er gaten in om te zorgen dat beide kanten van de krukaswangen even zwaar zijn en het zwaartepunt dus precies in het midden ligt waar de as vastzit op de kruk.
Ga je nu alleen die gaten opvullen met een materiaal wordt die balans verstoord, en gaat je krukas dus trillen, wat je lagers niet leuk vinden en jij dus ook niet Hij wil die gaten opvullen om meer toeren te draaien, dus nog meer toeren, wordt die balans nog preciezer, en die balans haal je er dus gedeeltelijk uit en je belast het meer, dat is dus niet slim

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
[...]



leg uit snap er geen fuck van



Dit bericht is gewijzigd door Almer op 26-1-2006 om 15:05 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mb-gek 26-1-2006 15:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
die krukassen worden fabrieksaf allemaal uitgebalanceerd op de zuiger en drijfstang, omdat ie anders gaat trillen wat niet goed is voor het blok en ook niet fijn rijd, dit uitbalanceren is nodig voor een 2takt 1 cilinder omdat je niet op de "andere kant" van je krukas ook een drijfstang en zuiger hebt, dan zou die mooi in balans zijn...
Nu boren ze er gaten in om te zorgen dat beide kanten van de krukaswangen even zwaar zijn en het zwaartepunt dus precies in het midden ligt waar de as vastzit op de kruk.
Ga je nu alleen die gaten opvullen met een materiaal wordt die balans verstoord, en gaat je krukas dus trillen, wat je lagers niet leuk vinden en jij dus ook niet Hij wil die gaten opvullen om meer toeren te draaien, dus nog meer toeren, wordt die balans nog preciezer, en die balans haal je er dus gedeeltelijk uit en je belast het meer, dat is dus niet slim

[...]

dus jij denk dat dat zo precies komt dat jij die kleine stukejs kurk merkt ??
echt niet hoor


Dit bericht is gewijzigd door Almer op 26-1-2006 om 15:05 uur.


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 26-1-2006 15:09 Print reply

Posts: 3325
Quote:
dus jij denk dat dat zo precies komt dat jij die kleine stukejs kurk merkt ??
echt niet hoor



Ik zou de gok niet nemen, ik geloof ook niet dat je er veel vermogenswinst mee krijgt...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Bullet 26-1-2006 15:10 Print reply

Posts: 12150
gast heb je ooit wel eens kurk in je handen gehad?

dat weegt echt geen drol.
 
**My BungHole Will Speak Now**
mb-gek 26-1-2006 15:10 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Ik zou de gok niet nemen, ik geloof ook niet dat je er veel vermogenswinst mee krijgt...

dus jij wil zeggen dat al jou zuigers van verschillende cilinders die je op die mt van je monteerd ook allemaal hetzelfde gewicht hebben?
daar zit wel wat meer verschil in in gewicht dan die stukjes kruk

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 26-1-2006 15:12 Print reply

Posts: 3325
dat is zo, maar met een Mt heb je ook een balansas en dat werkt net even anders dan een uitgebalanceerde krukas

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

dus jij wil zeggen dat al jou zuigers van verschillende cilinders die je op die mt van je monteerd ook allemaal hetzelfde gewicht hebben?
daar zit wel wat meer verschil in in gewicht dan die stukjes kruk



 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mb-gek 26-1-2006 15:14 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
dat is zo, maar met een Mt heb je ook een balansas en dat werkt net even anders dan een uitgebalanceerde krukas

[...]



was een voorbeeld
en dan nog wil jij zeggen dat je balans as automatisch het goede gewicht aanneemt ??

maar mijn punt is dat bij elke brommer dat gewicht van die zuiger van toepassing is ..

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
vdmsprint 26-1-2006 15:30 Print reply

Posts: 12
Wat is het effect van een hogere carterdruk??
 

Dit topic is 7514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved