Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voordeel/nadeel volle krukas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34615 - Voordeel/nadeel volle krukas?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vdmsprint 26-1-2006 13:09 Print topicpost

Posts: 12
Krukassen van tomos/puch daar zitten gaten in. Als je deze gaten nou gaat opvullen, zou dit dan een voordeel of een nadeel zijn? En wat is precies de werking van die gaten in de krukas?

Alle reacties zijn weer welkom!
 

PraatPaal 26-1-2006 13:14 Print reply

Posts: 7977
voordeel is meer carterdruk, je kan ze opvullen met je meer druk in je carter

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 26-1-2006 om 13:36 uur.
 
Kampersjaak 26-1-2006 13:15 Print reply

Posts: 12285
functie van die gaten is je balansering van je krukas denks
 
oderint dum metuant
vdmsprint 26-1-2006 13:36 Print reply

Posts: 12
Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?

Dit bericht is gewijzigd door vdmsprint op 26-1-2006 om 13:41 uur.
 
KaWaReZ 26-1-2006 13:36 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
functie van die gaten is je balansering van je krukas denks


of een begin naar roterende inlaat


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
PraatPaal 26-1-2006 13:37 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..

Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?


dat heeft geen moer met ac of lc te make ..
 
mb-gek 26-1-2006 13:37 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..

Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?



wat het lucht en water gekoeld ermee te maken ??
die gaten zullen wel voor de balanceren zijn en zijn op te vullen voor een hogere carterdruk
wat het voordeeel ervan is en tot hoever je moet gaan weet ik niet
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
KaWaReZ 26-1-2006 13:38 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..

Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?


lc/ac heefter afaik nix mee te maken.

tomos draait niet zoveel toeren (lees: hoort niet zoveel toeren te maken)
tkan met de balancering te maken hebben, ook met de carterdruk.
is de druk int carter te groot kunnen je keerringen en pakkingen ertussenuitblazen.

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Henk-88 26-1-2006 13:42 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


lc/ac heefter afaik nix mee te maken.

tomos draait niet zoveel toeren (lees: hoort niet zoveel toeren te maken)





11.500 rpm op een Tomos is wel leuk maar geen pretje


maar 't kan wel
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
vdmsprint 26-1-2006 13:52 Print reply

Posts: 12
Als ik nou veel toeren wil draaien, is een volle krukas dan beter? Of kan ik dan beter een nemen met 'gaten' er in omdat deze 'lichter' draait?
 
KaWaReZ 26-1-2006 13:53 Print reply

Posts: 20582
kzou voor een andere ontsteking gaan (binnerotor), maar hangt af van je budget/wat je wilt.

denk dattet weinig uitmaakt
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
PraatPaal 26-1-2006 13:58 Print reply

Posts: 7977
hij vind dat ie 4e is van nl ofzo in auto klasse zoiets stond in ze prof, dan moet je wel wat pretspul maar er ook verstand van hebben hoor.
ik vertel je jij heb als je met dat 4e van nl groene tomosje met vaste achterbrug rijd, echt wel al een opgevulde krukas enzo.
 
Terror 26-1-2006 14:02 Print reply

Posts: 9269
KaWaReZ 26-1-2006 14:03 Print reply

Posts: 20582
de gast die em getjoent had wss


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
AOF 26-1-2006 14:04 Print reply

Posts: 1477
was bij de pupillen klasse (10 tot 12 jaar)


Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 26-1-2006 om 14:05 uur.
 
jorismb 26-1-2006 14:05 Print reply

Posts: 360
t verschil is nauwelijks merkbaar heb ik van veel mensen vernomen..
maar wat is je doel eigenlijk? wil je meer toeren draaien?
 

Dit topic is 7511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved