PraatPaal |
26-1-2006 13:14 |
Posts: 7977 |
voordeel is meer carterdruk, je kan ze opvullen met je meer druk in je carter
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 26-1-2006 om 13:36 uur.
|
|
|
|
Kampersjaak |
26-1-2006 13:15 |
Posts: 12285 |
functie van die gaten is je balansering van je krukas denks
|
|
oderint dum metuant |
|
vdmsprint |
26-1-2006 13:36 |
Posts: 12 |
Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?
Dit bericht is gewijzigd door vdmsprint op 26-1-2006 om 13:41 uur.
|
|
|
|
KaWaReZ |
26-1-2006 13:36 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
functie van die gaten is je balansering van je krukas denks
of een begin naar roterende inlaat
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
PraatPaal |
26-1-2006 13:37 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..
Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?
dat heeft geen moer met ac of lc te make ..
|
|
|
|
mb-gek |
26-1-2006 13:37 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..
Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?
wat het lucht en water gekoeld ermee te maken ??
die gaten zullen wel voor de balanceren zijn en zijn op te vullen voor een hogere carterdruk
wat het voordeeel ervan is en tot hoever je moet gaan weet ik niet
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
KaWaReZ |
26-1-2006 13:38 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..
Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?
lc/ac heefter afaik nix mee te maken.
tomos draait niet zoveel toeren (lees: hoort niet zoveel toeren te maken )
tkan met de balancering te maken hebben, ook met de carterdruk.
is de druk int carter te groot kunnen je keerringen en pakkingen ertussenuitblazen.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Henk-88 |
26-1-2006 13:42 |
|
vdmsprint |
26-1-2006 13:52 |
Posts: 12 |
Als ik nou veel toeren wil draaien, is een volle krukas dan beter? Of kan ik dan beter een nemen met 'gaten' er in omdat deze 'lichter' draait?
|
|
|
|
KaWaReZ |
26-1-2006 13:53 |
Posts: 20582 |
kzou voor een andere ontsteking gaan (binnerotor), maar hangt af van je budget/wat je wilt.
denk dattet weinig uitmaakt
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
PraatPaal |
26-1-2006 13:58 |
Posts: 7977 |
hij vind dat ie 4e is van nl ofzo in auto klasse zoiets stond in ze prof, dan moet je wel wat pretspul maar er ook verstand van hebben hoor.
ik vertel je jij heb als je met dat 4e van nl groene tomosje met vaste achterbrug rijd, echt wel al een opgevulde krukas enzo.
|
|
|
|
Terror |
26-1-2006 14:02 |
Posts: 9269 |
|
|
|
|
KaWaReZ |
26-1-2006 14:03 |
Posts: 20582 |
de gast die em getjoent had wss
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
AOF |
26-1-2006 14:04 |
Posts: 1477 |
was bij de pupillen klasse (10 tot 12 jaar)
Dit bericht is gewijzigd door lars1988 op 26-1-2006 om 14:05 uur.
|
|
|
|
jorismb |
26-1-2006 14:05 |
Posts: 360 |
t verschil is nauwelijks merkbaar heb ik van veel mensen vernomen..
maar wat is je doel eigenlijk? wil je meer toeren draaien?
|
|
|
|