Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder afwerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34612 - cilinder afwerken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robin denkers 25-1-2006 22:17 Print topicpost
Posts: 269
Hee

k heb voor een heel mooi prijsje een nieuwe 70cc gekocht maar.... alle poorten zijn behoorlijk ruw soort korrels er op.

Wat voor een kopje kan je nou het beste gebruiken en vooral wat kan je het beste gebruiken om bijv overal bj te kunnen in je spoelpoorten want dat red k nu echt niet met een dremel
 

Deon 25-1-2006 22:21 Print reply

Posts: 9656
tandarts gereedschap,
 
Almer 25-1-2006 22:23 Print reply

Posts: 3325
Heb je hier al ervaring mee? Ik meende dat je spoelkanalen ook wat ruw moesten zijn voor een betere flow... En idd het beste gebruik je tandartsgereedschap...

beter kom je niet teveel aan je spoelers... die zijn aardig moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 25-1-2006 om 22:23 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Razor 25-1-2006 22:24 Print reply

Posts: 1554
dat blijft hier altijd wel een discussie. De ??n zegt altijd dat je alles moet polijsten.. de ander zegt dat het beter is ruw te laten ivm olieresten dat het dan uiteindelijk weer gladder is polijsten.

Ook al gaat het hier niet heel makkelijk..polijsten in je spoelpoortengangen

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 25-1-2006 om 22:25 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
robin denkers 25-1-2006 22:25 Print reply
Posts: 269
Nee kijk t is niet ruw maar gewoon echt slecht zegmaar uitstekende stukjes wat gewoon echt niet hoort, ook heel die uitlaatpoort bijv dat is echt een zooitje weet ff niet waar k t mee kan vergelijken
 
Razor 25-1-2006 22:26 Print reply

Posts: 1554
ok das ander verhaal. Zijn er hier genoeg die je cilinder kunnen/willen afwerken op t forum...
 
blowdown en een powerband te koop!
robin denkers 25-1-2006 22:26 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
dat blijft hier altijd wel een discussie. De ??n zegt altijd dat je alles moet polijsten.. de ander zegt dat het beter is ruw te laten ivm olieresten dat het dan uiteindelijk weer gladder is polijsten.

Ook al gaat het hier niet heel makkelijk..polijsten in je spoelpoortengangen

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 25-1-2006 om 22:25 uur.


Ja maar met ruw is dan waarschijnlijk overal gelijk opschuren, dit is gewoon een t*ring zooi zal anders wel een foto maken morgen.

Ook is waar me carb opgaat maar 15mm doorsnede:S me ori cil was zelfs al 17

 
Deon 25-1-2006 22:27 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
[...]


Ja maar met ruw is dan waarschijnlijk overal gelijk opschuren, dit is gewoon een t*ring zooi zal anders wel een foto maken morgen.

Ook is waar me carb opgaat maar 15mm doorsnede:S me ori cil was zelfs al 17




Dremelen jongen
 
robin denkers 25-1-2006 22:29 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ok das ander verhaal. Zijn er hier genoeg die je cilinder kunnen/willen afwerken op t forum...


Heb wat zitten oefenen op een zwaar verrotte cilinder als je m op ze kop zet zegmaar bij t begin van je spoelpoorten had die ook wat van die uitstekende korrels die heb k echt perfect glad gekregen en toen gepolijst das perfect.

Dus is dacht k oefen nog wat en ga t dan op die 70cc doen maar k kan nooit overal komen. Wie zou dat kunnen doen die daar ervaring en t gereedschap voor heeft? want t is nu echt een drama

 
Razor 25-1-2006 22:35 Print reply

Posts: 1554
Heb je niet zo'n flexibele as (kabel) voor op je dremel?
 
blowdown en een powerband te koop!
robin denkers 25-1-2006 22:38 Print reply
Posts: 269
Nee heb k niet wist ook niet dat dat bestond

maar dat kan best werken alleen wel moeilijk precies de stukken te pakken die je wilt want gewoon door die bocht een vegen word nix natuurlijk

of komt dat met t juiste kopje erop wel goed?

want dan ga k dat ff halen en test k t voor de zekerheid ff op die andere cilinder

Hoe doen mensen dat trouwens als ze hun poorten ophogen enzo dan moet je tog een 90 graden bochtje ofzo erop zetten bestaat dat ook?

Dit bericht is gewijzigd door robin denkers op 25-1-2006 om 22:41 uur.
 
hondamt8 25-1-2006 22:42 Print reply

Posts: 592
gewoon er uit halen waar je bij kan, wss merk je het niet eens.

je krijgt toch nooit alles er uit. gewoon zover als je kunt. het is meer van belang dat de poorten in je cilinder mooi uit komen, even groot en niet scherp zijn.

wel in de spoelpoorten die schotten... (die metalen delen in het midden van de poorten die als het waren de poorten van elkaar schijden waar de cilinder op het blok komt) goed scherp maken, dat de benzine daar niet op stuikt. dat scheelt merk je wel.
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Almer 25-1-2006 22:43 Print reply

Posts: 3325
bestaat dacht ik ook, ik zou btw niet eens met een tandartsmachien willen tunen, ik besterf het al als ik alleen dat geluid hoor Jemig de pemig ik krijg dan meteen kiespijn... Ik zou het laten doen trouwens!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers
Nee heb k niet wist ook niet dat dat bestond

maar dat kan best werken alleen wel moeilijk precies de stukken te pakken die je wilt want gewoon door die bocht een vegen word nix natuurlijk

of komt dat met t juiste kopje erop wel goed?

want dan ga k dat ff halen en test k t voor de zekerheid ff op die andere cilinder

Hoe doen mensen dat trouwens als ze hun poorten ophogen enzo dan moet je tog een 90 graden bochtje ofzo erop zetten bestaat dat ook?

Dit bericht is gewijzigd door robin denkers op 25-1-2006 om 22:41 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
robin denkers 25-1-2006 22:45 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
gewoon er uit halen waar je bij kan, wss merk je het niet eens.

je krijgt toch nooit alles er uit. gewoon zover als je kunt. het is meer van belang dat de poorten in je cilinder mooi uit komen, even groot en niet scherp zijn.

wel in de spoelpoorten die schotten... (die metalen delen in het midden van de poorten die als het waren de poorten van elkaar schijden waar de cilinder op het blok komt) goed scherp maken, dat de benzine daar niet op stuikt. dat scheelt merk je wel.


Nou dit is wel heel erg hoor zal morgen anders wel foto maken, maja verwacht zoiezo niets snels van deze cilinder de poorten zijn nog kleiner dan die van een ori en de inlaat van carb is ook 2 mm kleiner.

Poorten zitten verder ook op precies dezelfde plek als van ori
 
mb-gek 25-1-2006 22:45 Print reply

Posts: 10385
gewoon je uitlaat poort ff polijsten en de rest lekker laten zitten
miss de wand op sommige plekjes afwerken maar meer niet

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 25-1-2006 22:46 Print reply

Posts: 3325
uitlaatpoort polijsten en misschien oppervlakte wat vergroten en verder zou ik er maar niet aankomen als je het niet goed weet verniel je dan toch meer...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
gewoon je uitlaat poort ff polijsten en de rest lekker laten zitten
miss de wand op sommige plekjes afwerken maar meer niet



 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 3269 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved