Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat lek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34606 - uitlaat lek
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-1-2006 18:02 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

das om hitte af te voeren


is dat niet noujuist om je uitlaat in het begin bij cilinder warmer te houden/krijgen?
 
tsxj oran 25-1-2006 18:03 Print reply

Posts: 6498
waarom zou je uitlaat warm moeten worden?? dat is nieuw voor me(of er moet een kat tussen zitten)
 
oud
Remco RS 25-1-2006 18:05 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


is dat niet noujuist om je uitlaat in het begin bij cilinder warmer te houden/krijgen?

laten we het erop houden dat het met hitte te maken heeft
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 25-1-2006 18:05 Print reply

Posts: 12846
Word je uitlaat hoogtoeriger .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Shoot_me 25-1-2006 18:06 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
waarom zou je uitlaat warm moeten worden?? dat is nieuw voor me(of er moet een kat tussen zitten)


Racebrommertjes willen hun cilinder etc snel warm krijgen omdat ie dan beter loopt...

Alufolie reflecteerd warmte en "straalt" het dus terug naar de uitlaat en die op zijn beurt weer naar de cilinder ...

Daars je antwoord

Owja en je uitlaat zet uit en dus meer expansie = hoogtoeriger ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:06 uur.
 
miauw
Remco RS 25-1-2006 18:07 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


Racebrommertjes willen hun cilinder etc snel warm krijgen omdat ie dan beter loopt...

Alufolie reflecteerd warmte en "straalt" het dus terug naar de uitlaat en die op zijn beurt weer naar de cilinder ...

Daars je antwoord

Owja en je uitlaat zet uit en dus meer expansie = hoogtoeriger ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:06 uur.

leg dat laatste eens uit?

 
Inox 25-1-2006 18:08 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
waarom zou je uitlaat warm moeten worden?? dat is nieuw voor me(of er moet een kat tussen zitten)

Uitlaat wordt heter -> geluidsgolven bewegen sneller -> uitlaat wordt iets hoogtoeriger
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
Shoot_me 25-1-2006 18:09 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

leg dat laatste eens uit?



tis meer een stelling... Als je expansiegedeelte uitzet zou hij eigenlijk eigenlijk voor meer cc's moeten zijn...
Hoe dikker het expansie gedeelte = meer inhoud = hoogtoeriger of dus voor meer cc's

Wat inox zegt zou ook nog kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:09 uur.
 
miauw
tsxj oran 25-1-2006 18:09 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


Racebrommertjes willen hun cilinder etc snel warm krijgen omdat ie dan beter loopt...

Alufolie reflecteerd warmte en "straalt" het dus terug naar de uitlaat en die op zijn beurt weer naar de cilinder ...

Daars je antwoord

Owja en je uitlaat zet uit en dus meer expansie = hoogtoeriger ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:06 uur.

lijkt me vaag, race brommers worden van te voren warm gereden en vaak ook nog een opwarm ronde, daarnaast is meer expansie niet altijd hoogtoeriger en wat wil jij bereiken met een hoogtoerige cilinder?

 
oud
Remco RS 25-1-2006 18:10 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


tis meer een stelling... Als je expansiegedeelte uitzet zou hij eigenlijk eigenlijk voor meer cc's moeten zijn...
Hoe dikker het expansie gedeelte = meer inhoud = hoogtoeriger of dus voor meer cc's

Wat inox zegt zou ook nog kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:09 uur.

je bedoelt dus dat hij uitzet door de hitte?
 
Shoot_me 25-1-2006 18:11 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

lijkt me vaag, race brommers worden van te voren warm gereden en vaak ook nog een opwarm ronde, daarnaast is meer expansie niet altijd hoogtoeriger en wat wil jij bereiken met een hoogtoerige cilinder?



Hey ik begon hier niet over h?? ...

Getunde cilinders zijn meestal voor meer toeren per min berekend dan een normaal uitlaatje...
Dus willen ze em een beetje hoogtoeriger hebben

Quote:
je bedoelt dus dat hij uitzet door de hitte?


Ja want warme dingen zetten nou eenmaal uit...
Wat inox zegt zou ook nog is zo kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 25-1-2006 om 18:12 uur.
 
miauw
tsxj oran 25-1-2006 18:12 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

je bedoelt dus dat hij uitzet door de hitte?

dat bedoelde hij ja, maar de beredenering daarnaa gaat nergens over

 
oud
tsxj oran 25-1-2006 18:13 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


Hey ik begon hier niet over h?? ...

Getunde cilinders zijn meestal voor meer toeren per min berekend dan een normaal uitlaatje...
Dus willen ze em een beetje hoogtoeriger hebben

lees je tekst door die klopt niet

 
oud
Shoot_me 25-1-2006 18:15 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

dat bedoelde hij ja, maar de beredenering daarnaa gaat nergens over



ben meer aan het speculeren
 
miauw
mblover 25-1-2006 18:15 Print reply

Posts: 5391
wtf waarom zou je je uitlaat extra warm willen hebben. Je gebruikt juist DUN materiaal zodat hij snel de goede temperatuur aanneemt en behoud, en dat is voor zover ik weet afhankelijk van je toerental...
Dat zou dus ook met die uitzetting te maken kunnen hebben, dikkere pijp is een hoogtoerigere pijp, misschien dat hij daarom bij hogere toeren wat warmer moet worden als bij lagere toeren.


bovendien, aluminium heeft een behoorlijk grote warmtegeleidingsco?fficient, maw aluminium geleid de warmte wel heel makkelijk van de uitlaat weg

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 25-1-2006 om 18:17 uur.
 

Dit topic is 5013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved