cmtheman |
25-1-2006 16:18 |
Posts: 2710 |
zet gewoon neer wat dat ding doet (stroom opslaan en om de zoveel tijd afgeven, in een versterkte vorm)
en maak er gewoon ontladingsunit met opslagcapaciteit van ofzo
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
mb-gek |
25-1-2006 16:22 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
zet gewoon neer wat dat ding doet (stroom opslaan en om de zoveel tijd afgeven, in een versterkte vorm)
en maak er gewoon ontladingsunit met opslagcapaciteit van ofzo
denk dat ie meer wil horen over het verlaten en vervroeger bij bepaalde toerentallen
maat at ts
is daaar niks van te vinden op internet ?
lijkt me raar
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Terror |
25-1-2006 16:23 |
Posts: 9269 |
misschien op 2stroketuning.nl geloof ik dat de link zo was
als het hem niet is moet je lude ff inboxen
Dit bericht is gewijzigd door Terror op 25-1-2006 om 16:25 uur.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
25-1-2006 16:25 |
Posts: 12846 |
Van www.scooter-power.nl :
CDI Capacitive Discharge Ignition
De inductieve spanning in de primaire winding, zoals net besproken, wordt hier niet opgewerkt door de bobine zelf maar door het ontstekingssysteem. Een condensator wordt opgeladen tot een spanning normaal tussen de 200-400 volt en op het moment van ontsteken op de bobine aangesloten. Ook hier wordt de primaire spoelspanning omgezet naar een secundaire hoogspanning en de vonk is geboren. Het voordeel van dit type ontstekingssysteem is dat de vonklengte groter is als een normale MCI (20,000-40,000 volt). Dit betekent dat meer pk's wordt geleverd bij hogere toerentallen (RPM >8000). Een nadeel is de vonkduur, deze is aanzienlijk korter dan bij een normale MCI ontsteking namelijk tussen de 0.1 en 0.3 milliseconden. Een oplossing voor dit probleem is het toepassen van meermalen ontsteking, dit houdt in dat er meerdere keren wordt ontstoken tijdens een ontbranding. Ondanks deze toepassing is het geen continue vonk en zal deze oplossing ook grote gevolgen hebben voor het benodigd vermogen van de accu.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
jackmasterTZR |
25-1-2006 16:38 |
Posts: 3062 |
ooh kzat aan diesel te denken
|
|
|
|
bart de scootergek |
25-1-2006 16:46 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
ooh kzat aan diesel te denken
fijn dat je dat deed, maar waarom post je het? niet echt interesant voor dit topic.
|
|
Honda RC-33 |
|
ironbird |
25-1-2006 16:48 |
Posts: 1096 |
het hoefde echt niet uigebreid.
dit heb ik nnu staan en dat volstaat:
Capacitive Discharge Ignition: ontladingunit met opslagcapaciteit. Het slaat de stroom op, en als de signaalspoel een impuls geeft ontlaadt hij zich.
bedankt aan de eerste reply'er dus (en ook aan de rest voor d emoeite natuurlijk )
Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 25-1-2006 om 16:48 uur.
|
|
|
|
god of darkness |
25-1-2006 17:03 |
Posts: 222 |
cdI= thrysitorontsteking?
|
|
|
|
vanwalsum |
25-1-2006 18:16 |
Posts: 692 |
Bestaan er geen speciale begrenzings cdi's? lijkt me ideaal!
|
|
|
|
KaWaReZ |
25-1-2006 18:19 |
Posts: 20582 |
honda schakels schijnen uitgerust te zijn met "mindere" cdi's
de mp300s (oid?) kan wat hogere toerentallen aan.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Neonlampje |
25-1-2006 18:20 |
Posts: 14825 |
valt allemaal heeeel erg mee
|
|
|
|
Shoot_me |
25-1-2006 18:21 |
Posts: 1535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
honda schakels schijnen uitgerust te zijn met "mindere" cdi's
de mp300s (oid?) kan wat hogere toerentallen aan.
Deden mensen het juist niet om die dip @ 7k toeren weg te halen?
|
|
miauw |
|
mb-gek |
25-1-2006 18:21 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
honda schakels schijnen uitgerust te zijn met "mindere" cdi's
de mp300s (oid?) kan wat hogere toerentallen aan.
mps300 ja
maar volges de een is het een fabel en de andere niet
ik ga als ik tijd heb en eraan denk een keer testen
pas als me setup goed is afgesteld enzo
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Neonlampje |
25-1-2006 18:22 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]
Deden mensen het juist niet om die dip @ 7k toeren weg te halen?
7 a 8k dip... bij een mps300 heb je hem nog wel, maar iets minder...
|
|
|
|
Shoot_me |
25-1-2006 18:25 |
Posts: 1535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
7 a 8k dip... bij een mps300 heb je hem nog wel, maar iets minder...
dan maar een hpi'tje ... Keb die dip namenlijk ook.. Lijkt alsof die een soort van inhoud voordat ie in de powerband komt
|
|
miauw |
|