cmtheman |
24-1-2006 16:53 |
Posts: 2710 |
misschien zit het tandwiel niet strak om de as, en heeft 1 van de 2 speling, of je moet je ketting gewoon spannen/recht uitlijnen (dat je tandwielen op 1 lijn zitten, en je ketting dus niet in een knik loopt)
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Palava |
24-1-2006 16:53 |
Posts: 2866 |
atw en vtw in 1 lijn?
ketting niet te strak?
ketting ingevet?
|
|
|
|
ironbird |
24-1-2006 16:54 |
Posts: 1096 |
nieuwe tandwielen+ketting?
wrs is een van de twee versleten... Je moet (best) altijd de hele set vernieuwen als je vernieuwt, dat slijt monder snel:
|
|
|
|
-Bassie- |
24-1-2006 16:57 |
Posts: 6617 |
hoeveel tands is je voortandwiel??
loopt de keting niet over je achterbrug heen???
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
kees_tsx |
24-1-2006 19:37 |
Posts: 551 |
Hee, dit probleem hem ik ook
Dit was nadat ik mijn ketting had gespannen
Wat kan het dan zijn?
|
|
|
|
ruud1 |
24-1-2006 19:39 |
Posts: 806 |
te strak gespannen...?
tandwielen niet gelijkmatig versleten?
miss zitten er in je ketting wat schakels vast (heb ik ook welles gehad)
Dit bericht is gewijzigd door ruud1 op 24-1-2006 om 19:39 uur.
|
|
|
|
Almer |
24-1-2006 19:40 |
Posts: 3325 |
ketting te strak gespannen waardoor de tandjes op je as in elkaar klikken, gewoon je ketting wat minder strak zetten... Staat alles wel goed in lijn?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kawasaa |
24-1-2006 19:40 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees_tsx
Hee, dit probleem hem ik ook
Dit was nadat ik mijn ketting had gespannen
Wat kan het dan zijn?
beide tandwielen niet precies in 1 lijn en als je de ketting dan behoorlijk strak hebt staan schiet de ketting voor dat hij eigelijk van het tandwiel of hoort te gaan er al af en dat tikt..
|
|
|
|
superior mt7 |
24-1-2006 19:47 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
misschien zit het tandwiel niet strak om de as, en heeft 1 van de 2 speling, of je moet je ketting gewoon spannen/recht uitlijnen (dat je tandwielen op 1 lijn zitten, en je ketting dus niet in een knik loopt)
je voortandwiel hoort speling te hebben op je as
|
|
V8 |
|
vooruitnietachteruit |
24-1-2006 19:54 |
Posts: 618 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]
je voortandwiel hoort speling te hebben op je as
ow? wat is het nut daarvan dan?
|
|
|
|
renoeius |
24-1-2006 20:03 |
Posts: 6409 |
ik heb wel eens gehad dat de tandjes van het vtw te breed waren. daardoor pakte hij die ketting niet goed. kijk daar ook ff goed naar.
|
|
|
|
Kawasaa |
24-1-2006 20:03 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
[...]
ow? wat is het nut daarvan dan?
dat de ketting in 1 lijn blijft met het achtertandwiel en de ervoor zorgt dat de ketting er niet afstuiterd
|
|
|
|
renoeius |
24-1-2006 20:03 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
[...]
ow? wat is het nut daarvan dan?
zal niet best zijn als je je vtw echt vast hebt zitten op de as
|
|
|
|
kees_tsx |
24-1-2006 20:04 |
Posts: 551 |
Ik heb hem nu slapper hangen, maar nu hoor ik een schavend geluid
zoals van gggg, niks, ggg, niks, gggg Dus niet de hele tijd, om en om
|
|
|
|
superior mt7 |
24-1-2006 20:06 |
Posts: 2675 |
ik wilde al bijna zeggen je achterbrug, maar het gaat om en om zeg je,,,als je ff goed kijkt is het toch niet zo moeilijk om daar achter te komen?!?!
|
|
V8 |
|