Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelheid gaat omlaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34535 - Snelheid gaat omlaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vinnie-89 22-1-2006 11:40 Print topicpost

Posts: 1870
Ik heb sinds een week een std luchtfilter op mn Nsr zitten en nu gaat hij minder snel..
Met het powerfilter en sproeier 220 liep bij tegen de 100km/u op de teller en met me std luchtfilter en sproeier 190 gaat hij nog maar 85km/u.
Kan ik met het ori luchtfilter niet zo snel meer?
 

bart de scootergek 22-1-2006 11:43 Print reply

Posts: 8916
is redelijk normaal hoor, je ori luchtfilter heeft een stukje minder luchtopbrengst.


 
Honda RC-33
richard3 22-1-2006 11:43 Print reply

Posts: 5198
jep zoals bart zegt
boor wat gaten in je luchtfilter bak of zo dan gaat ie weer wat harder
 
op naar de grote brommers
Almer 22-1-2006 11:49 Print reply

Posts: 3325
hmm ik vind je sproeier ook achterlijk groot... weet je zeker dat je geen valse lucht hebt?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
NSR-krul 22-1-2006 11:50 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm ik vind je sproeier ook achterlijk groot... weet je zeker dat je geen valse lucht hebt?

zijn keihin maten dacht ik zo
 
bart de scootergek 22-1-2006 11:52 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-krul
[...]

zijn keihin maten dacht ik zo



als dat keihin maten zijn, dan is het achterlijk groot, lijken me eerder mikuni maten.
 
Honda RC-33
mulder 22-1-2006 11:53 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-krul
[...]

zijn keihin maten dacht ik zo


dan al helemaal, mikuni maten zijn meestal zo hoog. Ik zou controleren op valse lucht @ ts.

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 22-1-2006 om 11:53 uur.
 
NSR-krul 22-1-2006 11:53 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



als dat keihin maten zijn, dan is het achterlijk groot, lijken me eerder mikuni maten.

dan die
 
Vinnie-89 22-1-2006 11:56 Print reply

Posts: 1870
ik heb idd een mikuni.. maar met een goede lucht, benzine, mengsel verhouding hoor hij met een std filter toch net zo goed te kunnen lopen als met een powerfilter?

Dit bericht is gewijzigd door Nero op 22-1-2006 om 11:57 uur.
 
mb-gek 22-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nero
ik heb idd een mikuni.. maar met een goede lucht, benzine, mengsel verhouding hoor hij met een std filter toch net zo goed te kunnen lopen als met een powerfilter?

Dit bericht is gewijzigd door Nero op 22-1-2006 om 11:57 uur.

nee
een originerel luchtfilter laat gewoon veel minder lucht door

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
richard3 22-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 5198
tuurlijk niet
een ori filter zuigt veel minder lucht aan als een power filter
 
op naar de grote brommers
bart de scootergek 22-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nero
ik heb idd een mikuni.. maar met een goede lucht, benzine, mengsel verhouding hoor hij met een std filter toch net zo goed te kunnen lopen als met een powerfilter?

Dit bericht is gewijzigd door Nero op 22-1-2006 om 11:57 uur.



nee, want de kwaliteit van je mengsel is wel goed, maar de kwantiteit is lager. er is dus minder mengsel om te verbranden, lijkt me logisch dat hij dan minder hard loopt?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 22-1-2006 om 11:59 uur.
 
Honda RC-33
Vinnie-89 22-1-2006 12:15 Print reply

Posts: 1870
ja klink idd logischer
anders kon je ook super zuinig en super hard rijden..
dus het komt er op neer dat ik gewoon snelheid verlies?
anders zal ik wat extra gaten in me luchtfilter maken.
 
BIET 22-1-2006 12:19 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nero
ja klink idd logischer
anders kon je ook super zuinig en super hard rijden..
dus het komt er op neer dat ik gewoon snelheid verlies?
anders zal ik wat extra gaten in me luchtfilter maken.

Gewoon een mes in steken, is super simpel
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Hans F 22-1-2006 15:01 Print reply
Posts: 4326
wat heb je voor carburateur? Want tot 20mm komt er iig echt ruim voldoende lucht door een origineel filter. 24mm gaat zelfs nog prima.

Boor desnoods enkele gaten/sleuven in de deksel van het filter.

Dit bericht is gewijzigd door Hans F op 22-1-2006 om 15:02 uur.
 
renoeius 22-1-2006 15:04 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nero
ja klink idd logischer
anders kon je ook super zuinig en super hard rijden..
dus het komt er op neer dat ik gewoon snelheid verlies?
anders zal ik wat extra gaten in me luchtfilter maken.


met een powerfilter kan je ook aardig zuinig en hard rijden. ik rijd rond de 1:27 met powerfilter en aardig wat toeren
maar waarom heb je je ori filter er weer op zitten als ik vragen mag?
 

Dit topic is 1066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved