Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Coat uit schroefdraad???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34533 - Coat uit schroefdraad???
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 22-1-2006 13:07 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


sorry maar ze stralen het tog eerst.

je kan het het best zien als een vet grote bout van 2,5cm diameter, met heel van draad daar moet een "moer" op en het is echt fijn draad.

aan die opmerkingen van bout erop heb ik niks aangezien zij zeiden dat het goed kwam en het al gebeurt is.

zou remvloeistof werken?

als je zo maar een hele boel vol gaat stoppen met vet word echt neit alles eruit gestraald


maar ik snap niet waarom je niet gewoon ff de coating eruit krabbeld
en die manier van een tap zelf maken is ook een mooi idee
daar krijg je zeker de zooi ermee wel uit

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Arjanus 22-1-2006 13:21 Print reply

Posts: 9073
ff de coating eruit krabbelen

je weet zeker niet hoe vast die troep zit

tapmoer werkt natuurlijk het beste , maar die zullen best wel wat kostten (als je de draad maat al weet !)

en dat verhaal van bouten erin voor het coaten werkt ook niet
heb ik namelijk ook gedaan , en ik ben een week bezig geweest om alle bouten weer los te draaien
dat verhaal met siliconen kegeltjes oid werkt idd het beste , goeie coatbedrijven weten dit wsl wel , maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan

 
lieber nurburgring als ehering
stivoman 22-1-2006 13:23 Print reply

Posts: 5353
en volgende x special plakband erop plakken
 
4 rings rule them all
Neonlampje 22-1-2006 13:28 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
probleem met bouten erin is dat als je ze gewoon lukraak los gaat draaien, er gelijk een stuk poedercaot mee afbrokkelt.. beste kun je dan gewoon de bout een heel stuk laten uitsteken, en ff langs de rand schoonddremelen op de bout, en zo losdraaien..

klinkt als veel werk maar dat valt reuze mee..


waarom verwarm je t nou niet gewoon.. werkt ook met dichtgecoate framenummers..

Om die reden heb ik dus nergens bouten in gedraaid... gewoon naderhand een tapje erdoor halen...

Bij mij hadden ze alleen mn balhoofdspen ook gedaan na het stralen.. dat was wel verrot om de lagers erop te krijgen
 
mb-gek 22-1-2006 13:31 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
ff de coating eruit krabbelen

je weet zeker niet hoe vast die troep zit

tapmoer werkt natuurlijk het beste , maar die zullen best wel wat kostten (als je de draad maat al weet !)

en dat verhaal van bouten erin voor het coaten werkt ook niet
heb ik namelijk ook gedaan , en ik ben een week bezig geweest om alle bouten weer los te draaien
dat verhaal met siliconen kegeltjes oid werkt idd het beste , goeie coatbedrijven weten dit wsl wel , maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan


weet wel wat een kut werk het is oor heb zelf namelijk ook zeer veel spul al laten coaten enzo
maar het is mogelijk
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Remco RS 22-1-2006 13:33 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

weet wel wat een kut werk het is oor heb zelf namelijk ook zeer veel spul al laten coaten enzo
maar het is mogelijk

dat spul is idd enorm moeilijk ergens af te halen
 
L2R-R2L 22-1-2006 15:02 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm kan je het bedrijf niet voorstellen om een op hun kosten een andere poot te halen? Of zijn deze poten moeilijk te vinden?



vrij moeilijk en als ik er 1 vind is het behoorlijk duur..
buitendat moet ik gaan wachten en daar heb ik geen zin in heb net 1 week me certificaat en wil nu eens eindelijk op m'n eigen broem brommen!!
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
L2R-R2L 22-1-2006 15:03 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

weet wel wat een kut werk het is oor heb zelf namelijk ook zeer veel spul al laten coaten enzo
maar het is mogelijk


dit is niet zo makkelijk als bij het jouwe denk ik het is namelijk enorm fijn draad!!!
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
mb-gek 22-1-2006 15:05 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


dit is niet zo makkelijk als bij het jouwe denk ik het is namelijk enorm fijn draad!!!

zei ik dat het makkelijk is ?

jij wil een manier en die is er best alleen meot je wel moeite ervoor willen doen
en heb je ook al aan die zelf maak tap gedacht die is vorogesteld ?
das nog de beste manier denk die er gegeven is
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
L2R-R2L 22-1-2006 15:06 Print reply

Posts: 1553
ik snap niets van die zelf maak tap.

denk er wel aan dat het draad aan de buitenzijde zit zoals raffel ookal zei.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
mb-gek 22-1-2006 15:09 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
ik snap niets van die zelf maak tap.

denk er wel aan dat het draad aan de buitenzijde zit zoals raffel ookal zei.

om het ff duidelijk te krijgen
is het dus eeen moer of een bout die volgecoat is ?

bij een moer kan je gewoon de ori bout pakken en daar 2 gewoon happen uit halen om zo een tap te maken

bij een bout haal je ff de staalborstel erover en klaar

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Daniel_84 22-1-2006 15:10 Print reply

Posts: 1127
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar als het buitendraad is toch gewoon met staalborstel overheen borstelen en dan gewoon weer moertje erop.
 
L2R-R2L 22-1-2006 15:11 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

om het ff duidelijk te krijgen
is het dus eeen moer of een bout die volgecoat is ?

bij een moer kan je gewoon de ori bout pakken en daar 2 gewoon happen uit halen om zo een tap te maken

bij een bout haal je ff de staalborstel erover en klaar



het is een bout... en nee met een staalborstel lukt het echt niet...
ik dacht dat jij best wel veel wist maar dit is echt z? dom, het is ook nog eens (onwijs) fijn draad heh...
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
renoeius 22-1-2006 15:14 Print reply

Posts: 6409
miss wil dit wel helpen
eerst een kleinere maat bout erin draaien, zodat er een klein laagje caoting af gaat. dan weer een maatje groter en daarna de juiste maat bout. miss help dat

ik verzin het nu ook ter plekke, maar je moet toch wat proberen
 
mb-gek 22-1-2006 15:14 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


het is een bout... en nee met een staalborstel lukt het echt niet...
ik dacht dat jij best wel veel wist maar dit is echt z? dom, het is ook nog eens (onwijs) fijn draad heh...

met een staal borstel luk wel.....
gewoon ding op de boormachine en gaan
zie eigenlijk het hele probleem niet meer in

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 3083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved