mb-gek |
22-1-2006 11:59 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
[...]
nee geen laagje vet!!! dat gaat lopen door de warmte en dan krijg je helemaal een kutlak
idd
dan krijg je allemaal gele groene druipers in de lak en gaat de boel bobbelen
sommige mensen......
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
richard3 |
22-1-2006 11:59 |
Posts: 5198 |
dan heeft et geen zin gehad roest zo weer dan
|
|
op naar de grote brommers |
|
L2R-R2L |
22-1-2006 12:20 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
idd
dan krijg je allemaal gele groene druipers in de lak en gaat de boel bobbelen
sommige mensen......
sorry maar ze stralen het tog eerst.
je kan het het best zien als een vet grote bout van 2,5cm diameter, met heel van draad daar moet een "moer" op en het is echt fijn draad.
aan die opmerkingen van bout erop heb ik niks aangezien zij zeiden dat het goed kwam en het al gebeurt is.
zou remvloeistof werken?
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
Remco RS |
22-1-2006 12:21 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je zit nu met de ellende, maar volgende keer overal bouten in het schroefdraad draaien.
ik zag dit laats @ discovery, daar deden ze siliconen kegeltjes erin, lijkt me makkelijker dan boutjes, die gaan ook vastzitten
|
|
|
|
HayeSM |
22-1-2006 12:24 |
Posts: 3052 |
en gewoon verfafbijt dan?.. alles ff afplakken.. en dan afbijt erop..
staalborstel er langs.. en dan bout er langzaam opdraaien met beetje wd40 desnoods
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
Raffel |
22-1-2006 12:26 |
Posts: 1226 |
probleem met bouten erin is dat als je ze gewoon lukraak los gaat draaien, er gelijk een stuk poedercaot mee afbrokkelt.. beste kun je dan gewoon de bout een heel stuk laten uitsteken, en ff langs de rand schoonddremelen op de bout, en zo losdraaien..
klinkt als veel werk maar dat valt reuze mee..
waarom verwarm je t nou niet gewoon.. werkt ook met dichtgecoate framenummers..
|
|
|
|
L2R-R2L |
22-1-2006 12:35 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raffel
probleem met bouten erin is dat als je ze gewoon lukraak los gaat draaien, er gelijk een stuk poedercaot mee afbrokkelt.. beste kun je dan gewoon de bout een heel stuk laten uitsteken, en ff langs de rand schoonddremelen op de bout, en zo losdraaien..
klinkt als veel werk maar dat valt reuze mee..
waarom verwarm je t nou niet gewoon.. werkt ook met dichtgecoate framenummers..
ik ben bang dat ik het te ver verwarm en het fout gaat.
maar jij denkt ook verkeert het is een nieuwe moer die op een dichtgecoate bout moet zegmaar die bout kan nergens uit.. daar zet ik namelijk mijn onder poten aan m'n t stuk vast. zie het maar als een usd vork.
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
Almer |
22-1-2006 12:36 |
Posts: 3325 |
als je gat 2.5 mm is, is het dan niet een idee eerst wat coat eruit te boren met bv een 1 of 2 mm boor, zodat je in ieder geval al wat ruimte hebt? En wat is het materiaal waar op gecoat is? Aluminium of ijzer ofzo? Met aluminium heb je een serieus probleem denk ik aangezien hier veel moeilijker mee is te werken dat met ijzer, en wat zit er eigenlijk vast met dat gaatje? Kan je er niet een moer ofzo achter doen?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Raffel |
22-1-2006 12:47 |
Posts: 1226 |
lijkt me 2,5cm..
en die bout bedoel ik t tussenvertelde over bouten in gaten draaien-geklets hiertussen door
als je alufolie rond de rest draait (evt met een natte doek eronder) moet t echt wel lukken hoor.. en anders met een gasbrander alleen de punt en dan beetje krabben met een schroevendraaier..werkt echt wel hoor
en ik denk dat je met remvloeistof ook niet erg nauwkeurig kunt werken
mocht je erges uitschieten, dan haal je je een lakstift.. valt niet eens op
|
|
|
|
Remco RS |
22-1-2006 12:50 |
Posts: 11463 |
gewoon tappen en niet zo gaan beunen
|
|
|
|
Hells Hobbit |
22-1-2006 12:50 |
Posts: 1793 |
je heb ook zelftappende bouten, das een bout met op 1 stukje geen schroefdraad, als die niet bestaan voor deze maat kan je het zo zelf maken, ff dremel met slijpschijfje pakken en haaks op je schroefdraad een sleuf slijpen.
je kan ook de bout flink warm maken ( mssn gewoon meteen wit heetstoken? :P ) en dan met een tang er in draaien, lijkt me dat dat wel efect heeft, en dan blijft de rest van de lak volges mij wel onbeschadigt.
|
|
|
|
Almer |
22-1-2006 12:51 |
Posts: 3325 |
hmm kan je het bedrijf niet voorstellen om een op hun kosten een andere poot te halen? Of zijn deze poten moeilijk te vinden?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Raffel |
22-1-2006 12:51 |
Posts: 1226 |
lezen is lastig.. tis buitendraad wat ie heeft
|
|
|
|
Almer |
22-1-2006 12:54 |
Posts: 3325 |
hm ik denk dat die zelftappende bouten ook met een geharde staallaag zijn? Anders draai je net zo snel de draad van de bout kapot als dat je draad tapt En als jij een bout witheet stookt gaat ie vervormen en krijg je hem er ook zeker niet meer in En met een tang zou ik zeker niet doen, dan zou ik gewoon met een klein laspuntje de bout aan een sleutel lassen, dat je em gewoon weer los kan wrikken:P Misschien helpt het als je je poot rood stookt en dan een klets water derover heen gooit? Dan heb je er zeker geen coatlaag meer op Moet je hem daarna dus wel opnieuw laten coaten...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
je heb ook zelftappende bouten, das een bout met op 1 stukje geen schroefdraad, als die niet bestaan voor deze maat kan je het zo zelf maken, ff dremel met slijpschijfje pakken en haaks op je schroefdraad een sleuf slijpen.
je kan ook de bout flink warm maken ( mssn gewoon meteen wit heetstoken? :P ) en dan met een tang er in draaien, lijkt me dat dat wel efect heeft, en dan blijft de rest van de lak volges mij wel onbeschadigt.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Raffel |
22-1-2006 13:05 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
hm ik denk dat die zelftappende bouten ook met een geharde staallaag zijn? Anders draai je net zo snel de draad van de bout kapot als dat je draad tapt En als jij een bout witheet stookt gaat ie vervormen en krijg je hem er ook zeker niet meer in En met een tang zou ik zeker niet doen, dan zou ik gewoon met een klein laspuntje de bout aan een sleutel lassen, dat je em gewoon weer los kan wrikken:P Misschien helpt het als je je poot rood stookt en dan een klets water derover heen gooit? Dan heb je er zeker geen coatlaag meer op Moet je hem daarna dus wel opnieuw laten coaten...
[...]
lekker nuttige tips joh.. t gaat erom dat t plaatselijk verdwijnt.. t overal afhalen zal t probleem niet zijn
ik blijf bij t verwarmen
offer anders een soldeerbout op gewoon wegvegen met de hete punt
|
|
|
|