Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #34516 - Meisjesbrommer
|
Pagina 6 van 10
|
Dit topic is 9086 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Classicap |
21-1-2006 19:16 |
Posts: 624 |
TOUR model: ik zeg Aprilia classic:P.. er bestaan 2 meide op classics zover ik weet..
En anders KS 50 of scooter of rs 50...
En natuurlijk de Zr 50
|
|
AIGHT |
|
mblover |
21-1-2006 20:04 |
Posts: 5391 |
tzr50 is redelijk zwaar, maar aan de andere kant, ding ligt net zo mooi in de bocht en dergelijke dat dat niet zoveel uitmaakt, alleen in het brommerhok en thuis is dat lastig.
mb5 is wat dat betreft heel erg licht.
Echter met rijden maakt het gewicht geen bal uit, alleen met binnen zetten en dergelijke.
rmc-s is wel een geil ding, vrij duur maar voor tussen de 1000 en 2000 euro moet je toch wel een mooie gerestaureerde kunnen vinden, je kan bijvoorbeeld op kreidler.nl kijken --> forum --> te koop aangeboden.
Mocht er echter iets kapot gaan mag je de portomonnee flink open trekken. Andere kant van het verhaal is dat er als je er redelijk fatsoenlijk mee omgaat en niet met een zelfmoord setup rijd het ook niet snel kapot gaat. Bovendien zijn vervangings onderdelen heeeeeel moeilijk te krijgen.
als ze een honda wil, let dan goed op dat je een goede koopt, en geen afgeragt ding. Bovendien als er iets kapot gaat zullen nieuwe onderdelen moeilijk aan te komen zijn (zijn weinig shops die ze hebben), echter wat je kan vinden kost niet veel.
Grote voordelen van een moderne brommer zijn in mijn ogen:
- mocht er iets kapot gaan kan je bijna overal onderdelen vinden en het bijna overal laten maken.
- remmen meestal een stuk harder dan de oudere brommers.
- als je standaard ontgrenst rijd is de snelheid redelijk acceptabel, in vergelijking tot de wat oudere brommers waar je dan echt moet gaan opvoeren.
Nadelen aan broms als bijv de tzr, rs50, en rs2 is dat als je op je muil kunnen je kappen snel kapot gaan, je kan veel kapot vallen.
Voordelen van de wat oudere brommers:
-Schakelen wat fijner en wat degelijker, (niet dat de moderne kut schakelen, maar wel ff wennen, oude schakelen heel erg soepel)
-blokjes lopen heel erg veel km's voordat ze versleten zijn,
-als je op je muil gaat val je relatief weinig kapot, knipperlichtje hier, pedaaltje daar en een paar kleine krasjes is met een beetje geluk alles.
edit: nog een voordeel van een moderne brommer zou voor een meisje misschien kunnen zijn dat je gewoon elektrisch kan starten. Zeker in de winter kan het zijn dat je een behoorlijk stukje moet duwen of een redelijk tijdje moet kicken voor hij start. Bij een moderne brom is het een kwestie van de chocke er een beetje op, knopje drukken en hij loopt.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:06 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:08 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
21-1-2006 20:19 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
edit: nog een voordeel van een moderne brommer zou voor een meisje misschien kunnen zijn dat je gewoon elektrisch kan starten. Zeker in de winter kan het zijn dat je een behoorlijk stukje moet duwen of een redelijk tijdje moet kicken voor hij start. Bij een moderne brom is het een kwestie van de chocke er een beetje op, knopje drukken en hij loopt.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:06 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:08 uur.
mwa valt wel mee vindt ik, mijn mb start na school in de kou oowk altijd na 1-2 kickjes met choke erop
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
verwijderd1 |
21-1-2006 20:35 |
Posts: 3527 |
dat je voor hondas weinig onderdelen kan vinden vind ik echt onzin!!!
Quote: nieuwe onderdelen moeilijk aan te komen zijn (zijn weinig shops die ze hebben)
|
|
|
|
Rensmx |
21-1-2006 20:38 |
Posts: 903 |
mtx-sh met mbx80 blok met 110cc autisa.
kopen?
nee uhm zou crossmodel nemen is makelijker als racemodel
|
|
|
|
Rive-MBX |
21-1-2006 20:49 |
Posts: 764 |
bij mij op school rijd een meid een derbi drd en ze ziet er ook nog eens goed uit
|
|
*zucht* |
|
-Tom- |
21-1-2006 20:53 |
Posts: 4151 |
Yamaha Fs1.
-Licht van gewicht (zo'n 70 kilo ofzo)
-Nieuwere type's zijn niet echt duur
-Praktisch alle onderdelen zijn wel verkrijgbaar (of je moet speciale onderdelen nodig hebben van de aller 1e types, maar die heb je toch niet nodig)
-Blokken zijn redelijk onverwoestbaar (als je goed spul gebruikt)
-Japans
|
|
FTS Member |
|
NSR-krul |
21-1-2006 20:58 |
Posts: 2981 |
Senda sm
|
|
|
|
Fabio |
21-1-2006 21:23 |
Posts: 1737 |
Waarom niet zo'n nieuwe vespa, weet even de naam niet meer. Het nieuwe model van de pk50 zeg maar, in het licht blauw of roze?
|
|
|
|
4takker |
21-1-2006 21:34 |
Posts: 2395 |
honda c50 is een mooie brommer en bijna alles me doen opvoeren tot 150cc pimpen wat je maar wil
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Tatjana-Tzr50 |
21-1-2006 21:37 |
Posts: 4302 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
tzr50 is redelijk zwaar, maar aan de andere kant, ding ligt net zo mooi in de bocht en dergelijke dat dat niet zoveel uitmaakt, alleen in het brommerhok en thuis is dat lastig.
mb5 is wat dat betreft heel erg licht.
Echter met rijden maakt het gewicht geen bal uit, alleen met binnen zetten en dergelijke.
rmc-s is wel een geil ding, vrij duur maar voor tussen de 1000 en 2000 euro moet je toch wel een mooie gerestaureerde kunnen vinden, je kan bijvoorbeeld op kreidler.nl kijken --> forum --> te koop aangeboden.
Mocht er echter iets kapot gaan mag je de portomonnee flink open trekken. Andere kant van het verhaal is dat er als je er redelijk fatsoenlijk mee omgaat en niet met een zelfmoord setup rijd het ook niet snel kapot gaat. Bovendien zijn vervangings onderdelen heeeeeel moeilijk te krijgen.
als ze een honda wil, let dan goed op dat je een goede koopt, en geen afgeragt ding. Bovendien als er iets kapot gaat zullen nieuwe onderdelen moeilijk aan te komen zijn (zijn weinig shops die ze hebben), echter wat je kan vinden kost niet veel.
Grote voordelen van een moderne brommer zijn in mijn ogen:
- mocht er iets kapot gaan kan je bijna overal onderdelen vinden en het bijna overal laten maken.
- remmen meestal een stuk harder dan de oudere brommers.
- als je standaard ontgrenst rijd is de snelheid redelijk acceptabel, in vergelijking tot de wat oudere brommers waar je dan echt moet gaan opvoeren.
Nadelen aan broms als bijv de tzr, rs50, en rs2 is dat als je op je muil kunnen je kappen snel kapot gaan, je kan veel kapot vallen.
Voordelen van de wat oudere brommers:
-Schakelen wat fijner en wat degelijker, (niet dat de moderne kut schakelen, maar wel ff wennen, oude schakelen heel erg soepel)
-blokjes lopen heel erg veel km's voordat ze versleten zijn,
-als je op je muil gaat val je relatief weinig kapot, knipperlichtje hier, pedaaltje daar en een paar kleine krasjes is met een beetje geluk alles.
edit: nog een voordeel van een moderne brommer zou voor een meisje misschien kunnen zijn dat je gewoon elektrisch kan starten. Zeker in de winter kan het zijn dat je een behoorlijk stukje moet duwen of een redelijk tijdje moet kicken voor hij start. Bij een moderne brom is het een kwestie van de chocke er een beetje op, knopje drukken en hij loopt.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:06 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:08 uur.
tzr (dus ook rs50 etc) vind ik echt prima rijden, enige nadeel is inderdaad de kappenset die naar de kl*te is als je valt...
Hijs egt niet te zwaar en ik heb egt 0,0 problemen met me am6, mss kunnen meisjes der gewoon met meer beleid mee omgaan
anders, als ze oldtimer wil zouk inderdaad iets zeggen van een fs1 of ks 50, zijn prima brommertjes en perfect om mee te touren...
|
|
|
|
Evilmex |
21-1-2006 21:40 |
Posts: 4458 |
wrm een speciale brommer kiezen omdat het een vrouw is?
wrm zouden vrouwen niet op bijv. een opgevoerde opgehoogde mt rijden?
tis maar net wat ze zelf het fijnste vind, probeer een paar modellen en je weet het zo.
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
Tatjana-Tzr50 |
21-1-2006 21:42 |
Posts: 4302 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
wrm een speciale brommer kiezen omdat het een vrouw is?
wrm zouden vrouwen niet op bijv. een opgevoerde opgehoogde mt rijden?
tis maar net wat ze zelf het fijnste vind, probeer een paar modellen en je weet het zo.
nja, vrouwen zijn over t algemeen minder sterk enzo, dus zouden mss kiezen voor minder zware brommer...
*kuch* moet ik nodig zeggen *kuch*
|
|
|
|
Dikke Dennes |
21-1-2006 21:44 |
Posts: 4337 |
W'rom geef je d'r niet een nieuwe stofzuiger op wieltjes?
Hahahahah...
Nee serieus, ze moet zich er gewoon is in gaan verdiepen...
We weten ook eigenlijk helemaal niks van d'r dus hoe kunnen we een brommer aanraden...
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Evilmex |
21-1-2006 21:45 |
Posts: 4458 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tatjana-Tzr50
[...]
nja, vrouwen zijn over t algemeen minder sterk enzo, dus zouden mss kiezen voor minder zware brommer...
*kuch* moet ik nodig zeggen *kuch*
maja jij rijd al een tzr, ken iemand anders die tzr en nog iemand die mtx rijd, dus maakt in mijn ogen vrij weinig uit.
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
Dit topic is 9086 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 10
|
|