Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cross-kart

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34501 - Cross-kart
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 21-1-2006 0:54 Print topicpost

Posts: 314
Het hele idee kwam toen een vriend van mij op het idee kwam een skelter/kart te bouwen met een scooterblok wat hij nog had. Ik vond dit wel een cool idee en besloot mee te doen.
Toen de school weer begon bleek dat we als eerst project een gewone indoor-kart moesten verbouwen naar een cross-kart.
Naderhand bleef er een hoop spul van de kartjes over, na een beetje overleg met de leraren een hoop spullen zo kunnen meenemen. Echter bandjes mochten we niet meenemen, en ook lagers waren allemaal gebruikt met de crosskarts.

Hieronder de website van “Dommel”, onze crosskart www.dommeldekart.tk

Toen ik ook 2 frames mocht meenemen kwamen de plannen van onze zelfbouwkart ineens heel snel op gang. Voor een prikje een vrij oud Aprillia RS 125 blok kunnen kopen, na even zoeken een carburateur er bij gekocht en na een goeie avond sleutelen liep dit blokje en nog best goed ook. Toen begonnen onderdelen te zoeken zoals lagerblokken, velgen, bandjes en goede ideeën. Maar na het horen van de prijzen van bandjes en lagers ging de zin om echte kart-wieltjes te gebruiken helemaal over aangezien die bandjes nogal snel slijten. Dus gekeken naar een ander alternatief maar doordat het frame is gemaakt voor kleine wieltjes kun je er niet veel grotere exemplaren monteren ivm de stuuruitslag en het aanlopen van de wielen.
Dus opnieuw begonnen met een ontwerp te maken, echter zonder enig positief resultaat, het aanpassen van het frame zou meer tijd en energie vergen dan een nieuw frame te bouwen.

Toen kwam eigenlijk meteen het idee om hem meteen onafhankelijk af te veren. En hier begint het project eigenlijk pas.

Toen op het werk een collega begon over zijn defecte Suzuki DR500, warmgelopen door te weinig olie, kwam er een onderhandeling. Ik kon zijn DR voor €50,- kopen, EN er zat een 2e blok bij met volledige compressie echter geen ontsteking, maar het defecte blok had wel een goede ontsteking. Dus toen hebben we deze motor gekocht aangezien we een onafhankelijk afgeveerde kart/buggy wilden gaan maken deze meer off road zou rijden dan op de weg, en daarvoor heeft een RS125 blok simpelweg veel te weinig koppel voor. Dus deze motor opgehaald.
Ook heb ik op internet een hoop nuttige sites gevonden, met name www.joachimbuggy.tk bleek een prima site vol met ideeën.
Nu zijn we volop bezig om het blok van de DR fatsoenlijk op gang te krijgen, hij start namelijk erg slecht en loopt niet zoals hij het zou moeten doen. Ook zijn we bezig met ideeen te verzamelen.

Inmiddels hebben we ook een ford escort gekregen van een carnavalsvereniging om als donorauto te gebruiken voor het stuurhuis, vering en andere kleine zooi… Echter deze krijgen we pas na de carnaval dus het zal voorlopig een kwestie zijn van het blok goed aan de praat te krijgen en dan zien we weer verder.


Updates/foto’s volgen….

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Neluhz 21-1-2006 1:20 Print reply

Posts: 4032
veel plezier ermee
 
gtc-sander 21-1-2006 1:22 Print reply

Posts: 1384
schiet op dan
 
I'm the man!
bikkeltje 21-1-2006 1:24 Print reply

Posts: 2380
ik ben benieuwd

 
xmyop 21-1-2006 1:59 Print reply
Posts: 27
achteruit versnelling lijkt mij toch wel handig verder wel mooi allemaal
 
vallen doet niet pijn dat gebeurd vanzelf en je voelt er niks van ... maar het neerkomen!
fs180 21-1-2006 4:16 Print reply

Posts: 1346
bij de kartsbaan hier kan ik altijd (oude) banden gratis meenemen hoor
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Killerbean 21-1-2006 8:30 Print reply

Posts: 3243



 
RX loos
dt50rcrosser 21-1-2006 9:15 Print reply

Posts: 6252

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Lemmuh 21-1-2006 9:50 Print reply

Posts: 314
ja over de achteruit versnelling ben ik er nog niet helemaal uit, ik kan het met een startmotor van een auto doen maar dan leeft die ook maar beperkt, en om er een versnellingsbak tussen te hangen neemt veels te veel plaats in beslag, nu was ik aan het kijken voor een een of andere reductiekast met een vooruit neutraal achteruit, maar die wel rond de 75 pk aan kan aangezien ik waarschijnlijk het dr blok ga voorzien van een andere nokkenas, hiermee schijnt het vermogen op zo een 66 pk uit te komen...

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-1-2006 10:20 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
afbeelding




ligt veel te hoog gek, daar kom je toch geen bocht mee door

 
PraatPaal 21-1-2006 10:29 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


ligt veel te hoog gek, daar kom je toch geen bocht mee door



easy driftin'

alhoewel met dat blokje

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 21-1-2006 om 10:30 uur.
 
xmyop 21-1-2006 11:15 Print reply
Posts: 27
66 pk lijkt me sterk. weet je dat de bmw R1200GS (een motorfiets) 100 pk haalt uit 1200 cc? oke het is dan wel 4 takt met injectie en alles erop en eraan maar toch...

over dat achteruit, dat idee om een elektro motor (startmotor kan, trekt alleen heel veel stroom, ze zijn voor 1 liter motorblokken rond de 1 kW) is wel goed, heel veel grote motorfietsen (die ontilbare cruise dingen) hebben ook een aparte elektro motor voor het achteruit rijden, bij voorbeeld om een parkeer haven uit te rijden. Allen, je zult het dan goed moeten beveiligen, zodat die motor niet aan kan als je vooruit rijdt, anders gaat er ergens een onderdeel naar de klote..

veel succes, je bent in ieder geval veel verder gekomen dan ik, bij mij bleef het met dromen.

marc
 
vallen doet niet pijn dat gebeurd vanzelf en je voelt er niks van ... maar het neerkomen!
enter rulezzz 21-1-2006 11:21 Print reply
Posts: 461
t blok is wel n btje aan de kleine kant, of lijkt dat zo. dr stond op internet nog wel n cbr 600 blok voor 200 euro:P:P 100 pk
maar verder is t n vet project

 
derbi boekt hard
De Schout 21-1-2006 14:50 Print reply
Posts: 5327
een een versnellingsbakje met vooruit, neutraal en achteruit zou je is kunnen gaan kijken voor een kleine keerkoppeling van een boot ofzo. vastgelopen buitenboord motor zoeken voor weinig en daar het transmissie deel uit halen/zagen/slijpen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Johnny B 21-1-2006 15:57 Print reply

Posts: 8381
wel grappig, ma hij staat wat te hoog op de wielen
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
roymt5 21-1-2006 16:01 Print reply

Posts: 1238
collega van me doet autocrossen, heeft er een crosskart bijgehad voor de hobby.
Ik heb der eens in mogen rijden.
Er is ook gewoon een competitie voor,
Dingen liggen meestal een honda cbr 600 blok in
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!

Dit topic is 8769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved