Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - toerendip bij nsr type 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34496 - toerendip bij nsr type 2
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-sn-r1 20-1-2006 19:33 Print topicpost
Posts: 23
beste mensen

ik ben nu een klein jaar bezig met het opvoeren van mijn nsr tiger type 2. om m redelijk op te voeren heb ik een delhorto 20mm gekocht, bleek overkil
zit nu een delhorto 18mm met 104 sproeier.
ik rijd nu met mijn orignele nederlandse ge2.
de cilinder is 2mm afgedraaid en uitlaatpoorten bijgewerkt tot een blowdown van 35 en met een pakking van 0,7 om de optimale spuishrand van 0,8 mm te krijgen. toen hij voor het eerst liep en we gingen afstellen, kon ik mijn oren niet geloven. hij liep zomaar 13.000 toeren onbelast. beetje afgesteld en getest. hij trok zeer goed.
maar wat mij opviel was dat hij bij de 7,5 k a 8,0 eigenlijk zijn grootste vermogen kwijt was. hij wou wel want ik had echt veel gas over, maar hij kon niet. nou denk ik dat hij begrensd is, maar is dit ook zo en is dit bij de cdi. en moet ik nu een mps 300 hebben.
Aub serieus antwoorden, en ding loopt echt heel erg goed voor een nederlandse ge2 ja
 

bart de scootergek 20-1-2006 19:33 Print reply

Posts: 8916
is geen begrenzing, maar is gewoon de standaard honda dip.
 
Honda RC-33
De Schout 20-1-2006 19:36 Print reply
Posts: 5326
een nederlandse ge2 bestaat niet.. en die dip is standaard met een ori honda ontsteking. en een blowdown van 35 bietje hoog nie?
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda-sn-r1 20-1-2006 19:38 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
een nederlandse ge2 bestaat niet.. en die dip is standaard met een ori honda ontsteking. en een blowdown van 35 bietje hoog nie?


uh kel is een ge2 jah. zeker nog nooit een cilinder in de hand gehad. en wah is er mis met de ori honda ontsteking. ik wil alleen weten of een mps 300 beter is.
 
bart de scootergek 20-1-2006 19:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-sn-r1
[...]


uh kel is een ge2 jah. zeker nog nooit een cilinder in de hand gehad. en wah is er mis met de ori honda ontsteking. ik wil alleen weten of een mps 300 beter is.



omdat de nederlandse cilinder GJOL heet, GE2 is alleen belgisch.
 
Honda RC-33
De Schout 20-1-2006 19:40 Print reply
Posts: 5326
een nl ge2 bestaat niet. en heb meer cilinders in me hande gehad dan jij er ooit bij elkaar gezien hebt volges mij..
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda-sn-r1 20-1-2006 19:42 Print reply
Posts: 23
jij je zin. heeft er iemand ervaring mee. wat voor ontsteking raad iemand mij aan.
 
De Schout 20-1-2006 19:43 Print reply
Posts: 5326
loopt die boven de 8k wel weer door? mps300 zou kunne schelen, hoeft niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx freak 20-1-2006 19:55 Print reply

Posts: 2711
met mps-300 cdi verdwijnt enigsins het dipje rond de 7000 ? 8000 toeren en kan hij inplaats van max 12500 13500 toeren maken dus 1000 toeren meer
 
Leen 20-1-2006 19:56 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



omdat de nederlandse cilinder GJOL heet, GE2 is alleen belgisch.



nederlandse nsr cilinder is ook GE2, zeker weten :P
 
Djeep 20-1-2006 19:59 Print reply

Posts: 8621
Heel toevallig heb Ik een GE2 op me NSR zitten, en hij gaat niet harder dan 55.... Dus lijkt mij dat er wel degelijk verschil is..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mb-gek 20-1-2006 20:00 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
met mps-300 cdi verdwijnt enigsins het dipje rond de 7000 ? 8000 toeren en kan hij inplaats van max 12500 13500 toeren maken dus 1000 toeren meer


ga zoeken en je komt erachter dat dit onzin is

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mtx freak 20-1-2006 20:06 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]


ga zoeken en je komt erachter dat dit onzin is




als ik alleen dit hoor neem ik aan dat het waar is, en ja ik heb het van meerdere mensen gehoort die dit ding hadden

van pistonpen Paultje



Ik ben van mening dat het enkel op 50 ori voor geen kont werkt. Op overige setups werkt het wel hoor. Mijn 70 imi liep er iig beter mee.

Groeten,
Paul

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: mtx freak (UserID 7526)
Aan: Pistonpen Paultje (UserID 1405)
Verzonden: 13-9-2005 19:02
Onderwerp: Reactie op advertentie `MPS-300 Cdi.`


Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 20-1-2006 om 20:08 uur.
 
De Schout 20-1-2006 20:07 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nederlandse nsr cilinder is ook GE2, zeker weten :P


nederlandse is een GJOL er zijn wel trage ge2's maar dat zijn duitse geen nederlandse.

edit: dip schijnt wel wat minder te worden met mps 300 maar dat een ori cdi maar 12.5k kan halen is onzin.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 20-1-2006 om 20:09 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
vooruitnietachteruit 20-1-2006 20:08 Print reply

Posts: 618
Heb weinig ervaring maar ori cdi schijnt het hoogste in toeren te kunnen...
 
Djeep 20-1-2006 20:10 Print reply

Posts: 8621
Dan hebt ik een Duitse GE2.. Naja met me oude 50cc Snel en homoet draaide ik ook 12k ofso.. dus lijkt me niet dat hij erg begrenst is op de CDI idd
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 2543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved