Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achteras Rieju RR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34494 - Achteras Rieju RR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 20-1-2006 19:01 Print topicpost

Posts: 1554
Me achteras van me Rieju RR wil er niet uit..

Al me afstandsbussen, remadapters, kettingspanners zitten allemaal los en kunnen stuk voor stuk draaien. Me as zelf kan ook draaien. Alles draait en is dus los van elkaar. Ik kan me as zelfs 3 cm naar links of rechts slaan maar meer ook niet.

Ik denk dus dat hij aan me lagers is vastgeroest...??

Nu wil ik me achteras verhitten zodat de roest los laat maar ik heb weinig ruimte om erbij te komen met de brander.

Hoe heet moet dat worden voordat die roest beetje los laat?

En maakt het erg uit als ik me afstandsbussen verhit die het dan vervolgens weer doorgeven aan me achteras, want ik kan alleen me achteras zelf verhitten aan de zijkant..


 
blowdown en een powerband te koop!

Terror 20-1-2006 19:03 Print reply

Posts: 9269
gewoon schroevedraaier op de achteras zetten en met een hamer rammen
 
wietplant 20-1-2006 19:04 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror
gewoon schroevedraaier op de achteras zetten en met een hamer rammen


 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Kawasaa 20-1-2006 19:04 Print reply

Posts: 778
niet verhitten gewoon rossen...
best kun je wel zoveel mogelijk spanning van de as halen dus brommer ophangen ergens aan en wiel iets laten rusten op de grond ofiets

edit: is niet perse nodig hoor

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 20-1-2006 om 19:05 uur.
 
hondamt8 20-1-2006 19:05 Print reply

Posts: 592
gewoon met 2 grote zware hamers links en rechts op de as blijven beuken. beetje wd40 oid de tussen spuiten... en dan blijven beuken dan komt ie vanzelf
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Terror 20-1-2006 19:06 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
niet verhitten gewoon rossen...
best kun je wel zoveel mogelijk spanning van de as halen dus brommer ophangen ergens aan en wiel iets laten rusten op de grond ofiets

edit: is niet perse nodig hoor

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 20-1-2006 om 19:05 uur.



ik zou het wel doen want als je achteras eruit is valt ie op je achterbrug bij wijze van
 
Razor 20-1-2006 19:06 Print reply

Posts: 1554
Alles is al van me frame af wat je maar kan bedenken Behalve me achterwiel dus... ik heb hem opgetilt, neergelegd, op z'n kop, zijwaarts enz enz en alle keren met gruwelijk veel geweld er niet uit kunnen slaan...

Ik had aan gewoon rossen natuurlijk ook al gedacht
 
blowdown en een powerband te koop!
me myself and I 20-1-2006 19:18 Print reply

Posts: 2222
draai een moer op het schroefdraad en sla daar op zodat het schroefdraad niet beschadigt, en dan moet die gewoon komen
 
... Boe!
gekke henkie 20-1-2006 19:19 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor

Ik had aan gewoon rossen natuurlijk ook al gedacht


En aan een slijptol?

Edit: of moet t heel blijven?


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 20-1-2006 om 19:19 uur.
 
Ga toch krassen!
Razor 20-1-2006 19:31 Print reply

Posts: 1554
Nou ik heb aan ??n kant al flink geslagen dus schroefdraad is daar ietsies gaar de eerste mm. Maar dat slijp ik er wel af.

Slijptol is echt m'n laatste optie maar aangezien je er niet makkelijk bij komt en ik op t moment ff geen slijptol voor handen heb...


En als je een moer erop draait en er dan op gaat rossen sla je het toch nog steeds kapot???
 
blowdown en een powerband te koop!
wietplant 20-1-2006 19:32 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Nou ik heb aan ??n kant al flink geslagen dus schroefdraad is daar ietsies gaar de eerste mm. Maar dat slijp ik er wel af.

Slijptol is echt m'n laatste optie maar aangezien je er niet makkelijk bij komt en ik op t moment ff geen slijptol voor handen heb...


En als je een moer erop draait en er dan op gaat rossen sla je het toch nog steeds kapot???


juist wel dan kom der druk op je draad
gewoon netjes in het midden rammen met eventueel stukje hout ofzo der tussen of rubbere hamer
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
renoeius 20-1-2006 19:33 Print reply

Posts: 6409
pak gewoon een schroevendraaier of iets anders ronds, dat wel door je wiel heen past. zet die op de as en mep dat op de schroevendraaien. dan duw je hem er zo uit.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 19:36 Print reply

Posts: 10835
as met de kop van de bout naar de grond leggen en dan een buisje tussen de achterbrug en de grond waar de kop van de as doorheen kan zodat de klap goed aankomt.
dan aan de andere kant op de as slaan met een vuisthamer en zonodig met een pendrijver.
als je kan slaan dan komt hij eruit, maar je as zal wsl niet heel blijven.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Razor 20-1-2006 19:47 Print reply

Posts: 1554
al geprobeerd allemaal...

Daarom dit topic over gasbrander/'verhitten... Iemand ervaringen hiermee, tips enz enz..?
 
blowdown en een powerband te koop!
wietplant 20-1-2006 19:49 Print reply

Posts: 2092
het lijkt mij een beetje nuteloos. als je iets verwarmd zet het uit en aangezien je as massief is zal deze flink uitzetten en zit je as helemaal vast
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
me myself and I 20-1-2006 19:51 Print reply

Posts: 2222
je kunt de as al 3 centimeter verschuiven en ronddraaien... en je krijgt hem er nog niet uit? heb het gevoel dat jij iets verkeerd doet. gewoon met beleid beuken op dat ding moet er echt wel uitkunnen. en hij zit denk ik ook niet in je lager vast want die hoort ook nie zover te kunnen verschuiven

Dit bericht is gewijzigd door me myself and I op 20-1-2006 om 19:52 uur.
 
... Boe!

Dit topic is 2434 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved