Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc setup am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1297 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34487 - 80cc setup am6
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 20-1-2006 13:27 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


het big end nokt er mee enzo

zeg dat wel, die van mij was als een versnellingspook
 
Bullet 20-1-2006 13:28 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik ben bezig om mijn tzr een beetje te kietelen, en ik ben niet zo heel erg thuis in am6 spul

Ik heb een 80cc airsall cilinder gekocht. Nu is de vraag wat een mooie etup is daarbij voor een beetje een leuke prijs.
airsal is 70cc..

Ik zat te denken aan een 20 tot 24mm carb, is dat iets? Ik wil indien dat kan wel graag een kabelchocke hebben.
de DO 21 is perfect.

En mengsmering, kan ik met de oliepomp blijven rijden of moet ik zelf mengen? In de beschrijving van de cilinder staat dat hij 3% nodig heeft. In de handleiding staat dus dat als je geen oliepomp hebt je 3% moet smeren, maar 1:50 is geen 3% maar minder geloof ik?

Bovendien denk ik dat een 4kleps adige membraam ofzo er wel mooi bij past?
je kan beter carbon kleppen (0,3mm dik) op ori memb zetten

Luchtfilter, kan ik met de ori luchtfilterbox rijden of moet ik een powerfilter nemen omdat de ori hem erg begrenst? Powerfilter heb ik niet al teveel zin in, vastlopers en die soort onzin is niet de bedoeling, en ik wil ook geen gezeik hebben als het regent (ik snap best dat je met opvoeren het risico op gezeik vergroot maar om nou elke dag te gaan kloten..)
gewoon lekker ori luchtfilter houden, moet er goed kunnen met een DO 21

Uitlaatje, gianelli uitlaatje oid zou wel leuk zijn misschien, en zo'n turbokit ding want die zijn lekker cheap?
gianelli is wel een erg nette pijp, een yasuni loopt leuker @ 70cc, maar een gia moet ook goed kunnen. (turbokit is rotzooi)

Ik wil het liefst niet zo'n hoogtoerige setup en ik hoef ook echt niet alles uit de setup te trekken, hij moet gewoon leuk rijden voor dagelijks gebruik. Bovendien heb ik geen zin om kapitalen neer te leggen, ik snap best dat het geld gaat kosten, maar om voor een beetje meer prestaties veel meer geld neer te leggen heb ik geen zin in.

En hoe zijn de ervaringen met die pinasco begrenzertjes? Is namelijk de bedoeling om die er ook een op te zetten.


Ow, en een laatste ding voor ik het vergeet. Mijn blok heeft nou ongeveer 1800km gelopen. De standaard krukas enzo zit er dus nog in, en de koppeling is ook nog standaard. Gaat dat werken met zo'n setup of moet er meteen een andere krukas + lagers + koppeling in?
Dat ik hem in ieder geval eerder zou moeten laten reviseren snap ik, maar is er tot die tijd gewoon zo mee te rijden of gaat alles kapot als ik de krukas + lagers en/of koppeling niet meteen aanpas?
met een beetje geluk zijn je lagers nog in nette staat. zo''n redelijk tamme setup moet je krukas wel kunnen houden (voor een geruime tijdje) maar ik zou alvast ff gaan sparen voor een reviceerbeurtje

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-1-2006 om 12:08 uur.


 
**My BungHole Will Speak Now**
Remco RS 20-1-2006 13:30 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]




19mm DO is ook prima, iets zuiniger

maar als je toch bezig gaat zo ik niet op die 70euro ofzo voor een andere krukas kijken, en het in 1x goed doen
verder sluit ik me bij het verhaal aan

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 20-1-2006 om 13:30 uur.
 
StefanB 20-1-2006 17:41 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]


19mm DO is ook prima, iets zuiniger

maar als je toch bezig gaat zo ik niet op die 70euro ofzo voor een andere krukas kijken, en het in 1x goed doen
verder sluit ik me bij het verhaal aan

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 20-1-2006 om 13:30 uur.

ja 14mm is oook prima, nog zuiniger..


 
E24 M30b35@GT3576
Gilera Gsm 20-1-2006 18:06 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

ja 14mm is oook prima, nog zuiniger..




Is wel iets te klein. Verder een andere krukas aanbevelen (doppler, mk, hebo enz). 21 dellorto voldoet prima. Als je geluk hebt past hij ook nog op je ori filter.
 
hondansrpower 26-1-2006 16:31 Print reply

Posts: 302
krukas houd het wel een tijdje uit,vriend van mij had am6 met 70cc hebo manston rep en een 19mm en ori onbegrensd,en de krukas liep pas nadat er een yasuni hm cross opzat kapot na ong 500 km.
en zoiezo de koppeling sterkere veren erop zetten want die slipt zeker door.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
Marthin 26-1-2006 16:41 Print reply

Posts: 6164
ik ben momenteel ook bezig met het monteren van die cilinder 80cc airsal.

heb zojuist een 19mm dellorto gekocht.

en waarschijnlijk ga ik dit filter erop maken: http://www.bromfiets...p;artikelnr=BO964944

Als uitlaat heb ik een endy duo: http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=17806.jpg
 
Bullet 26-1-2006 16:42 Print reply

Posts: 12150
de airsal is 70cc, dat zou jij ondertussen wel moeten weten marthin
 
**My BungHole Will Speak Now**
Marthin 26-1-2006 16:43 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
de airsal is 70cc, dat zou jij ondertussen wel moeten weten marthin


70cc ook goed. Iedereen heeft het altijd over 80cc, en onder die naam wordt ie ook altijd verkocht.

Maar als je hem na meet en berekend klopt het inderdaad dat het een 70cc is.
 
mblover 26-1-2006 16:46 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]


70cc ook goed. Iedereen heeft het altijd over 80cc, en onder die naam wordt ie ook altijd verkocht.

Maar als je hem na meet en berekend klopt het inderdaad dat het een 70cc is.


Inderdaad, best wel genaaid ook.

Als je het uitrekend is hij 70.59 cc ofzo

2,4*2,4*3,9*pie
 
Bullet 26-1-2006 16:46 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondansrpower
krukas houd het wel een tijdje uit,vriend van mij had am6 met 70cc hebo manston rep en een 19mm en ori onbegrensd,en de krukas liep pas nadat er een yasuni hm cross opzat kapot na ong 500 km.
en zoiezo de koppeling sterkere veren erop zetten want die slipt zeker door.


vind je het gek?

met std uitlaat levert ie dan net zo veel vermogen als een 50cctje
 
**My BungHole Will Speak Now**
Remco RS 26-1-2006 16:46 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
ik ben momenteel ook bezig met het monteren van die cilinder 80cc airsal.

heb zojuist een 19mm dellorto gekocht.

en waarschijnlijk ga ik dit filter erop maken: http://www.bromfiets...p;artikelnr=BO964944

Als uitlaat heb ik een endy duo: http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=17806.jpg

hij is ook zojuist weggegaan

ik heb dat tuitje bovenop nog gevonden, en ook een mooi rubber hoesje voor eroverheen
 
Marthin 26-1-2006 16:48 Print reply

Posts: 6164
iemand ervaring met die endy duo uitlaat op een 70cc airsal?

op een originele cilinder met originele caburateur is het een hele goede uitlaat.
 
Remco RS 26-1-2006 16:55 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
iemand ervaring met die endy duo uitlaat op een 70cc airsal?

op een originele cilinder met originele caburateur is het een hele goede uitlaat.

giannelli is goed uitlaat voor 70cc
 
Jarco 26-1-2006 17:07 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

giannelli is goed uitlaat voor 70cc


yasuni hmr2 ook wel
 

Dit topic is 10942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved