Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc setup am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1233 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34487 - 80cc setup am6
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 20-1-2006 12:05 Print topicpost

Posts: 5391
Ik ben bezig om mijn tzr een beetje te kietelen, en ik ben niet zo heel erg thuis in am6 spul

Ik heb een 80cc airsall cilinder gekocht. Nu is de vraag wat een mooie etup is daarbij voor een beetje een leuke prijs.

Ik zat te denken aan een 20 tot 24mm carb, is dat iets? Ik wil indien dat kan wel graag een kabelchocke hebben.
En mengsmering, kan ik met de oliepomp blijven rijden of moet ik zelf mengen? In de beschrijving van de cilinder staat dat hij 3% nodig heeft. In de handleiding staat dus dat als je geen oliepomp hebt je 3% moet smeren, maar 1:50 is geen 3% maar minder geloof ik?

Bovendien denk ik dat een 4kleps adige membraam ofzo er wel mooi bij past?

Luchtfilter, kan ik met de ori luchtfilterbox rijden of moet ik een powerfilter nemen omdat de ori hem erg begrenst? Powerfilter heb ik niet al teveel zin in, vastlopers en die soort onzin is niet de bedoeling, en ik wil ook geen gezeik hebben als het regent (ik snap best dat je met opvoeren het risico op gezeik vergroot maar om nou elke dag te gaan kloten..)

Uitlaatje, gianelli uitlaatje oid zou wel leuk zijn misschien, en zo'n turbokit ding want die zijn lekker cheap?

Ik wil het liefst niet zo'n hoogtoerige setup en ik hoef ook echt niet alles uit de setup te trekken, hij moet gewoon leuk rijden voor dagelijks gebruik. Bovendien heb ik geen zin om kapitalen neer te leggen, ik snap best dat het geld gaat kosten, maar om voor een beetje meer prestaties veel meer geld neer te leggen heb ik geen zin in.

En hoe zijn de ervaringen met die pinasco begrenzertjes? Is namelijk de bedoeling om die er ook een op te zetten.


Ow, en een laatste ding voor ik het vergeet. Mijn blok heeft nou ongeveer 1800km gelopen. De standaard krukas enzo zit er dus nog in, en de koppeling is ook nog standaard. Gaat dat werken met zo'n setup of moet er meteen een andere krukas + lagers + koppeling in?
Dat ik hem in ieder geval eerder zou moeten laten reviseren snap ik, maar is er tot die tijd gewoon zo mee te rijden of gaat alles kapot als ik de krukas + lagers en/of koppeling niet meteen aanpas?


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-1-2006 om 12:08 uur.
 

Neluhz 20-1-2006 12:09 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik ben bezig om mijn tzr een beetje te kietelen, en ik ben niet zo heel erg thuis in am6 spul

Ik heb een 80cc airsall cilinder gekocht. Nu is de vraag wat een mooie etup is daarbij voor een beetje een leuke prijs.

Ik zat te denken aan een 20 tot 24mm carb, is dat iets? Ik wil indien dat kan wel graag een kabelchocke hebben.
dat kan, volgens mij zijn ze er wel met kabelchoke
En mengsmering, kan ik met de oliepomp blijven rijden of moet ik zelf mengen? In de beschrijving van de cilinder staat dat hij 3% nodig heeft.normaal smeert ie wsl 1;50, dat is dus te weinig, dat is 2% je zult je oliepomp dus rijker af moetsen stellen indie mogelijk

Bovendien denk ik dat een 4kleps adige membraam ofzo er wel mooi bij past?

Luchtfilter, kan ik met de ori luchtfilterbox rijden of moet ik een powerfilter nemen omdat de ori hem erg begrenst? Powerfilter heb ik niet al teveel zin in, vastlopers en die soort onzin is niet de bedoeling, en ik wil ook geen gezeik hebben als het regent (ik snap best dat je met opvoeren het risico op gezeik vergroot maar om nou elke dag te gaan kloten..)
je zou een powerfilter in je luchtfilterbox kunne bouwen,of proberen je filter te ontgrenzen

Uitlaatje, gianelli uitlaatje oid zou wel leuk zijn misschien, en zo'n turbokit ding want die zijn lekker cheap?

Ik wil het liefst niet zo'n hoogtoerige setup en ik hoef ook echt niet alles uit de setup te trekken, hij moet gewoon leuk rijden voor dagelijks gebruik. Bovendien heb ik geen zin om kapitalen neer te leggen, ik snap best dat het geld gaat kosten, maar om voor een beetje meer prestaties veel meer geld neer te leggen heb ik geen zin in.

En hoe zijn de ervaringen met die pinasco begrenzertjes? Is namelijk de bedoeling om die er ook een op te zetten.


Ow, en een laatste ding voor ik het vergeet. Mijn blok heeft nou ongeveer 1800km gelopen. De standaard krukas enzo zit er dus nog in, en de koppeling is ook nog standaard. Gaat dat werken met zo'n setup of moet er meteen een andere krukas + lagers + koppeling in?
Dat ik hem in ieder geval eerder zou moeten laten reviseren snap ik, maar is er tot die tijd gewoon zo mee te rijden of gaat alles kapot als ik de krukas + lagers en/of koppeling niet meteen aanpas?


standaard krukas enzo gaat wsl wel goed.

 
StefanB 20-1-2006 12:09 Print reply

Posts: 2591
je kunt die airsal het beste ff af laten werken, en uitlaatpoort paar graden omhoog laten zetten (icm nette blowdown) icm een dellorto 21mm carbu een een yasuni hmr2 loopt dit heel erg netjes.

ori luchtfilter kun je gewoon behouden, desnoods paar gaten int deksel maken.
 
E24 M30b35@GT3576
rsruud 20-1-2006 12:32 Print reply
Posts: 281
op een felle airsal zou ik de gok niet nemen met std krukas...

(ja ik weet dat ze veel kunnen hebben) een hmr2 tje oid zal gewoon wel weer lekker lopen
 
Gilera Gsm 20-1-2006 12:38 Print reply

Posts: 2376
Als je deze cilinder gebruikt, zou ik ook de krukas en de koppelingsplaten aanpassen. Ook een grotere carb pakken. Maar als je er dagelijks mee wilt rijden, zonder al te veeel onderhoud, zou ik hem origineel laten met een snel uitlaatje. (yasuni). Dan loopt hij ook best goed en is hij redelijk snel.
 
mblover 20-1-2006 12:56 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Als je deze cilinder gebruikt, zou ik ook de krukas en de koppelingsplaten aanpassen. Ook een grotere carb pakken. Maar als je er dagelijks mee wilt rijden, zonder al te veeel onderhoud, zou ik hem origineel laten met een snel uitlaatje. (yasuni). Dan loopt hij ook best goed en is hij redelijk snel.


50cc trekt niet fel genoeg... zal mij verder een biet wezen of dat ding nou 90 of 110 loopt...

RSRuud, wat kan er volgens jou gebeuren met een ori as dan? Extra slijtage snap ik, maar krijg je op deze manier veel meer risico dat het ineens kapot gaat? (dat er iets breekt ofzo?)

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-1-2006 om 12:57 uur.
 
MT70-nolimit 20-1-2006 13:01 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]

wat kan er gebeuren met een ori as dan? Extra slijtage snap ik, maar krijg je op deze manier veel meer risico dat het ineens kapot gaat? (dat er iets breekt ofzo?)



het big end nokt er mee enzo
 
gaat lang goed
rsruud 20-1-2006 13:03 Print reply
Posts: 281
vooral drijfstang vertrouw ik niet erg als je echt flink toeren wilt knallen, zal ook niet de eerste keer zijn dat er een complete kruktap afbreekt op een 70cc setupje
 
honda_for_life.com 20-1-2006 13:06 Print reply

Posts: 4176
ik snap niet wat iedereen nou zeurt over powerfilters en regen


ik rij ook gewoon met twin air(wel ingespoten met die plakkerige troep) door regen en plassen enzo zonder problemen



en als me brom buiten heeft gestaan en het heeft gevroren en mist enzo start hij nog meteen(1keer kicken)
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Kampersjaak 20-1-2006 13:07 Print reply

Posts: 12285
en als het filter nat is, zuigt die water naar binnen, dat is goed voor je brommer
 
oderint dum metuant
Vuile Beunkoe 20-1-2006 13:12 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
en als het filter nat is, zuigt die water naar binnen, dat is goed voor je brommer


het filter word ingespoten met speciale olie,

olie is hydrofoob, stoot water dus af.
Dus er komt GEEN water binnen.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Neluhz 20-1-2006 13:19 Print reply

Posts: 4032
dat doet de helft van de mensen neit, of 1 xtje, en dus werkt het bijna niet
 
mblover 20-1-2006 13:19 Print reply

Posts: 5391
- Powerfilter is dus geen probleem, daar ben ik nu wel uit.
- over die krukas en de koppeling wil ik graag nog wat meer feedback hebben.
-Carberateur maat twijfel ik over
-uitlaat, hier roept iedereen yasuni, maar zijn er ook alternatieven?

 
honda_for_life.com 20-1-2006 13:20 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
dat doet de helft van de mensen neit, of 1 xtje, en dus werkt het bijna niet



ik spuit hem regelmatig in, is zo gebeurd


dus als je dat dan niet doet ben je dom
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Jarco 20-1-2006 13:21 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
- Powerfilter is dus geen probleem, daar ben ik nu wel uit.
- over die krukas en de koppeling wil ik graag nog wat meer feedback hebben.
-Carberateur maat twijfel ik over
-uitlaat, hier roept iedereen yasuni, maar zijn er ook alternatieven?




krukas houdt het ook wel (een tijdje)
teur ik rijd zlef met een 24 mm keihin, loopt ook lekker.
Kan ook met een 21 dellorto ofzo?
en gianelli zou oook kunnen
 
Kampersjaak 20-1-2006 13:22 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


het filter word ingespoten met speciale olie,

olie is hydrofoob, stoot water dus af.
Dus er komt GEEN water binnen.


uhu bij jou wel.
maakt toch niks uit. als het water erop ligt zuigt het echt wel naar binnen toe.
of wou je beweren dat als er een druppel water op je filter komt, dat die druppel er weer vanzelf af springt?

 
oderint dum metuant

Dit topic is 10943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved