Stefan.H |
19-1-2006 22:58 |
Posts: 125 |
hevelen net als bij zo'n klein buitenboortmotortje daar heb je zo'n balletje waar je in kunt knijpen en dan komt de benzine omhoog balletje vol en je heb benzine
|
|
|
|
KaWaReZ |
19-1-2006 23:00 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
hevelen net als bij zo'n klein buitenboortmotortje daar heb je zo'n balletje waar je in kunt knijpen en dan komt de benzine omhoog balletje vol en je heb benzine
tijdens het rijden? (tank mag niet vacuum trekken)
is wel goed id, weet niet oft gaat werken
brandstofpompje van een scooter, geen id offie de "goeie" hoeveelheid geeft...
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
De Schout |
19-1-2006 23:08 |
Posts: 5327 |
electrische pomp van een auto met een drukregelaar er achter. of toch gewoon je tank omhoog. makkelijkste en betrouwbaarste oplossing.
edit: op een buitenboort motor zit ook een pomp geloof ik. dat balletje is alleen om de bezine bij de pomp te krijgen dacht ik.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-1-2006 om 23:09 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
mb-gek |
19-1-2006 23:10 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
tijdens het rijden? (tank mag niet vacuum trekken)
is wel goed id, weet niet oft gaat werken
brandstofpompje van een scooter, geen id offie de "goeie" hoeveelheid geeft...
naja als het bij een boot motertje werkt moet het ipc ook op zon kart werken
weet alleen niet wat er aan die carb anders is
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Lemmuh |
19-1-2006 23:26 |
Posts: 314 |
Tsjah ik was aant kijken op zo een amerikaanse site en daar kun je inderdaad zown mikuni vacuumpomp kopen die ook op een runner zit, maar het probleem is eigenlijk niet of die pomp want dat doet ie, maar hoe die wordt aangeloten en of dat ie eventueel een expansie vaatje nodig heeft die boven de carb komt, dan vanaf de tank daarheen en dan als het vaatje vol is via een overstort terug in de tank, dan kan de tank laag liggen, terwijl ik toch mijn benzine krijg...
Het gaat erom dat ik namelijk de plannen klaar wil hebben voor ik echt begin met bouwen, anders veranderd weer steeds alles en daar bedank ik voor
|
|
Never drive faster than your gardian angel can fly... |
|
Stefan.H |
19-1-2006 23:37 |
Posts: 125 |
nee vacuum kan niet als je dop met een gaatje heb. bij de buitenboortmotor gebeurt het toch ook niet. het is in ieder geval wel het goedkoopste idee kost geen drol zo'n ding
|
|
|
|
mulder |
19-1-2006 23:38 |
Posts: 13701 |
pompje van een solex proberen
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-1-2006 23:40 |
Posts: 13700 |
gaatje in spruitstuk boren, nippel erin (zuigt vacuum) sluit je aan op een kant van pompje onderste bij derbi, en andere op ingang carb, of als je al een olienippel hebt op je carb kan die ook daar op(vacuumaansluiting pomp)
|
|
|
|
daanmtx |
19-1-2006 23:41 |
Posts: 3759 |
je kan ook je tank afsluiten van lucht, met een dop die minimale lucht doorlaat (wel een beetje ivm vacu?m) en vervolgens 2 benzine slangetjes luchtdicht in de tank laten gaan (boren + afdichten), vervolgens de ene naar je carburateur laten gaan, en de andere in de uitlaat verwerken, zo wordt er druk opgebouwd door de uitlaatgassen op de tank waardoor de benzine doorstroomd. Deze techniek wordt veelal toegepast in de modelbouw, en werkt feilloos.
|
|
Honda VFR400R |
|
Lemmuh |
19-1-2006 23:47 |
Posts: 314 |
Heb ff op easyparts.nl tekening geript en aangepast
http://storage.msn.c...0YPoax8swf-nmi2jj1jY
Door een uitlaat nippel te gebruiken, is een goed idee maar ik gebruik een Suzuki DR500 blok en die heeft zo een druk die hij opbouwt waardoor ik een gepanserde tank nodig ga hebben als ik dit wil gaan toepassen, ik wil eigenlijk bij het principe van de scooter blijven aangezien ik die hele zooi heb liggen
Ik wil eigenlijk een beetje goedkoop beginnen en dan als alles werkt eventueel een keer geld uitgeven
http://git.com.au/~t...ha/parts/VACPUMP.jpg
Dit is de pomp en levert 14 liter per uur
Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 20-1-2006 om 0:01 uur.
|
|
Never drive faster than your gardian angel can fly... |
|
daanmtx |
19-1-2006 23:57 |
Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
Heb ff op easyparts.nl tekening geript en aangepast
http://storage.msn.c...0YPoax8swf-nmi2jj1jY
Door een uitlaat nippel te gebruiken, is een goed idee maar ik gebruik een Suzuki DR500 blok en die heeft zo een druk die hij opbouwt waardoor ik een gepanserde tank nodig ga hebben als ik dit wil gaan toepassen, ik wil eigenlijk bij het principe van de scooter blijven aangezien ik die hele zooi heb liggen
Ik wil eigenlijk een beetje goedkoop beginnen en dan als alles werkt eventueel een keer geld uitgeven
Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 19-1-2006 om 23:52 uur.
aii, dat is wel vervelend idd, en een heel klein gaatje + nippel in bijvoorbeeld de demper dan?
Je tank zal niet gepanserd moeten worden aangezien je tank niet volledig luchtdicht is - hij moet natuurlijk niet t?veel onder druk komen te staan. Daarvoor heb je je niet luchtdichte tankdop.
Moet goedkomen lijkt me.
Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 19-1-2006 om 23:58 uur.
|
|
Honda VFR400R |
|
Blukaap2 |
20-1-2006 0:19 |
Posts: 9953 |
Ehh, wat heeft het pantseren van die tank te maken met het vacuumslangetje op de benzinepomp ?
En gewoon een vacuumslangetje op je inlaatspruitstuk aansluiten, zo zit het bij het overgrote deel vd motoren (dan wel via een benzinekraantje, maar het gaat om het vacuum).
En zo'n 4-takt slobbert dr 1x per 2 omwentelingen aan.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 20-1-2006 om 0:19 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
Lemmuh |
20-1-2006 8:44 |
Posts: 314 |
Nee ik ben niet van plan zo een vacuumbenzinekraantje te monteren, ik was van plan een vacuumbenzinepomp te gebruiken omdat de tank lager komt te liggen als het blok althans dat is het gemakkelijkste ivm met de ruimte die ik heb... Dus zal de brandstof omhoog gepompt moeten worden, en vandaar dat ik een vacuumbrandstof pomp wil gaan gebruiken maar omdat ik hier geen ervaring mee heb wil ik weten of dat te realiseren is
|
|
Never drive faster than your gardian angel can fly... |
|
honda_for_life.com |
20-1-2006 12:57 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
je kan ook je tank afsluiten van lucht, met een dop die minimale lucht doorlaat (wel een beetje ivm vacu?m) en vervolgens 2 benzine slangetjes luchtdicht in de tank laten gaan (boren + afdichten), vervolgens de ene naar je carburateur laten gaan, en de andere in de uitlaat verwerken, zo wordt er druk opgebouwd door de uitlaatgassen op de tank waardoor de benzine doorstroomd. Deze techniek wordt veelal toegepast in de modelbouw, en werkt feilloos.
er zit wel een verschil tussen een uitlaat voor een modelbouw uitlaat en een brommeruitlaat
zodra er in een brommeruitlaat een steekvlam zou komen komt hij bij het nippeltje en als er dan om een of andere reden benzine uit zou komen of je bebruikt een te dik slangetje...
bij een modelbouw uitlaat niet omdat hier het nipeltje in het dempergedeelte achter een schot zit
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
Lemmuh |
20-1-2006 14:06 |
Posts: 314 |
jah en de uitlaat die ik gebruik is gewoon een open uitlaat (4-takt) dus dan werkt dat met zo een nippeltje niet
|
|
Never drive faster than your gardian angel can fly... |
|