Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Benzinepomp of andere ideeen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1179 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34483 - Benzinepomp of andere ideeen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 19-1-2006 22:41 Print topicpost

Posts: 314
Ik ben thuis bezig met een cross-kart te bouwen ik gebruik hiervoor het blok van een Suzuki dr 500, maar ik kan mijn tank niet boven het blok kwijt ivm de veiligheid...
Maar nu ben ik aant bedenken hoe ik de benzine weggepompt krijg. Nu was ik tussen mijn brommeronderdelen aant snuffelen en kwam ik een vacuumpomp van een gilera runner tegen...
Kan ik dit daarvoor gebruiken denken jullie en hoe werkt zo een kreng?
En hoe moet dat dan met mijn carburateur want als er druk op staat gaat hij dan niet overlopen of moet er een soort expansie vaatje tussen??? of hoe doen ze dat normaal gesproken??

Ohwjah ik maak wel een keer een verslag van de bouw, ben nog in de planning fase en onderdelen bij elkaar zoeken enzo

Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 19-1-2006 om 22:43 uur.
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Stefan.H 19-1-2006 22:58 Print reply

Posts: 125
hevelen net als bij zo'n klein buitenboortmotortje daar heb je zo'n balletje waar je in kunt knijpen en dan komt de benzine omhoog balletje vol en je heb benzine
 
KaWaReZ 19-1-2006 23:00 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
hevelen net als bij zo'n klein buitenboortmotortje daar heb je zo'n balletje waar je in kunt knijpen en dan komt de benzine omhoog balletje vol en je heb benzine



tijdens het rijden? (tank mag niet vacuum trekken)
is wel goed id, weet niet oft gaat werken

brandstofpompje van een scooter, geen id offie de "goeie" hoeveelheid geeft...


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
De Schout 19-1-2006 23:08 Print reply
Posts: 5327
electrische pomp van een auto met een drukregelaar er achter. of toch gewoon je tank omhoog. makkelijkste en betrouwbaarste oplossing.

edit: op een buitenboort motor zit ook een pomp geloof ik. dat balletje is alleen om de bezine bij de pomp te krijgen dacht ik.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-1-2006 om 23:09 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mb-gek 19-1-2006 23:10 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



tijdens het rijden? (tank mag niet vacuum trekken)
is wel goed id, weet niet oft gaat werken

brandstofpompje van een scooter, geen id offie de "goeie" hoeveelheid geeft...



naja als het bij een boot motertje werkt moet het ipc ook op zon kart werken
weet alleen niet wat er aan die carb anders is
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Lemmuh 19-1-2006 23:26 Print reply

Posts: 314
Tsjah ik was aant kijken op zo een amerikaanse site en daar kun je inderdaad zown mikuni vacuumpomp kopen die ook op een runner zit, maar het probleem is eigenlijk niet of die pomp want dat doet ie, maar hoe die wordt aangeloten en of dat ie eventueel een expansie vaatje nodig heeft die boven de carb komt, dan vanaf de tank daarheen en dan als het vaatje vol is via een overstort terug in de tank, dan kan de tank laag liggen, terwijl ik toch mijn benzine krijg...

Het gaat erom dat ik namelijk de plannen klaar wil hebben voor ik echt begin met bouwen, anders veranderd weer steeds alles en daar bedank ik voor

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Stefan.H 19-1-2006 23:37 Print reply

Posts: 125
nee vacuum kan niet als je dop met een gaatje heb. bij de buitenboortmotor gebeurt het toch ook niet. het is in ieder geval wel het goedkoopste idee kost geen drol zo'n ding
 
mulder 19-1-2006 23:38 Print reply

Posts: 13701
pompje van een solex proberen
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 19-1-2006 23:40 Print reply

Posts: 13700
gaatje in spruitstuk boren, nippel erin (zuigt vacuum) sluit je aan op een kant van pompje onderste bij derbi, en andere op ingang carb, of als je al een olienippel hebt op je carb kan die ook daar op(vacuumaansluiting pomp)
 
daanmtx 19-1-2006 23:41 Print reply

Posts: 3759
je kan ook je tank afsluiten van lucht, met een dop die minimale lucht doorlaat (wel een beetje ivm vacu?m) en vervolgens 2 benzine slangetjes luchtdicht in de tank laten gaan (boren + afdichten), vervolgens de ene naar je carburateur laten gaan, en de andere in de uitlaat verwerken, zo wordt er druk opgebouwd door de uitlaatgassen op de tank waardoor de benzine doorstroomd. Deze techniek wordt veelal toegepast in de modelbouw, en werkt feilloos.
 
Honda VFR400R
Lemmuh 19-1-2006 23:47 Print reply

Posts: 314
Heb ff op easyparts.nl tekening geript en aangepast
http://storage.msn.c...0YPoax8swf-nmi2jj1jY

Door een uitlaat nippel te gebruiken, is een goed idee maar ik gebruik een Suzuki DR500 blok en die heeft zo een druk die hij opbouwt waardoor ik een gepanserde tank nodig ga hebben als ik dit wil gaan toepassen, ik wil eigenlijk bij het principe van de scooter blijven aangezien ik die hele zooi heb liggen
Ik wil eigenlijk een beetje goedkoop beginnen en dan als alles werkt eventueel een keer geld uitgeven

http://git.com.au/~t...ha/parts/VACPUMP.jpg
Dit is de pomp en levert 14 liter per uur



Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 20-1-2006 om 0:01 uur.
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
daanmtx 19-1-2006 23:57 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
Heb ff op easyparts.nl tekening geript en aangepast
http://storage.msn.c...0YPoax8swf-nmi2jj1jY

Door een uitlaat nippel te gebruiken, is een goed idee maar ik gebruik een Suzuki DR500 blok en die heeft zo een druk die hij opbouwt waardoor ik een gepanserde tank nodig ga hebben als ik dit wil gaan toepassen, ik wil eigenlijk bij het principe van de scooter blijven aangezien ik die hele zooi heb liggen
Ik wil eigenlijk een beetje goedkoop beginnen en dan als alles werkt eventueel een keer geld uitgeven



Dit bericht is gewijzigd door Lemmuh op 19-1-2006 om 23:52 uur.


aii, dat is wel vervelend idd, en een heel klein gaatje + nippel in bijvoorbeeld de demper dan?
Je tank zal niet gepanserd moeten worden aangezien je tank niet volledig luchtdicht is - hij moet natuurlijk niet t?veel onder druk komen te staan. Daarvoor heb je je niet luchtdichte tankdop.
Moet goedkomen lijkt me.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 19-1-2006 om 23:58 uur.
 
Honda VFR400R
Blukaap2 20-1-2006 0:19 Print reply

Posts: 9953
Ehh, wat heeft het pantseren van die tank te maken met het vacuumslangetje op de benzinepomp ?

En gewoon een vacuumslangetje op je inlaatspruitstuk aansluiten, zo zit het bij het overgrote deel vd motoren (dan wel via een benzinekraantje, maar het gaat om het vacuum).
En zo'n 4-takt slobbert dr 1x per 2 omwentelingen aan.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 20-1-2006 om 0:19 uur.
 
Stoere brommers
Lemmuh 20-1-2006 8:44 Print reply

Posts: 314
Nee ik ben niet van plan zo een vacuumbenzinekraantje te monteren, ik was van plan een vacuumbenzinepomp te gebruiken omdat de tank lager komt te liggen als het blok althans dat is het gemakkelijkste ivm met de ruimte die ik heb... Dus zal de brandstof omhoog gepompt moeten worden, en vandaar dat ik een vacuumbrandstof pomp wil gaan gebruiken maar omdat ik hier geen ervaring mee heb wil ik weten of dat te realiseren is
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
honda_for_life.com 20-1-2006 12:57 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
je kan ook je tank afsluiten van lucht, met een dop die minimale lucht doorlaat (wel een beetje ivm vacu?m) en vervolgens 2 benzine slangetjes luchtdicht in de tank laten gaan (boren + afdichten), vervolgens de ene naar je carburateur laten gaan, en de andere in de uitlaat verwerken, zo wordt er druk opgebouwd door de uitlaatgassen op de tank waardoor de benzine doorstroomd. Deze techniek wordt veelal toegepast in de modelbouw, en werkt feilloos.



er zit wel een verschil tussen een uitlaat voor een modelbouw uitlaat en een brommeruitlaat



zodra er in een brommeruitlaat een steekvlam zou komen komt hij bij het nippeltje en als er dan om een of andere reden benzine uit zou komen of je bebruikt een te dik slangetje...



bij een modelbouw uitlaat niet omdat hier het nipeltje in het dempergedeelte achter een schot zit
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Lemmuh 20-1-2006 14:06 Print reply

Posts: 314
jah en de uitlaat die ik gebruik is gewoon een open uitlaat (4-takt) dus dan werkt dat met zo een nippeltje niet

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 4542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved