Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 2e versnelling naar 3e

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 352 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34473 - van 2e versnelling naar 3e
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blowhan 20-1-2006 12:33 Print reply

Posts: 92
Ik heb een 70cc athena, een 6 poorter, verder een 17mm bing met een 90 sproeier geloof ik
 
Neluhz 20-1-2006 12:33 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blowhan
En is er iets te veranderen aan je powerband zonder nieuwe cilinders of net wat? Kan ik dit met sproeiers of zo be?nvloeden?


dmv je uitlaat en je poorttiming
 
blowhan 20-1-2006 12:39 Print reply

Posts: 92
JAZEKER m'n powerfilter komt net binnen ik ben wijlen
 
Dikke Dennes 20-1-2006 12:41 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blowhan
Ik heb een 36mm jamarcol uitlaat. Hij trekt eigelijk wel mooi, bovenin de versnelling iig. Als ik weer overschakel duurt het weer f voordat hij op toeren zit. Mijn huidige verhuding is 18/43. Ik heb nog wel een 44 en een 16 en een 15 liggen. Zouden die beter zijn?


WWWWWWWWWWTTTTTTTTTTTTFFFFFFFFF GEK!

Ik heb origineel 17-43 en dat is dikke overdrive-vertanding!
Meteen een tandje minder op, of 2...

Dan zal hij onderin minder sputteren, eerder op toeren komen, beter trekken en harder lopen (Omdat hij op toeren kan komen in de hoogste versnelling)
 
Drive it like you stole it.
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:44 Print reply

Posts: 10560
ik heb met mt met 70 cc ook zwaardere tandwielverhouding
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dikke Dennes 20-1-2006 12:46 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik heb met mt met 70 cc ook zwaardere tandwielverhouding


Dit gaat over een Zundappp...

Dat zit net effe wat anders als met jouw MT-tje...


 
Drive it like you stole it.
Mr Pain 20-1-2006 12:50 Print reply
Posts: 4966
ik weet niet precies of er iets met je cilinder is maar ik reed met mijn dap met 70cc biturbo cilinder/15mm bing geen filter/origineel kopje/hpi/ met twv van 17/38 dat kon ik nog zwaarder vertanden, ik denk dat jij met je athena nog wel harder kan.

ik reed ongeveer tussen 110 a 115 digi km/h trok als een beest.

is je cilinder misschien verkeerd getuned?

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 20-1-2006 om 12:51 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:52 Print reply

Posts: 10560
is ook zwaardere vertanding , als je met 70cc gaat rijden heb je vaak meer kracht dus kun je zwaarder vertanden , ik wachte nog even een ractie af van een zundap rijden , maar dit is algemeen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dikke Dennes 20-1-2006 12:52 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
ik weet niet precies of er iets met je cilinder is maar ik reed met mijn dap met 70cc biturbo cilinder/15mm bing geen filter/origineel kopje/hpi/ met twv van 17/38 dat kon ik nog zwaarder vertanden, ik denk dat jij met je athena nog wel harder kan.

ik reed ongeveer tussen 110 a 115 digi km/h trok als een beest.

is je cilinder misschien verkeerd getuned?

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 20-1-2006 om 12:51 uur.


Dennes zet hier zijn vraagtekens bij.
(Dennes twijfelt hier hardop aan)
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 20-1-2006 12:53 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
is ook zwaardere vertanding , als je met 70cc gaat rijden heb je vaak meer kracht dus kun je zwaarder vertanden , ik wachte nog even een ractie af van een zundap rijden , maar dit is algemeen


Ik ben een Zundapprijder.

Probleem is dat wanneer je boven de 16-43 gaat je 4e versnelling als eeb overdrive gaat werken waardoor je niet op genoeg toeren komt om een fatsoenlijke topsnelheid te halen.
 
Drive it like you stole it.
Mr Pain 20-1-2006 12:53 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
is ook zwaardere vertanding , als je met 70cc gaat rijden heb je vaak meer kracht dus kun je zwaarder vertanden , ik wachte nog even een ractie af van een zundap rijden , maar dit is algemeen


jij heb toch ook 70cc?

en anders voor die 70cc heb ik nog met een originele 50cc duitse zundapp cilinder gereden dat ging ook 85 met 16/38

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:55 Print reply

Posts: 10560
ja ik heb ook 70cc maar deniss begon te blaten dat je met een zundap met 70cc lichten moest gaan vertanden en dat dit niet te vergelijken is met een mt die je zwaarden moet vertanden

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mr Pain 20-1-2006 12:55 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
[...]


Dennes zet hier zijn vraagtekens bij.
(Dennes twijfelt hier hardop aan)


ja hoezo?, je kan vragen bij suzukirijder (hier van het forum) die heeft hem wel eens gehoord en zien rijden

 
Dikke Dennes 20-1-2006 12:55 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


jij heb toch ook 70cc?

en anders voor die 70cc heb ik nog met een originele 50cc duitse zundapp cilinder gereden dat ging ook 85 met 16/38



Dat was de kleinkraftrader cilinder neem ik aan?
De 284?
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 20-1-2006 12:56 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ja ik heb ook 70cc maar deniss begon te blaten dat je met een zundap met 70cc lichten moest gaan vertanden en dat dit niet te vergelijken is met een mt die je zwaarden moet vertanden



Lees hierboven.
Bij een te zware vertanding wordt de 4e versnl. een overdrive.
Zundapps zijn daarin niet lekker vertand in de versnellingsbak.
Gat tussen de 3 en 4 is ook altijd groot.
 
Drive it like you stole it.

Dit topic is 2317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved