Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 2e versnelling naar 3e

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 477 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34473 - van 2e versnelling naar 3e
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blowhan 19-1-2006 13:35 Print topicpost

Posts: 92
Ik heb een zundapp. ALs ik in de 2 rij dan moet ik eerst zeer veel toeren maken voordat ik schakel en dan loopt hij zéer laagtoerig in de 3. Als ik de 3 dan weer op hoge toeren heb gekregenen ik schakel naar de 4 dan draait hij weer schandalig weinig toeren. Is het mogelijk om mijn versnellingen wat beter op elkaar te laten aansluiten?
 

mb-gek 19-1-2006 13:37 Print reply

Posts: 10385
lichtere twv erop gooien

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
blowhan 19-1-2006 13:38 Print reply

Posts: 92
ok klinkt logisch
ik dank u
 
Blukaap2 19-1-2006 13:48 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
lichtere twv erop gooien



Lul niet
 
Stoere brommers
Dikke Dennes 19-1-2006 16:52 Print reply

Posts: 4337
Heb je een expansie?
Wat is je twv?

En komt hij ook heel moeilijk op toeren?
 
Drive it like you stole it.
blowhan 20-1-2006 12:10 Print reply

Posts: 92
Ik heb een 36mm jamarcol uitlaat. Hij trekt eigelijk wel mooi, bovenin de versnelling iig. Als ik weer overschakel duurt het weer f voordat hij op toeren zit. Mijn huidige verhuding is 18/43. Ik heb nog wel een 44 en een 16 en een 15 liggen. Zouden die beter zijn?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:12 Print reply

Posts: 10560
als ik dit zow lees is je powerband te kort om het verschil aan toeren tussen 2 versnellingen op te vangen , met een andere tandwiel verhouding word het verschil aan toeren tussen 2 versnellingen niet echt kleiner
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
blowhan 20-1-2006 12:13 Print reply

Posts: 92
powerband?
 
christianos 20-1-2006 12:14 Print reply

Posts: 20445
heeft ie veel compressie?
 
blowhan 20-1-2006 12:15 Print reply

Posts: 92
Ja meer dan genoeg
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:15 Print reply

Posts: 10560
je brommer maakt stationair heel weinig toeren hier heb je niet veel kracht . pas bij de hogere toeren merk je dat je kracht krijgt , en deze kracht houd ook op (dus schakel je ) hoe eerder je die kracht begint te krijgen en hoelater hij stopt hoe breder je powerband
( het gebeid tussen max koppel en max pk geloof ik)
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
blowhan 20-1-2006 12:22 Print reply

Posts: 92
Ok, maar bij mij gaat het dus zo:
mijn 2 gaat van de 15 tot maximaal 35, mijn drie begint eigelijk pas echt bij ongeveer 45, en deze loopt door tot de 65. Mijn 4e begint dan weer bij 70/75, en trekt dan gewoon lekker door. Alleen tussen de 35 en de 45, trekt hij nauwelijks toeren in de 3 terwijl hij dan in de 2 overdreven hoogtoerig loopt. Hetzelfde verhaal bij de 65-75
 
Neluhz 20-1-2006 12:25 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blowhan
powerband?

gebied waar de motor het meeste vermogen levert.

 
niekvanvianen 20-1-2006 12:29 Print reply
Posts: 28
probeer maar met ander tandwiel voor, ik heb zelf op mijn zundapp 14/43, dit trekt vooral laag in de touren.. probeer maar is hoe hij rijdt met 16/43 of 15/44
 
ZUNDAPP -> Zie U Niet Dat Alles Perfect Past
blowhan 20-1-2006 12:29 Print reply

Posts: 92
En is er iets te veranderen aan je powerband zonder nieuwe cilinders of net wat? Kan ik dit met sproeiers of zo be?nvloeden?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2006 12:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekvanvianen
probeer maar met ander tandwiel voor, ik heb zelf op mijn zundapp 14/43, dit trekt vooral laag in de touren.. probeer maar is hoe hij rijdt met 16/43 of 15/44



hierdoor stop hij elke versnelling ook met een lagere snelheid , dus los je het probleem niet echt op


@ bowhan , wat is de rest van je setup behalve een jamarcol uitlaat ? als ik dit zo lees lijkt het alsof hij bovenin sterker is maar niet meer toeren maakt . en onderin minder sterk is

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-1-2006 om 12:32 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved