Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx-sh cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34463 - Mtx-sh cilinder
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

niekmtx 18-1-2006 21:43 Print topicpost

Posts: 471
Hey, zou je met dit cilindertje nog kunnen rijden..zonder veel vermogen verlies.. kheb er 550 km mee gereden en toen was mn zuigerveer geknapt... klein stukje uit de wand.. en een net voelbaar krasje van 2mm breed en 0.5cm lang..


Krijg geen duidelijkere foto...

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 18-1-2006 om 21:44 uur.
 
Brommerloos

Menu2t 18-1-2006 21:45 Print reply

Posts: 2815
probeer t... werkelijkheid zal t leren.... had je niet goed ingereden ofzo dat ie zo snel al stuk ging??

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 18-1-2006 om 21:46 uur.
 
NSR Supersprint special!
Hidde a.k.a. Mb 18-1-2006 21:45 Print reply

Posts: 602
is denk nog wel mee doorterijden maar je zal wel wat vermogen missen maar niet zOveel denk ik
 
wipe-out 18-1-2006 21:46 Print reply

Posts: 7672
De kras zit onder de uitlaatpoort, dus in principe kun je er gewoon mee rijden. Je verliest geen compressie door deze kras.
 
niekmtx 18-1-2006 21:49 Print reply

Posts: 471
nee gewoon 450 km.. en de laatste 50 telkens ietsje meer gas.. etc.. altijd netjes warm gereden... maar t komt denk ik erdoor dat ik vergeet een beetje extra olie door de mengsmering van de benzine pomp te doen... ik tank 1:50 k weet niet of dat goed is?
 
Brommerloos
hondamt8 18-1-2006 21:49 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
nee gewoon 450 km.. en de laatste 50 telkens ietsje meer gas.. etc.. altijd netjes warm gereden... maar t komt denk ik erdoor dat ik vergeet een beetje extra olie door de mengsmering van de benzine pomp te doen... ik tank 1:50 k weet niet of dat goed is?



ja dat is prima, sproeier te klein?

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
niekmtx 18-1-2006 21:56 Print reply

Posts: 471
nee volgens mij kloppen van mijn sproeiermaten nix k rij nu orgineel met proma t2 en 12mm met ori cil sproeier 100 en met die 70 sproeier 150.. andere maten deden het totaal niet lekker.. met deze gwoon perfect ridjen zo als het hoord.. klinkt vaag.. maar iswel zo reed met 14-42 rond de 100 en de ori cil met 14-42 rijd nu 70 a 75
 
Brommerloos
Menu2t 18-1-2006 21:58 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
nee volgens mij kloppen van mijn sproeiermaten nix k rij nu orgineel met proma t2 en 12mm met ori cil sproeier 100 en met die 70 sproeier 150.. andere maten deden het totaal niet lekker.. met deze gwoon perfect ridjen zo als het hoord.. klinkt vaag.. maar iswel zo reed met 14-42 rond de 100 en de ori cil met 14-42 rijd nu 70 a 75



ik zou eerst de oorzaak opzoeken voordat je der ''gewoon'' nieuwe zuigerveren in doet...
 
NSR Supersprint special!
niekmtx 18-1-2006 21:59 Print reply

Posts: 471
is geen oorzaak... het liep gwoon perfect mooi stationair.. alles hielt het.. etc etc... geen valse lucht.. maar zuiger is ook helemaal aan stukken dus moet sowieso nieuw zuigertje in
 
Brommerloos
Almer 18-1-2006 21:59 Print reply

Posts: 3325
laat em hohne zou k zeggen... is het weer klaar

edit: ik denk nie tdat je er dan veel km's mee haalt en alstie weer vastloopt, dat vindt je blok ook niet lief... en het kost je weer een zuiger ed, dus gewoon hohne kan ie der weer tegen

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 18-1-2006 om 22:00 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
niekmtx 18-1-2006 22:00 Print reply

Posts: 471
dat gaat nie.. is zeta/parmakit..

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 18-1-2006 om 22:01 uur.
 
Brommerloos
Almer 18-1-2006 22:01 Print reply

Posts: 3325
waarom gaat dat niet? nicasil wand? Laat je er toch een nieuwe wand in zetten?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
dat gaat nie.. is zeta/parmakit..

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 18-1-2006 om 22:01 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mb-gek 18-1-2006 22:02 Print reply

Posts: 10385
kan me herinneren dat christianos ook met een zeta dit had
vraag hem anders ff wat de oorzaak was
d9 iets met slechte afwerking oid

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 18-1-2006 22:02 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
waarom gaat dat niet? nicasil wand? Laat je er toch een nieuwe wand in zetten?

[...]



nieuwe wand kost 135 euro ex zuiger...

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
niekmtx 18-1-2006 22:04 Print reply

Posts: 471
jah.. slechte afwerking.. maar deze is nog afgewerkt.. en er ligt zon vertex zuiger in.. die schijnen daar kut in te lopen.. maar wat mij opviel toen ik de cilinder dr al op zetten dat volgens mij die zuigerveren waar die weer bij elkaar komen (helemaal rond) volgens mij in de uitlaatpoort vielen... dus dat is denk ik het probleem geweest
 
Brommerloos
niekmtx 18-1-2006 22:05 Print reply

Posts: 471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

nieuwe wand kost 135 euro ex zuiger...



nieuwe cilinder 133,nogwat op www.parmakit.nl en op protuning ik d8 iets van 117,nogwat

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 18-1-2006 om 22:06 uur.
 
Brommerloos

Dit topic is 1292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved