Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - oliepompje kawasaki ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34462 - oliepompje kawasaki ar50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kawasaa 18-1-2006 19:33 Print topicpost

Posts: 778
Hej,

Ik ben van plan mijn goed werkende oliepompje weer in gebruik te nemen.
Ik vraag me alleen af of die wel een goed idee is...

orginele cilinder
14mm carb.
orginele uitlaat

ding loopt tegen de 70 km/h en maakt dan ongeveer 7,5k a 8k

verder hoe stel ik dat ding goed af? er zit 1 redelijk grote kruiskop schroef op, kan ik hem daarmee afstellen?
 

Pitre 18-1-2006 19:37 Print reply

Posts: 4066
Ja en?
Kawasaa 18-1-2006 19:39 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pitre..
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

:P


oliepompje niet de carb.
ik vraag me of/hoe ik het pompje kan afstellen
 
Terror 18-1-2006 19:41 Print reply

Posts: 9269
inbox rez
 
KaWaReZ 18-1-2006 19:48 Print reply

Posts: 20582
pfff.. das n leuke, ik meng altijd zelf

maar meestal staatie gewoon "goed"

kweet niet uit mn hoofd hoe dat ding pcies immekaar zit, maar zal wel, gewoon logisch redeneren, en kzou em rijker late lope dan armer
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Pitre 18-1-2006 19:50 Print reply

Posts: 4066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Hej,

Ik ben van plan mijn goed werkende oliepompje weer in gebruik te nemen.
Ik vraag me alleen af of die wel een goed idee is...

orginele cilinder
14mm carb.
orginele uitlaat

ding loopt tegen de 70 km/h en maakt dan ongeveer 7,5k a 8k

verder hoe stel ik dat ding goed af? er zit 1 redelijk grote kruiskop schroef op, kan ik hem daarmee afstellen?



ik dacht dat je met ''verder hoe stel ik dat ding goed af? er zit 1 redelijk grote kruiskop schroef op, kan ik hem daarmee afstellen?''
je carb bedoelen..


 
Ja en?
Kawasaa 18-1-2006 19:55 Print reply

Posts: 778
Ik wil het pompje weer aansluiten omdat anders het pompje zonder smering rond pomp en omdat de toerenteller ook op hetzelfde asje als het pompje is aan gesloten.

@Pitre.. nee op het oliepompje, ik weet het verschil tussen carb. en oliepompje wel hoor
 
Almer 18-1-2006 21:37 Print reply

Posts: 3325
ik zou zeggen altijd doen met ori cilinder heb je er de minste drukte van

Ik weet dat bij Honda er een markering op staat, maar gewoon aardig rijk zetten beter te rijk dan te arm
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Gertjan 18-1-2006 21:38 Print reply

Posts: 1505
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed
 
Joostvdw 18-1-2006 21:40 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed


maar jij bent ook een beuner to tha bone :P


haal anders je pompje eens uit elkaar, dan zie je vaak wel hoe het werkt en zie je ook hoe je em moet verstellen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Almer 18-1-2006 22:04 Print reply

Posts: 3325
niet slim want dan draai je veeeel meer toeren en dat vind je pomp niet leuk, maar als je 8.5 k draait wat ori is volgens mij kan het gewoon

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Kawasaa 18-1-2006 22:31 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


maar jij bent ook een beuner to tha bone :P


haal anders je pompje eens uit elkaar, dan zie je vaak wel hoe het werkt en zie je ook hoe je em moet verstellen


Ik heb het pompje al een keer uitelkaar gehaald maar ik kan nog precies volgen of en hoe ik hem kan afstellen. Er zit een pintje in de krukas daar moet je een staafje indrukken van het oliepompje en daarop zit een ander asje waar 2 gatjes inzitten (boven en onder) zo pomp die het omhoog. Ik snap niet precies wat de functie van de grote kruiskopschroef is.
 
KaWaReZ 18-1-2006 22:33 Print reply

Posts: 20582
wsl de doorlaat, maar zal binnekort ffkijken, moet iemand ff oliepompje opsturen.

en anders (omdat oliepompje ook geregeld wordt met gas, kun je net als bij je gashendel/carb ook je oliepomp "hoger" zetten dmv die schroefzooi vant kabeltje )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kawasaa 20-1-2006 18:44 Print reply

Posts: 778
Kan iemand met een kawasaki ar50 die een oliepompje ff kijken hoeveel slagen die grote kruiskopschroef uitgedraaid is?
 

Dit topic is 1077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved