Pitre |
18-1-2006 19:37 |
Posts: 4066 |
|
|
Ja en? |
|
Kawasaa |
18-1-2006 19:39 |
Posts: 778 |
|
|
|
|
Terror |
18-1-2006 19:41 |
Posts: 9269 |
inbox rez
|
|
|
|
KaWaReZ |
18-1-2006 19:48 |
Posts: 20582 |
pfff.. das n leuke, ik meng altijd zelf
maar meestal staatie gewoon "goed"
kweet niet uit mn hoofd hoe dat ding pcies immekaar zit, maar zal wel, gewoon logisch redeneren, en kzou em rijker late lope dan armer
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Pitre |
18-1-2006 19:50 |
Posts: 4066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Hej,
Ik ben van plan mijn goed werkende oliepompje weer in gebruik te nemen.
Ik vraag me alleen af of die wel een goed idee is...
orginele cilinder
14mm carb.
orginele uitlaat
ding loopt tegen de 70 km/h en maakt dan ongeveer 7,5k a 8k
verder hoe stel ik dat ding goed af? er zit 1 redelijk grote kruiskop schroef op, kan ik hem daarmee afstellen?
ik dacht dat je met ''verder hoe stel ik dat ding goed af? er zit 1 redelijk grote kruiskop schroef op, kan ik hem daarmee afstellen?''
je carb bedoelen..
|
|
Ja en? |
|
Kawasaa |
18-1-2006 19:55 |
Posts: 778 |
Ik wil het pompje weer aansluiten omdat anders het pompje zonder smering rond pomp en omdat de toerenteller ook op hetzelfde asje als het pompje is aan gesloten.
@Pitre.. nee op het oliepompje, ik weet het verschil tussen carb. en oliepompje wel hoor
|
|
|
|
Almer |
18-1-2006 21:37 |
Posts: 3325 |
ik zou zeggen altijd doen met ori cilinder heb je er de minste drukte van
Ik weet dat bij Honda er een markering op staat, maar gewoon aardig rijk zetten beter te rijk dan te arm
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Gertjan |
18-1-2006 21:38 |
Posts: 1505 |
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed
|
|
|
|
Joostvdw |
18-1-2006 21:40 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed
maar jij bent ook een beuner to tha bone :P
haal anders je pompje eens uit elkaar, dan zie je vaak wel hoe het werkt en zie je ook hoe je em moet verstellen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Almer |
18-1-2006 22:04 |
Posts: 3325 |
niet slim want dan draai je veeeel meer toeren en dat vind je pomp niet leuk, maar als je 8.5 k draait wat ori is volgens mij kan het gewoon
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN
ik reed met 100cc en een 18mm ook gewoon op de oliepomp, met de standaard afstelling ervan (neem ik aan, ik heb er iig nooit iets aan veranderd)
ging gewoon goed
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kawasaa |
18-1-2006 22:31 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
maar jij bent ook een beuner to tha bone :P
haal anders je pompje eens uit elkaar, dan zie je vaak wel hoe het werkt en zie je ook hoe je em moet verstellen
Ik heb het pompje al een keer uitelkaar gehaald maar ik kan nog precies volgen of en hoe ik hem kan afstellen. Er zit een pintje in de krukas daar moet je een staafje indrukken van het oliepompje en daarop zit een ander asje waar 2 gatjes inzitten (boven en onder) zo pomp die het omhoog. Ik snap niet precies wat de functie van de grote kruiskopschroef is.
|
|
|
|
KaWaReZ |
18-1-2006 22:33 |
Posts: 20582 |
wsl de doorlaat, maar zal binnekort ffkijken, moet iemand ff oliepompje opsturen.
en anders (omdat oliepompje ook geregeld wordt met gas, kun je net als bij je gashendel/carb ook je oliepomp "hoger" zetten dmv die schroefzooi vant kabeltje )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Kawasaa |
20-1-2006 18:44 |
Posts: 778 |
Kan iemand met een kawasaki ar50 die een oliepompje ff kijken hoeveel slagen die grote kruiskopschroef uitgedraaid is?
|
|
|
|