Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - bobine / bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #34454 - bobine / bougie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchef 18-1-2006 16:24 Print topicpost

Posts: 4082
ik heb dus zundapp
en laatst heb ik dus maar nieuwe bobine gekocht en nieuwe bougie
omdat de ouwe niet goed deed

in het begin goed boeken 70
tot dat mijn nieuwe graad6 bougie dood ging
alemaal stoteren en doen
graad nc2 ik gezet toen heb ik maar een 7 der in gezet die ik gekregen had van jorn
toen een n11c r die brande al kapot bij de 8500 toeren
dus ik mijn oudie bougie der in maar die stoterde als de terring

dus ik was da zat dus ik warmste bougie gehaalt te krijgen
voor zundapp een 9 graads
maar het gestoter blijft en onder de 4500 toeren uit vallen

dus ik mijn ouwe bobine der maar is op nieuwe 9 graads der in
maar niet willen starten
dus nieuwe bobine der terug op met die niewe bougie
der eerste keer starten
maar het stoteren blijft


dus ik alles nakijken hele kabel boom
niks te vinden kijken of er toevallig water bij kan
dat kon ook al niet

andere bougie dop der op

niks helpt het gestoter blijft

zelf`s bij 4500 toeren of hoger
eerst dacht ik mischien staat onsteking verkeert dus ik die nakijken stond perfect op tijd 0,6 mm boven punt
toen dacht ik benzine dus ik starten en aan de sproeier draaien (verstelbare sproeier)
een gewone der in die precies goed is

maar maakt niks uit gestotter blijt

toen dacht ik lekke pakking of ergens valse lucht
alles nagekeken
maar alles is strak dicht

wat kan het gestoter veroorzaken
ik denk de bougie , maar ik weet anders niet welke der in moet . hij brand 6 7 8 9 ny2 ny10 r alemaal kapot
 
1000 v twin rotax biatch

Jeroen B 18-1-2006 16:25 Print reply

Posts: 1929
wat voor ontsteking zit daarop contactpunten?
dan kan je condensator wel is gaar zijn
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
khpoppema 18-1-2006 16:27 Print reply

Posts: 3199
haal je cil eens los,

en ga eens kijken of je bougie niet te diocht op de kop staat.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
zundappchef 18-1-2006 16:28 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
haal je cil eens los,

en ga eens kijken of je bougie niet te diocht op de kop staat.



niet kapot slaan maar binnen in kapot branden
maar keer open maken kan niet kwaat
 
1000 v twin rotax biatch
cmtheman 18-1-2006 16:33 Print reply

Posts: 2710
condensator bekijken, kan wel kapot gaan bij oudere brommers
 
ZAC #802, KNMV #82
Almer 18-1-2006 16:51 Print reply

Posts: 3325
zundapp is toch contactpuntontsteking? Ik denk dat je contactpunten dan versleten zijn, dit is namelijk het grote nadeel van deze ontsteking, de contactpunten slijten snel, en je hebt er dus veel onderhoud aan, koop dus nieuwe ori bosch contactpunten (deze zijn wel wat duurder) en stel het zaakje goed af, of probeer de oude contactpunten goed af te stellen, vaak is dit ook al genoeg...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
zundappchef 18-1-2006 17:26 Print reply

Posts: 4082
uhm condensator zit niet meer bij de ontsteking
deze is bij de bobine ingebouwt en ik heb een nieuwe gekocht
dus dat zit wel goed

heb de onsteking nog afgesteld en de contactpunten zijn nog goed
maar zal dalijk nog wel effe kijken
 
1000 v twin rotax biatch
Almer 18-1-2006 17:38 Print reply

Posts: 3325
komt aardig precies nog, en ik meen dat hoe meer de motor slijt hoe minder ver ze open moeten gaan, en jouw motor zal ook wel niet nieuw zijn dus mogen ze wel wat minder ver open gaan dan origineel, is het origineel o.45 mm zet ze dan nu es op .35 mm...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
uhm condensator zit niet meer bij de ontsteking
deze is bij de bobine ingebouwt en ik heb een nieuwe gekocht
dus dat zit wel goed

heb de onsteking nog afgesteld en de contactpunten zijn nog goed
maar zal dalijk nog wel effe kijken


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
zundappchef 18-1-2006 17:57 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
komt aardig precies nog, en ik meen dat hoe meer de motor slijt hoe minder ver ze open moeten gaan, en jouw motor zal ook wel niet nieuw zijn dus mogen ze wel wat minder ver open gaan dan origineel, is het origineel o.45 mm zet ze dan nu es op .35 mm...

[...]





gaan minimaal open

dalijk is opnieuw afstellen

normaal doe ik afstellen beetje beun maar werk altijd

iemand idee hoe je die dinger hoort af te stelle zonder te beunen
 
1000 v twin rotax biatch
Almer 18-1-2006 17:58 Print reply

Posts: 3325
met een voelermaat, staat mooi duidelijk uitgelegd op www.puchmaxi.nl

edit: http://www.puchmaxi....teking_afstellen.php

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 18-1-2006 om 17:59 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
zundappchef 18-1-2006 18:38 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
met een voelermaat, staat mooi duidelijk uitgelegd op www.puchmaxi.nl

edit: http://www.puchmaxi....teking_afstellen.php

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 18-1-2006 om 17:59 uur.


zo beun ik het meestal
dus nie egt beun
 
1000 v twin rotax biatch
niekvanvianen 18-1-2006 18:58 Print reply
Posts: 28
zet de puntjes maar op 0.4 mm
 
ZUNDAPP -> Zie U Niet Dat Alles Perfect Past
hondamt8 18-1-2006 19:00 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekvanvianen
zet de puntjes maar op 0.4 mm




punten idd op 0.40


ik herken je verhaal, ik heb bij mijn mt toen aardig gekut gehad... elke week de bobine kapot. was mijn ontstekings spoel niet goed. nieuwe er op gezet was het probleem verhlopen. als ik jou was had ik ook weer een nieuwe bobine gekocht. kosten toch geen drol die dignen
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
zundappchef 18-1-2006 21:30 Print reply

Posts: 4082
ik heb nu dus een grote sleutel blunder gemaakt

ik trek cilinder kop der af
ik trek het carter der af
draai keer aan het vliegwiel


kom er achter ding 2 mm te laat staat en loopt aan
dus ik kijken hoe dat komt

zit er maar 1 boutje in om de grondplaat vast te houden

de andere vond ik het vliegwiel

dus ik die dinger er in beetje blauwe loctite der in
grondplaat zo afgesteld dat de onteking 1.2 mm voor dode punt staan
en het gestotter is over

heb nog even de contact punten na gekeken ze staan op 0.38
dus dat heb ik maar laten staan
omdat een 9 graad`s bougie nu niet zo goed wou lopen (60 rije)
heb ik er een 6 ingezet die ik nog had liggen
ngk bs6.. S en nu rijd ie netjes 65 in de kut mist
mischien dat ik mijn 2 er nog in zet aangezien deze eerst goed liep

omdat ik toch bezig was heb ik ook maar een kop afgevlakt
1 mm der af
die komt er op zodra ik zeker weet dat ie goed loopt
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 1211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved