Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Splendid VS Chineesboer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 432 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wie gaat de meeste pk's scoren?
Splendid
Chineesboer
  Technical Forum - Topic #34450 - Splendid VS Chineesboer
Pagina 8 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 44485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 18-1-2006 19:09 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



aleen uitkijken dat je em niet tever afdraait, dan zegt ie boem met een beetje pech


Ja ik meen dat hier ooit eens iemand zen vliegwiel tot 800gr had afgedraaid maar dat wel max was.
 
gaat lang goed
suzuki gt50 18-1-2006 19:11 Print reply

Posts: 561
ik onder andere
 
MT70-nolimit 18-1-2006 19:14 Print reply

Posts: 4323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
ik onder andere


ik heb het over Honda
 
gaat lang goed
suzuki gt50 18-1-2006 19:15 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


ik heb het over Honda



ja in principe mag je bij alle vliegwielen (originele op 50cc)
15 procent verlichten , je moet natuurlijk rekening houden met de dikte van het vliegwiel...
greetz wouter
 
MT70-nolimit 18-1-2006 19:16 Print reply

Posts: 4323
ja het mag wel maar je zit ook nog met de balans die je weg haalt
 
gaat lang goed
Leen 18-1-2006 19:17 Print reply

Posts: 26877
hm nouja, ben geen fan van vliegwiel verlichten.. enige wat je ermee opschiet is betere gasreactie, en aleen maar meer kans op ontploffende vliegwielen
 
StefanB 18-1-2006 19:17 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

sterkere perfectere getimede vonk, betere vervroeging



flapdrol, je hebt nog nooit een hpi in je handen gehad volgens mij? hpi ontsteking heeft juist een vrij zwakke vonk.. en een andere curve kan je ook oplossen met een cdi hoor..

enigste voordelen van een hpi (naja binnenrotor) is dat je minder massahebt wat ie beweging gebracht moet worden, dus is ie sneller op toeren, dat rijd best fijn als je vrij hoogtoerige setup hebt.
 
E24 M30b35@GT3576
mcdronkz 18-1-2006 19:18 Print reply

Posts: 32777


gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel
 
Kawasaa 18-1-2006 19:18 Print reply

Posts: 778
Ik kies voor Chineesboer puur voor de autisa cilinder. Maar idd flikker er beide een hpi en een opmaat uitlaatje op.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2006 19:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


flapdrol, je hebt nog nooit een hpi in je handen gehad volgens mij? hpi ontsteking heeft juist een vrij zwakke vonk.. en een andere curve kan je ook oplossen met een cdi hoor..

enigste voordelen van een hpi (naja binnenrotor) is dat je minder massahebt wat ie beweging gebracht moet worden, dus is ie sneller op toeren, dat rijd best fijn als je vrij hoogtoerige setup hebt.


door die snellere gasreactie vliegt die ook door oneffenheden in je toeren heen, ivm onperfecte afstelling

 
StefanB 18-1-2006 19:19 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



die weet ik

de honda cdi kasten zijn redelijk kut omdat deze bij hogere toeren het onsteking tijdstip verlaat , hpi vervroegd juist
de massa van een binnenrotor is lagers als het originele vliegwiel waardoor je een snellere gasreactie hebt .

bronnen :
bf



is nog fout ook.. onstekingen gaan juist minder vervroegen naar mate je meer toeren maakt... (heeft te maken met optimale cilinder vulling)
 
E24 M30b35@GT3576
Leen 18-1-2006 19:20 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding

gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel



klik

totdat je dat soort geintjes krijgt met een vliegwiel... die vent mag nog van geluk spreken dat ie ze voetne nog heeft, aangezien er ook stukken van het vliegwiel door de tunnel naar binnen waren geklapt.


Daarom hou ik dus niet van vliegwiel afdraaien
 
StefanB 18-1-2006 19:20 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Eigenlijk zou Jan Willem gewoon zijn vliegwiel wel af moeten draaien om toch een beetje binnerotor effect te krijgen.


je krijgt geen binnenrotor effect..

ik heb het zooitje eens gewogen, hpi 2004 vliegwiel was 470 gr oid, 2005 is 400 gr, en m'n ori derbi vliegwiel was 570 gram.. het gaat gewoon om de middelpunt vliegende kracht, de massa zit dichter op de as, dus kost het minder moeite om het in beweging te brengen.
 
E24 M30b35@GT3576
suzuki gt50 18-1-2006 19:21 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding

gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel


leuk...
maar de vraag dan is ...
raak je niet uit balans?
het is haast niet leuk als je vliegwiel voortdurend slingerd
greetz wouter
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-1-2006 19:21 Print reply

Posts: 10560
naja het id was iig goed .
bij honda vervroegd of verlaat hij teveel en bij hpi klopt het beter ( bijna perfect)

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 44485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved