MT70-nolimit |
18-1-2006 19:09 |
 Posts: 4323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
aleen uitkijken dat je em niet tever afdraait, dan zegt ie boem met een beetje pech
Ja ik meen dat hier ooit eens iemand zen vliegwiel tot 800gr had afgedraaid maar dat wel max was.
|
|
gaat lang goed |
|
suzuki gt50 |
18-1-2006 19:11 |
 Posts: 561 |
ik onder andere
|
|
|
|
MT70-nolimit |
18-1-2006 19:14 |
|
suzuki gt50 |
18-1-2006 19:15 |
 Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ik heb het over Honda
ja in principe mag je bij alle vliegwielen (originele op 50cc)
15 procent verlichten , je moet natuurlijk rekening houden met de dikte van het vliegwiel...
greetz wouter
|
|
|
|
MT70-nolimit |
18-1-2006 19:16 |
 Posts: 4323 |
ja het mag wel maar je zit ook nog met de balans die je weg haalt
|
|
gaat lang goed |
|
Leen |
18-1-2006 19:17 |
 Posts: 26877 |
hm nouja, ben geen fan van vliegwiel verlichten.. enige wat je ermee opschiet is betere gasreactie, en aleen maar meer kans op ontploffende vliegwielen
|
|
|
|
StefanB |
18-1-2006 19:17 |
 Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
sterkere perfectere getimede vonk, betere vervroeging
flapdrol, je hebt nog nooit een hpi in je handen gehad volgens mij? hpi ontsteking heeft juist een vrij zwakke vonk.. en een andere curve kan je ook oplossen met een cdi hoor..
enigste voordelen van een hpi (naja binnenrotor) is dat je minder massahebt wat ie beweging gebracht moet worden, dus is ie sneller op toeren, dat rijd best fijn als je vrij hoogtoerige setup hebt.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
mcdronkz |
18-1-2006 19:18 |
 Posts: 32777 |
gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel
|
|
|
|
Kawasaa |
18-1-2006 19:18 |
 Posts: 778 |
Ik kies voor Chineesboer puur voor de autisa cilinder. Maar idd flikker er beide een hpi en een opmaat uitlaatje op.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-1-2006 19:18 |
 Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
flapdrol, je hebt nog nooit een hpi in je handen gehad volgens mij? hpi ontsteking heeft juist een vrij zwakke vonk.. en een andere curve kan je ook oplossen met een cdi hoor..
enigste voordelen van een hpi (naja binnenrotor) is dat je minder massahebt wat ie beweging gebracht moet worden, dus is ie sneller op toeren, dat rijd best fijn als je vrij hoogtoerige setup hebt.
door die snellere gasreactie vliegt die ook door oneffenheden in je toeren heen, ivm onperfecte afstelling
|
|
|
|
StefanB |
18-1-2006 19:19 |
 Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
die weet ik 
de honda cdi kasten zijn redelijk kut omdat deze bij hogere toeren het onsteking tijdstip verlaat , hpi vervroegd juist
de massa van een binnenrotor is lagers als het originele vliegwiel waardoor je een snellere gasreactie hebt .
bronnen :
bf
is nog fout ook.. onstekingen gaan juist minder vervroegen naar mate je meer toeren maakt... (heeft te maken met optimale cilinder vulling)
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Leen |
18-1-2006 19:20 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding
gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel
klik
totdat je dat soort geintjes krijgt met een vliegwiel... die vent mag nog van geluk spreken dat ie ze voetne nog heeft, aangezien er ook stukken van het vliegwiel door de tunnel naar binnen waren geklapt.
Daarom hou ik dus niet van vliegwiel afdraaien
|
|
|
|
StefanB |
18-1-2006 19:20 |
 Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Eigenlijk zou Jan Willem gewoon zijn vliegwiel wel af moeten draaien om toch een beetje binnerotor effect te krijgen.
je krijgt geen binnenrotor effect..
ik heb het zooitje eens gewogen, hpi 2004 vliegwiel was 470 gr oid, 2005 is 400 gr, en m'n ori derbi vliegwiel was 570 gram.. het gaat gewoon om de middelpunt vliegende kracht, de massa zit dichter op de as, dus kost het minder moeite om het in beweging te brengen.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
suzuki gt50 |
18-1-2006 19:21 |
 Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding
gewoon effe op de freesbank met dat vliegwiel
leuk...
maar de vraag dan is ...
raak je niet uit balans?
het is haast niet leuk als je vliegwiel voortdurend slingerd
greetz wouter
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
18-1-2006 19:21 |
 Posts: 10560 |
naja het id was iig goed  .
bij honda vervroegd of verlaat hij teveel en bij hpi klopt het beter ( bijna perfect)
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|