Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Splendid VS Chineesboer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wie gaat de meeste pk's scoren?
Splendid
Chineesboer
  Technical Forum - Topic #34450 - Splendid VS Chineesboer
Pagina 42 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 3-5-2006 0:58 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


verklaar blok veranderingen

versnellingsbakken evrwisselen, koppelingen, uhm.. krukassen enzo (al hebben krukassen niet zo gek veel invloed maar toch..)
 
christianos 3-5-2006 0:59 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



mag je wel slag veranderen? mits uiteraard een krukas die gewoon te koop is en je niet zelf een andere drijfstang gaat persen en een andere cilinder pas gaat maken die niet voor dat blok bedoelt is?

vind ik niet

dan kan ik net zo goed een 250cc cilinder pas maken


hmm kan denk ik wel
maar laten we aantal cc's gelijk houden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-5-2006 om 1:01 uur.
 
Bullet 3-5-2006 1:01 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

versnellingsbakken evrwisselen, koppelingen, uhm.. krukassen enzo (al hebben krukassen niet zo gek veel invloed maar toch..)


denk dat je dan ff een honda brommertje dan met de senda van Izzy moet vergelijken (is welswaar Derbi, maar het gaat om het id)

en de RS van RS-Power.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

vind ik niet

dan kan ik net zo goed een 250cc cilinder pas maken


hmm kan denk ik wel
maar laten we aantal cc's gelijk houden

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-5-2006 om 1:01 uur.



indat geval kun je mijn gsm ook mee rekenen



Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 3-5-2006 om 1:02 uur.
 
**My BungHole Will Speak Now**
mblover 3-5-2006 1:01 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

versnellingsbakken evrwisselen, koppelingen, uhm.. krukassen enzo (al hebben krukassen niet zo gek veel invloed maar toch..)



met andere woorden, jij kan het niet hebben dat am6 sneller is.
am6 + ori krukas + goede setup = krak
slag veranderen mag je laten zitten.
am6 + goede setup + ori koppeling = problemen
andere koppeling gaat ie toch niet harder van, tis geen automaat...


versnellingsbakken verwisselen wordt nog wat, zoek maar een honda blok waar niet aan gekloot is. Imho moet am6 gewoon de am6bak hebben, honda mag 6bak honda inbouwen wat mij betreft.


edit, gelijke cilinderinhoud dan kan honda zoiezo inpakken.
edit2: juist het top spul vs het top spul lijkt me intressant.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-5-2006 om 1:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-5-2006 om 1:05 uur.
 
christianos 3-5-2006 1:04 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



met andere woorden, jij kan het niet hebben dat am6 sneller is.
am6 + ori krukas + goede setup = krak
slag veranderen mag je laten zitten.
am6 + goede setup + ori koppeling = problemen
andere koppeling gaat ie toch niet harder van, tis geen automaat...


versnellingsbakken verwisselen wordt nog wat, zoek maar een honda blok waar niet aan gekloot is. Imho moet am6 gewoon de am6bak hebben, honda mag 6bak honda inbouwen wat mij betreft.


is dta nou weer voor dikke bullshit

een krukas die naar 100 m breekt , lekker vertrouwen heb je in je spul

en een koppeling kan je imho ook nog wel versterken als je erop staat

maar kom niet aan met andere dan fabrieks versnellingsbakken, want dan draven we wel heel erg ver door
 
christianos 3-5-2006 1:05 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]




edit, gelijke cilinderinhoud dan kan honda zoiezo inpakken.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-5-2006 om 1:03 uur.

en dat baseer jij op?
 
mblover 3-5-2006 1:06 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

is dta nou weer voor dikke bullshit

een krukas die naar 100 m breekt , lekker vertrouwen heb je in je spul

en een koppeling kan je imho ook nog wel versterken als je erop staat

maar kom niet aan met andere dan fabrieks versnellingsbakken, want dan draven we wel heel erg ver door



am6 ori krukas is gewoon niet zo sterk. Koppeling ook niet.
close ratio bakken en dergelijke ben ik met je eens.

edit: ik daag je uit voor een sprintje, tzr vs mtx-sh van je, jij hebt 15cc meer, kijken wie er harder gaat.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-5-2006 om 1:07 uur.
 
christianos 3-5-2006 1:07 Print reply

Posts: 20445
ik denk dat bij allebei de blokken het topspul pakken bulsshit is, want dan wint am6

het gaat om de snelheid van de blokken,en die meet je IMHO met gelijke cilinderinhoud..
 
Bullet 3-5-2006 1:08 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk dat bij allebei de blokken het topspul pakken bulsshit is, want dan wint am6

het gaat om de snelheid van de blokken,en die meet je IMHO met gelijke cilinderinhoud..


snelheid is onzin, vermogenstestbank denks?
 
**My BungHole Will Speak Now**
mblover 3-5-2006 1:08 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk dat bij allebei de blokken het topspul pakken bulsshit is, want dan wint am6

het gaat om de snelheid van de blokken,en die meet je IMHO met gelijke cilinderinhoud..


zo kan je het idd ook bekijken, max op am6 is 90.32cc, (met langere slag dan, met std slag 80cc oid), honda 80cc kan je wel opboren tot 90,nogwat?
vervolgens dat als basis gebruiken?
 
christianos 3-5-2006 1:08 Print reply

Posts: 20445
even een klein voorbeeldje

is een ori ontgrensde am6 (tzr)veel sneller dan een ori ontgrenste nsr 50 (met ge2?)
 
christianos 3-5-2006 1:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]


snelheid is onzin, vermogenstestbank denks?

ja sorry, bedoel ik ook, begint laat te worden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


zo kan je het idd ook bekijken, max op am6 is 90.32cc, (met langere slag dan, met std slag 80cc oid), honda 80cc kan je wel opboren tot 90,nogwat?
vervolgens dat als basis gebruiken?

vind ik appels met peren vergelijken, omdat je al andere krukassen aan het inbouwen bent. (waar is het einde?)
en dan zou ik voor mbx 93 autisa nemen ofzo
 
Bullet 3-5-2006 1:11 Print reply

Posts: 12150
heel simpel 70cc vs. 70cc

btw gesprek kan ff moven naar nachttopic.
 
**My BungHole Will Speak Now**
mblover 3-5-2006 1:12 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
even een klein voorbeeldje

is een ori ontgrensde am6 (tzr)veel sneller dan een ori ontgrenste nsr 50 (met ge2?)


goh daar noem je ook iets zeg. Zal niet veel schelen.

nu krijg ik trouwens toch wel neiging naar een andere vergelijking:
am6 50cc max tuned vs honda 50cc mx tuned
en ook:
am6 80cc (of 90) vs honda 80cc (of 90, moet je wel opboren afaik)
 
Splendid 3-5-2006 9:35 Print reply

Posts: 8421
jah ik heb er ook weer genoeg van, wil weer een andere brommer


een echte wedstrijd is er toch niet meer, en wie wil weten hoe hard zoiets ong. kan moet je maar ff kijken naar het mt8 project van john huijben
 
Ik wil een onderwaterbeer!!

Dit topic is 43838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved