Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Splendid VS Chineesboer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wie gaat de meeste pk's scoren?
Splendid
Chineesboer
  Technical Forum - Topic #34450 - Splendid VS Chineesboer
Pagina 1 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Volgende pagina >
Dit topic is 43988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 18-1-2006 15:48 Print topicpost

Posts: 3676
Goed, ik had een discussie met splendid.
Hij heeft mijn 110 cc malossi (o.t) gekocht.


ruig poortmappie
Die was eerst voor mezelf bedoelt, maar ik kon van Henny hier op het forum een 110cc autisa kopen voor een heerlijk prijsje.
De autisa


ruig poortmappie

de zuigers


Nu had ik dus 2 cilinders, hij zei: die malossi is veel sneller.. uiteraard wilde ik daar wat tegenin brengen.

Nu gaan we dus beiden een Honda MT(X) maken met de beide cilinder en we gaan elk de brommer zo snel mogelijk maken. Als ze klaar zijn naar jubbega voor testbankrit.

Ikzelf (chineesboer) probeer het zo goedkoop mogelijk te doen en zoveel mogelijk zelf te doen aangezien ik wel geinteresseerd ben in tunen ed.

Splendid maakt het niet zoveel uit qua budget.

Het wordt dus 110 malossi vs 110 autisa
In dit topic laten we elk zien wat we eraan doen. Ik weet zelf ook wel dat malossi std sneller is.

De werken:

CHINEESBOER
ik had een mt8 blok tijdje terug gekocht met 125 eurocilindero en 80 kop, voor 100 euro. Cilinder weer verkocht voor 100. Dus gratis blok en kop over. Toen die 110 malossi gekocht en weer verkocht met winst. 110 kop over. 110 autsia, net gehoond met nieuwe zuiger voor 45 incl gekocht bedankt henny!

Mijn setup moet ongeveer worden:
- 110 cc autisa tuned by me:P
- 110 cc hogedrukkop
- 24/28 mm mikuni (al gekocht, splendid mag de andere)
- 4 kleps (6 past niet, dan loopt het niet chill door)
- twin air luchtfilter
- homoet special onderlangs.
- ori onsteking.. carters tuned.

Dat mt8 blok had lekke rechterkrukaskeerring, die moest dus eerst vervangen, samen met de lagertjes.



20 mm + malossi+autisa op mn plankje




de gare keerring!! kutidng..


De autisa.. ivm carters tunen.


Cilinder bewerkt:
goed, ben voorlopig ff toe aan rust.
Uitlaatpoort moet nog wat breder.

DIE!!!!


before:

after:

moet nog ff 1,2 mm breder.

inlaat:

zaten aan zijkant nare randjes. en ff splitsing scherp gemaakt, is niet goed @ foto te zien :S moet ff betere duidelijke foto's maken, want nu ziet het er slordig uit






Before

After
kutflits, tis te donker hier dus anders kon ff niet.






Uitlaatpoorttiming: 197
Spoelpoorttiming: 132.64
Blowdown: 32,8


kheb mn carters getuned, mn ideale carb groote is 31,3 mm , dus wordt denk ik toch de 28 mm

Goed weer een update na lange tijd.

Ik heb mijn blok dus gereviseerd, maar schakelde niet, bleek dat plaatje op schakelwals bleef hangen achter nippeltje van neutraallampje. Opgelost, blok goed nu.

Plaatje van hoe netjes wij alles hebben

Bak met troep



FF snel cockpitje geknipt


Het gevaar, ik moet nog ff gaten voor cilinderkop boren.

Zuiger heeft zin om die uitlaatgassen eruit te gooien

PLaatje van zijkant.. moet opgehoogt worden en sticker oid


Focking laag (voor mij helemaal, ben 2,01)

Homemade kabelboom


nieuwe iris ketting en tandwiel


Gaat goed met mijn tegenstander

Mn gianelli bocht beetje opgeknapt zodat ik hier tijdelijk mee kan rijden tot ik opmaat heb


Ik had hem geprobeerd te starten met een 24 mm mikuni, maar wilde niet, hand achter carb zoog ie niet aan.. dus heb carb eraf gehaald, membraan is wss aan puin.

Zo zoog hij wel aan


Aangezien 31,3 mn ideale carb groote was heb ik maar een 32 mm dellortho vlakschuif gekocht



Ik hoop hem deze week aan de praat te krijgen, lukt dit dan zullen jullie filmpje zien




Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 6-3-2006 om 15:27 uur.
 

Splendid 18-1-2006 15:50 Print reply

Posts: 8421
[EDIT AUTEURID BY ALWIN, 5943 -> 5791]
SPLENDID
Ik heb nog een Nsr-Rx, deze ga ik ruilen tegen een MTX ot met bijbetaling van de andere kant. Van dat geld koop ik een 80 blok, 110cc malossi heb ik al gekocht, 120 euro met nieuwe zuiger... 6 kleps membraan ligt hier ook rustig te wachten. Ik zal zoals jullie gewend zijn..gewoon wat aan beunen.

UPDATE
Ondertussen mn 110cc malossi afbetaald en een 28mm mikuni gekocht

Deze is nu dus van mij

Zoals sommigen al hebben gelezen ga ik geen HPI meer gebruiken, omdat dat eigenlijk niet eerlijk is.

Ondertussen heb ik ook een mtx ot frame gevonden, met kappen enzo. Ik ga mn ns1 voorvork, achterbrug en velgen erin zetten, niet omdat ik een mislukte sm wil maken zoals dronkz, maar puur om de schijfremmen.

Ik heb ook aangeboden gekregen dat iemand mn cilinder gaat tunen, als een soort van sponsor later meer hierover

Mijn setup moet ongeveer worden
- 110 cc malossi getuned

- 110 cc opmaat gedraaide kop
- 28mm mikuni
- 6 kleps (van chineesboer gekocht:P
- Schuimfiltertje
- Opmaat uitlaat

FF voor de duidelijkheid..ik doe ook alles zelf heur

UPDATE
Mn mtx spul is er
Ns1 velgen, achterbrug enzo zit er al in, hier wat fotos


Kroonplaat is te klein:( (wist ik al wel mja)
[img]http://img497.imageshack.us/img497/6922/stuur8dl.jpg [/img]
mn koele stuur

50 blokje, alles hiervan ga ik overzetten in 80 carters (behalve krukas, balansas en koppeling)

en dat is dan dat 80 spul



UPDATE

Zo staat ie er nu bij Pb erwtje heeft mn ophoogbussen voor de voorvork meegenomen naar zn werk om erin om te gaan tappen Verder gaan de 80 carters, krukas, en balansas weg, samen met het 50 blokje, anders zou ik een 4 bak in mn 80 blokje krijgen, en de ophangpunten van die carters zijn niet goed, zeg maar onder de cilinder zit er niet een, en dat zou betekenen dat ik em in mn mtx maar op de achterste 2 ophangpunten zou kunnen ophangen. Maar ff motoimport mailen (hele waslijst maken met wat er allemaal niet mis mee mag zijn)

UPDATE
Zo, ik heb ondertussen een 32mm mikuni gekocht, mn cilinder opgestuurt om te laten tunen, mn 80 spul+carters en krukas naar joost toe gestuurd om te laten reviceren, 5 bak erin zetten en nieuwe koppeling..hij wou graag wat werk hebben

Zodra dit klaar is gaan mn carb+cilinderkop weg, kop wordt opmaat en carb wordt een spruitstuk voor gemaakt

UPDATE
Mn cilinder is klaar en gaat zo op de post

Foto`s:








Met heel veel dank aan robin (rrt lost p) voor het tunen van mijn cilinder

UPDATE
Ik heb er weeres wat aan gebeund enzo, blokje zit eronder, cilinder zit erop, ontsteking is pas gemaakt, kabelboom wat ingekort aangezien dat ding enorm was en er zoveel op zat wat ik niet nodig had, en de carb zit er zelfs op (tijdelijk met een spruitstuk van chineesboer)
Fotoos:


ingekorte kabelboom



Zo staat ie er nu bij, hij moet achter nog wat opgehoogd worden, zoals die eerst was, was die echt te hoog

Hier nog een wat duidelijkere foto van de binnenkant van de cilinder

niet alles staat erop, maar hier moeten jullie het mee doen


UITERLIJK komt nog





Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 16-3-2006 om 14:54 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Neluhz 18-1-2006 15:51 Print reply

Posts: 4032
IVM VERVANGEN 1e REPLY NAAR EEN REPLY VAN SPLENDID:

Deze stond nog boven deze reply:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
ben benieuwd





gaaf


Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 3-2-2006 om 22:50 uur.
 
mail2kid 18-1-2006 15:52 Print reply

Posts: 1905
succes beide wil de uitkomst wel eens weten.

 
Golf II styling
Neluhz 18-1-2006 15:53 Print reply

Posts: 4032
splendid moet wel aan de opmaat, en je moet dat blok gewoon onder je nsr beunen, niks verkopen
 
chineesboer 18-1-2006 15:53 Print reply

Posts: 3676
thnx, misschien een mod die een poll aan kan maken?

Wie gaat de meeste pk's scoren?

Splendid
Chineesboer

 
mcdronkz 18-1-2006 15:54 Print reply

Posts: 32777
ik boek jullie allebei toch wel genadeloos
 
wietplant 18-1-2006 15:54 Print reply

Posts: 2092
word leuk
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Neluhz 18-1-2006 15:54 Print reply

Posts: 4032
met je kever zeker?
 
bikkeltje 18-1-2006 15:54 Print reply

Posts: 2380
haha dit kan nog leuk worden. ben ook benieuwd
 
Joscross 18-1-2006 15:56 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
thnx, misschien een mod die een poll aan kan maken?

Wie gaat de meeste pk's scoren?

Splendid
Chineesboer


Nouuu

Vooruit.

Schopje naar TF trouwens.
 
BIET 18-1-2006 15:57 Print reply

Posts: 22355
Jullie moete ook een x tegen elkaar sprinte en dat filme eigenlijk
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Splendid 18-1-2006 15:57 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]

Nouuu

Vooruit.

Schopje naar TF trouwens.


dankjewel

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Jullie moete ook een x tegen elkaar sprinte en dat filme eigenlijk


uiteraard

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 18-1-2006 om 15:58 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Palava 18-1-2006 15:59 Print reply

Posts: 2866
ik ga voor chinesefarmer



maar onder voorbehoud zoals t er nu uitziet

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 18-1-2006 om 16:09 uur.
 
chineesboer 18-1-2006 16:00 Print reply

Posts: 3676
ik ga nu mn autisa berekenen en tunen.. resultaten volgen
 
driver004 18-1-2006 16:01 Print reply

Posts: 3418
succes
ik ben beniewd
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 43988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved