Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #34428 - Honda MT(X)
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 5176 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Shoot_me |
17-1-2006 15:30 |
Posts: 1535 |
MTX is ook NL goedgekeurd.
Voor de rest weet 'k weinig van mtx
|
|
miauw |
|
Neluhz |
17-1-2006 15:33 |
Posts: 4032 |
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus
|
|
|
|
Jarco |
17-1-2006 15:34 |
Posts: 4520 |
verschil met een mt en mtx(ot)(sh) ?
moet je ff op googlen kun je de verschillen duidelijk zien lijkt me.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus
hoe kom je erbij dat mtx std een nsr blok heeft?
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 17-1-2006 om 15:35 uur.
|
|
|
|
bart de scootergek |
17-1-2006 15:35 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus
sinds wanneer heeft een standaard mtx een waterpomp?
|
|
Honda RC-33 |
|
MBX_cruiser |
17-1-2006 15:36 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus
nsr blok, waterpomp en luchtgekoeld?
|
|
|
|
Menu2t |
17-1-2006 15:39 |
Posts: 2815 |
dan moet je der toch n andere carter helft op zetten als je die waterpomp wil??
|
|
NSR Supersprint special! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
17-1-2006 15:40 |
Posts: 8599 |
MTX-R en NSR hebben een zo goed als hetzelfde watergekoeld blok. Alleen in Nederland is er de MTX-SH, wat in feite een uitgeklede (naar luchtkoeling omgebouwde) MTX-R is.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
MT70-nolimit |
17-1-2006 15:47 |
Posts: 4322 |
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd
Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden
Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.
MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:55 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
Neluhz |
17-1-2006 15:52 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd
Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden
Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.
MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:49 uur.
hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?
|
|
|
|
Jarco |
17-1-2006 15:52 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?
mischien oliepomp?
|
|
|
|
Menu2t |
17-1-2006 15:53 |
Posts: 2815 |
om de weg mee schoon t emaken zeker?? wat heb je nou aan n waterpomp op je ac?
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Neluhz |
17-1-2006 16:21 |
Posts: 4032 |
nee, geen oliepomp, echt een waterpomp
kan een mtx cilinder op een nsr blok?
|
|
|
|
hondamt8 |
22-1-2006 16:50 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?
gewoon watergekoeld blok met luchtgekoelde cilinder, of kan dat niet?
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Sypie_Honda |
22-1-2006 16:59 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd
Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden
Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.
MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:55 uur.
ik zie een foutje en mt heeft een slag van 41.4 ipv 41.1
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx freak |
22-1-2006 16:59 |
Posts: 2711 |
mb5 mt5 mtx-ot allemaal eht zlefde blok en zijn ook allemaal gewoon ingevoerd in nederland.
mtx-sh (nieuwere type)standaart nsr blok ac ook ingevoert in nl
mb5: toerenteller en 2 ophangpunten
mt5: geen toerenteller en ook 2 ophangpunten
mtx: toerenteller en een extra ophangpunt aan de kop
mtx-sh nsr blok ac weet er voor de rest niks van af
mb5: lage bouw, richting racer, voor schijf
mt5: slappe bouw i.v.m. de stang die er voor eht blok niet zit en de dunnere voorvork, duo vering
mtx-ot: iets steviger frame en dikkere voorvork, mono vering
mtx-sh: ook gewoon iets seviger frame en zelfde voorvork als mtx-ot, ook mono vering
zo gewoon ff alles uitgelegt, alleen ik zeg er bij dat ik eht over de ophangpunten kan hebben vergist
|
|
|
|
Dit topic is 5176 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|