Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda MT(X)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34428 - Honda MT(X)
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kay 17-1-2006 15:29 Print topicpost

Posts: 223
Hallo,

Ik wil nu een Honda MT of MTX gaan kopen,maar wat is het verschil tussen deze 2?Heeft MTX geen goedkeuringsnummer?
Graag wat meer informatie of motorisch verschil?
 
Honda The Red Power

Shoot_me 17-1-2006 15:30 Print reply

Posts: 1535
MTX is ook NL goedgekeurd.

Voor de rest weet 'k weinig van mtx
 
miauw
Neluhz 17-1-2006 15:33 Print reply

Posts: 4032
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus
 
Jarco 17-1-2006 15:34 Print reply

Posts: 4520
verschil met een mt en mtx(ot)(sh) ?
moet je ff op googlen kun je de verschillen duidelijk zien lijkt me.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus



hoe kom je erbij dat mtx std een nsr blok heeft?

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 17-1-2006 om 15:35 uur.
 
bart de scootergek 17-1-2006 15:35 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus



sinds wanneer heeft een standaard mtx een waterpomp?


 
Honda RC-33
MBX_cruiser 17-1-2006 15:36 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
mt heeft gewoon mt/mb blok, mtx heeft een nsr blok, mt heeft twinshock, mtx monoschock, beide luchtgekoeld, alleen mtx heeft een waterpomp.
compleet ander uiterlijk, ander frame, voorvork, velgen achterbrug...
2 compleet verschillende brommers dus



nsr blok, waterpomp en luchtgekoeld?
 
Menu2t 17-1-2006 15:39 Print reply

Posts: 2815
dan moet je der toch n andere carter helft op zetten als je die waterpomp wil??
 
NSR Supersprint special!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-1-2006 15:40 Print reply

Posts: 8518
MTX-R en NSR hebben een zo goed als hetzelfde watergekoeld blok. Alleen in Nederland is er de MTX-SH, wat in feite een uitgeklede (naar luchtkoeling omgebouwde) MTX-R is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MT70-nolimit 17-1-2006 15:47 Print reply

Posts: 4322
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd

Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden

Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.

MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:55 uur.
 
gaat lang goed
Neluhz 17-1-2006 15:52 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd

Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden

Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.

MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:49 uur.


hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?
 
Jarco 17-1-2006 15:52 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?



mischien oliepomp?
 
Menu2t 17-1-2006 15:53 Print reply

Posts: 2815
om de weg mee schoon t emaken zeker?? wat heb je nou aan n waterpomp op je ac?
 
NSR Supersprint special!
Neluhz 17-1-2006 16:21 Print reply

Posts: 4032
nee, geen oliepomp, echt een waterpomp
kan een mtx cilinder op een nsr blok?

 
hondamt8 22-1-2006 16:50 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


hmm
mijn neefjes mtx was luchtgekoeld, maar had wel een waterpomp?




gewoon watergekoeld blok met luchtgekoelde cilinder, of kan dat niet?
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Sypie_Honda 22-1-2006 16:59 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
MTX is de grotere broer van MT, ook wel een MTX ot genoemd

Verschillen: frame is zwaarder van MTX, heeft ook monoveer, zwaardere voorvork en groter banden

Overeenkomsten: allebei lucht gekoeld blok met een slag van 41,1 in principe hetzelfde blok behalve dat het mtx blok niet aan de kop vast zit maar onder de cilinder het 3e ophangpunt zit.

MTX sh is een nieuwer type, heeft std een luchtgekoeld blok. Moderne versie van MTX ot. Het is MOGELIJK om een vloeistof gekoeld nsr blok te monteren, zo zijn de brommers niet ingevoerd in nederland ivm het grotere vermogen van vloeistof gekoeld (vond de overheid)


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-1-2006 om 15:55 uur.


ik zie een foutje en mt heeft een slag van 41.4 ipv 41.1
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx freak 22-1-2006 16:59 Print reply

Posts: 2711
mb5 mt5 mtx-ot allemaal eht zlefde blok en zijn ook allemaal gewoon ingevoerd in nederland.

mtx-sh (nieuwere type)standaart nsr blok ac ook ingevoert in nl

mb5: toerenteller en 2 ophangpunten
mt5: geen toerenteller en ook 2 ophangpunten
mtx: toerenteller en een extra ophangpunt aan de kop

mtx-sh nsr blok ac weet er voor de rest niks van af


mb5: lage bouw, richting racer, voor schijf
mt5: slappe bouw i.v.m. de stang die er voor eht blok niet zit en de dunnere voorvork, duo vering

mtx-ot: iets steviger frame en dikkere voorvork, mono vering
mtx-sh: ook gewoon iets seviger frame en zelfde voorvork als mtx-ot, ook mono vering


zo gewoon ff alles uitgelegt, alleen ik zeg er bij dat ik eht over de ophangpunten kan hebben vergist
 

Dit topic is 5067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved