Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR vastloper probleem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34420 - NSR vastloper probleem.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 17-1-2006 12:43 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

komt eerder door detonatie oid, maar je gaat me niet vertellen dat jij met je rateltje een klomp gietijzer in elkaar drukt

zal het beter uitleggen
4 sporen bij de draadendjes
en er zijn mensen die het veels te vast zetten ja

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MBX_cruiser 17-1-2006 13:00 Print reply

Posts: 828
die tecno uitlaat is helemaal niet slecht voor 70cc,
is zijn sproeier niet aan de kleine kant?
Een te kleine sproeier zorgt voor minder koeling ('koude' benzine).
Spoel volgende eker de krukasholte goed uit met perslucht en benzine ofzo, desnoods blok er ff uit halen.

radiator niet verstopt ofzo?
 
Hum4ngus 17-1-2006 13:02 Print reply

Posts: 137
@ bart: ja klopt het was idd een warmloper. toen we de brommer hebben gecontroleerd hebben we gekeken of de koeling goed werkte (en dat deed het ook), en daarna de olie pomp nagekeken, we vertrouwde het niet dus hebben we die eraf gehaald en hem op brommix laten rijden.

@ kampersjaak: Ja we hebben eerst een zuiger erbij gezocht en toen laten honen.

@ De Schout: zo ver ik weet zijn alle slangen en aansluitingen perfect in orde. toen die gozer die euro cilinder had gekocht nam hij er gelijk een 18 mm keihin bij + goed spruitstuk, en er zit nu een 130 sproeier in. van de ontsteking weet ik het niet, zal het eens nakijken.

voordat de cilinder die er nu op zit erop ging hebben we eerst het hele blok gereviseerd (nieuwe lagers, pakkingen enz)

maar het rare is ook, die temperatuur meter schijnt wel te werken, alleen toen ik die warmloper kreeg stond hij nog gewoon op normaal.
 
I want you to ownz0r bitches!
MBX_cruiser 17-1-2006 13:13 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hum4ngus
@ bart: ja klopt het was idd een warmloper. toen we de brommer hebben gecontroleerd hebben we gekeken of de koeling goed werkte (en dat deed het ook), en daarna de olie pomp nagekeken, we vertrouwde het niet dus hebben we die eraf gehaald en hem op brommix laten rijden.

@ kampersjaak: Ja we hebben eerst een zuiger erbij gezocht en toen laten honen.

@ De Schout: zo ver ik weet zijn alle slangen en aansluitingen perfect in orde. toen die gozer die euro cilinder had gekocht nam hij er gelijk een 18 mm keihin bij + goed spruitstuk, en er zit nu een 130 sproeier in. van de ontsteking weet ik het niet, zal het eens nakijken.

voordat de cilinder die er nu op zit erop ging hebben we eerst het hele blok gereviseerd (nieuwe lagers, pakkingen enz)

maar het rare is ook, die temperatuur meter schijnt wel te werken, alleen toen ik die warmloper kreeg stond hij nog gewoon op normaal.


die thermostaat geeft de temperatuur van je koelvloeistof aan.
Als je toen nog maar net tege 10000toeren aan het wegscheuren was,
(met te kleine sproeier oid),
is je zuiger te hard uitgezet door de warmte tov de cilinder.
Maar de koelvloeistof hoeft dus nog niet te heet te zijn om een warmloper te krijgen.

..ofwel is je thermostaat kapot



 
Hardstyle 17-1-2006 13:24 Print reply

Posts: 1077
''maar het rare is ook, die temperatuur meter schijnt wel te werken, alleen toen ik die warmloper kreeg stond hij nog gewoon op normaal.''

Temp meter van een nsr is ronduit kut.. dat wijzertje heeft een minimun schaalverdeling. Vind dat je het wijzertje moet zien stijgen en dalen en niet ?ltijd maar rond dat eerste streepje.
20 graden warmer en hij verspringt een mm

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 17-1-2006 om 13:25 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Hum4ngus 17-1-2006 13:25 Print reply

Posts: 137
maar dat ding word extra gesmeerd (brommix + een klein beetje extra olie) en zo extreem hard reed ik er niet mee (misschien 4 sec tegen de 9000 toeren).
 
I want you to ownz0r bitches!
brommercrazy 17-1-2006 13:26 Print reply

Posts: 2594
linker carter uitgesleten?

 
MBX_cruiser 17-1-2006 13:29 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hum4ngus
maar dat ding word extra gesmeerd (brommix + een klein beetje extra olie) en zo extreem hard reed ik er niet mee (misschien 4 sec tegen de 9000 toeren).



te veel olie is ook nie goed he,
dan wordt je mengsel minder vloeibaar.

tenzij je een deel van je oliepomp (rechtstreeks in het spruitstuk),
en een deel in de benzine hebt zitten.
...dan is het nog altijd slecht voor de verbranding en bougie,
maar daar krijg je geen warmlopers van denk k.
 
hondansrpower 17-1-2006 13:56 Print reply

Posts: 302
ik zou idd het big end lager nakijken,want ik had da ook dikke speling en daar is me nsr ook op vastgelopen.
en je radiateur in welke staat is die en zit er niet een slang gekneld of zo.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
-Tom- 17-1-2006 14:15 Print reply

Posts: 4151
Waarom loopt iederene hier meteen moeilijke dingen te bladten van lagerspeling.
Heb je de brommer wel goed afgesteld nadat je de setup hebt verandert???
 
FTS Member
christianos 17-1-2006 17:53 Print reply

Posts: 20445
2 dinge, dat vervormen is vooral met allumiiun cilinders

ennuh, is je eurocilindro gehoond?
das knap!
door wie is dat gedaan?
edit: door te dik smeren verhoog je ook de kans op warmlopertjes

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-1-2006 om 17:54 uur.
 
christianos 17-1-2006 17:56 Print reply

Posts: 20445
owja, warmlopers hebben altijd een oorzaak die terug te vinden is..

130 is btw erg groot, heeft ie mss valse lucht..

rijd je wel goed warm? smeer je met goede olie?
 
Menu2t 17-1-2006 18:04 Print reply

Posts: 2815
meer mengsmering zegt het al ding woord meer gesmeerd.. hierdoor word de cilinder ook warmer...
 
NSR Supersprint special!
Marthin 17-1-2006 18:12 Print reply

Posts: 6164
130 sproeier is te groot.

ik reed met een 95 of 100 sproeier op dezelfde cilinder met tecno uitlaat.

waarschijnlijk een keerring of pakking lek.
 
Menu2t 17-1-2006 18:13 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
130 sproeier is te groot.

ik reed met een 95 of 100 sproeier op dezelfde cilinder met tecno uitlaat.

waarschijnlijk een keerring of pakking lek.



voordat de cilinder die er nu op zit erop ging hebben we eerst het hele blok gereviseerd (nieuwe lagers, pakkingen enz)

 
NSR Supersprint special!

Dit topic is 1810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved