Schrabbekerke |
16-1-2006 22:17 |
Posts: 1812 |
Kijk even naar de codes.. 187 = 80cc blok en 156 50cc blok (uit mijn hoofd, weet dit niet zeker.. de codes verschillen iig wel)
|
|
|
|
Marthin |
16-1-2006 22:18 |
Posts: 6164 |
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.
je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.
Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.
|
|
|
|
mb-gek |
16-1-2006 22:20 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.
je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.
Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.
geloof er helemaal niks van
rijd zelf namelijk met andere carters en der is zo goed als geen honda die nog de ori set carters heeft
en ja mijn brom loopt gewoon goed
at ts
zoveel verschil is wel extreem post eens een foto
Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 16-1-2006 om 22:20 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-1-2006 22:21 |
Posts: 10835 |
als je de middelste 2 carters maar bij elkaar houd dan is het goed, deksels kan je wel uitwisselen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Schrabbekerke |
16-1-2006 22:21 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.
je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.
Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.
Bij sommige motorblokken is dit idd, maar omdat je voor honda (dacht ik) losse carterdelen kan kopen lijkt me dit sterk.
|
|
|
|
Marthin |
16-1-2006 22:22 |
Posts: 6164 |
carters horen bij elkaar.
en je kunt wel ander setje carters hebben, als je maar linker en rechter hebt die bij elkaar horen.
|
|
|
|
Schrabbekerke |
16-1-2006 22:22 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
carters horen bij elkaar.
en je kunt wel ander setje carters hebben, als je maar linker en rechter hebt die bij elkaar horen.
Ligt er maar net aan of ze als setje "geboord zijn"
|
|
|
|
mb-gek |
16-1-2006 22:23 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Ligt er maar net aan of ze als setje "geboord zijn"
ik meen me te herinneren dat honda ze niet als setje geboord heb
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
bart de scootergek |
16-1-2006 22:23 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
geloof er helemaal niks van
rijd zelf namelijk met andere carters en der is zo goed als geen honda die nog de ori set carters heeft
at ts
zoveel verschil is wel extreem post eens een foto
carterhelften worden samen gemaakt, als ze geproduceerd worden vallen ze binnen bepaalde toleranties, bij de ene zit dus de krukas enkele tiende mm op een andere plek dan de andere.
dus als er 2 carterdelen gemaakt worden, worden deze passend op elkaar gefreesd. je zult nooit 2 exact dezelfde carterhelften vinden dan de carterhelften die goed op elkaar gefreesd zijn.
en ja die minimale speling boeit dus wel degelijk, spul gaat er overmatig van slijten.
wat denk je dat er gebeurt als de krukas bv in het linkercarter wat hoger zit, dan duwt die continue de zuiger naar rechts, waardoor je dus overmatige slijtage aan de rechterkant van de zuiger/cilinder hebt.
|
|
Honda RC-33 |
|
jellerrr |
16-1-2006 22:24 |
Posts: 572 |
Als je naar bromboer gaat en je zegt dat 1 van je carters stuk is ofzo (weet nie hoe je dat voor elkaar krijgt, maar goed..) dan geeft ie je gewoon 1 helft hoor, en geen setje. Tenminste, dat had ik, maar toen zocht ik alleen een deksel dus..
|
|
|
|
MT70-nolimit |
16-1-2006 22:24 |
Posts: 4322 |
zolang je cilinder erop past is het echt geen probleem hoor, ik heb ook genoeg blokken gezien waar het voor geen reet aansloot of bijv. MT met MTX carter zolang het past loopt het.
|
|
gaat lang goed |
|
Schrabbekerke |
16-1-2006 22:24 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
carterhelften worden samen gemaakt, als ze geproduceerd worden vallen ze binnen bepaalde toleranties, bij de ene zit dus de krukas enkele tiende mm op een andere plek dan de andere.
dus als er 2 carterdelen gemaakt worden, worden deze passend op elkaar gefreesd. je zult nooit 2 exact dezelfde carterhelften vinden dan de carterhelften die goed op elkaar gefreesd zijn.
en ja die minimale speling boeit dus wel degelijk, spul gaat er overmatig van slijten.
wat denk je dat er gebeurt als de krukas bv in het linkercarter wat hoger zit, dan duwt die continue de zuiger naar rechts, waardoor je dus overmatige slijtage aan de rechterkant van de zuiger/cilinder hebt.
Ik ga even op zoek naar een reply van "protuning"
|
|
|
|
MT70-nolimit |
16-1-2006 22:27 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
dat 1 van je carters stuk is ofzo (weet nie hoe je dat voor elkaar krijgt, maar goed..)
Heel simpel om een carter 'stuk' te krijgen, bij honda raakt namelijk bij de linker krukaslager het lagerhuis altijd uitgelubbert, dan kun je op zoek naar een ander carter of je moet ?125 over hebben voor een nieuw lagerhuis
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 16-1-2006 om 22:28 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
Hondalover19 |
16-1-2006 22:30 |
Posts: 1255 |
ja ik heb ook de krukas wat rondgedraait en gekeken de wangen raken niet maar er zit wel 1mm verschil tss de 2 normaal gezien is dit toch zo glad als iets denk ik dan toch.Heb even gekeken naar de nummers enige nummers die ik zie staan zijn 183.184 en in het andere carterhelft staat hetzelfde nummer.Zou ik toch straf vinden moesten dit 2dezelfde carters zijn en dan 1mm verschil...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Schrabbekerke |
16-1-2006 22:33 |
Posts: 1812 |
|
|
|
|