Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2verschillende carters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34417 - 2verschillende carters
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 16-1-2006 22:14 Print topicpost

Posts: 1255
Khad dus een blok besteld bij johan(motoimport).Kijk ik naar het blok hangt er een kaarttje aan 5bak gereviseert ik al directt sh**T.Ik had nl. een ongereviseert blok bestelt mja.Nu hadd ik heel het blok uiteen gehaalt nieuw lagers in en pakkiingen enzo carter pakkingen van een ander blok die ertussen zaten mja.. krukas heeft speling (hadd ik wel verwacht).Nu zit ik met 2 verschillende carters denk ik.Er zit een verschil van 1mm tussen de 2 carters ik denk dat mss een 50carter heb en een 80 carter.Weet niet of dat kan.Staat wel nnummer in 5010800 .kan iemandd me vertellen of dit kan?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Schrabbekerke 16-1-2006 22:17 Print reply

Posts: 1812
Kijk even naar de codes.. 187 = 80cc blok en 156 50cc blok (uit mijn hoofd, weet dit niet zeker.. de codes verschillen iig wel)
 
Marthin 16-1-2006 22:18 Print reply

Posts: 6164
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.

je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.

Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.


 
mb-gek 16-1-2006 22:20 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.

je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.

Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.



geloof er helemaal niks van
rijd zelf namelijk met andere carters en der is zo goed als geen honda die nog de ori set carters heeft
en ja mijn brom loopt gewoon goed

at ts
zoveel verschil is wel extreem post eens een foto


Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 16-1-2006 om 22:20 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-1-2006 22:21 Print reply

Posts: 10835
als je de middelste 2 carters maar bij elkaar houd dan is het goed, deksels kan je wel uitwisselen.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Schrabbekerke 16-1-2006 22:21 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
50 en 80 carter kan niet ivm krukas.

je meot carterhelften altijd bij elkaar houden, dus geen verschillende carters. En dat gebeurd nog wel eens regelmatig.

Een motorblok gaat ook nooit meer goed lopen met 2 verschillende carters.




Bij sommige motorblokken is dit idd, maar omdat je voor honda (dacht ik) losse carterdelen kan kopen lijkt me dit sterk.
 
Marthin 16-1-2006 22:22 Print reply

Posts: 6164
carters horen bij elkaar.

en je kunt wel ander setje carters hebben, als je maar linker en rechter hebt die bij elkaar horen.
 
Schrabbekerke 16-1-2006 22:22 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin
carters horen bij elkaar.

en je kunt wel ander setje carters hebben, als je maar linker en rechter hebt die bij elkaar horen.


Ligt er maar net aan of ze als setje "geboord zijn"
 
mb-gek 16-1-2006 22:23 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ligt er maar net aan of ze als setje "geboord zijn"

ik meen me te herinneren dat honda ze niet als setje geboord heb

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
bart de scootergek 16-1-2006 22:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

geloof er helemaal niks van
rijd zelf namelijk met andere carters en der is zo goed als geen honda die nog de ori set carters heeft


at ts
zoveel verschil is wel extreem post eens een foto




carterhelften worden samen gemaakt, als ze geproduceerd worden vallen ze binnen bepaalde toleranties, bij de ene zit dus de krukas enkele tiende mm op een andere plek dan de andere.

dus als er 2 carterdelen gemaakt worden, worden deze passend op elkaar gefreesd. je zult nooit 2 exact dezelfde carterhelften vinden dan de carterhelften die goed op elkaar gefreesd zijn.

en ja die minimale speling boeit dus wel degelijk, spul gaat er overmatig van slijten.

wat denk je dat er gebeurt als de krukas bv in het linkercarter wat hoger zit, dan duwt die continue de zuiger naar rechts, waardoor je dus overmatige slijtage aan de rechterkant van de zuiger/cilinder hebt.
 
Honda RC-33
jellerrr 16-1-2006 22:24 Print reply

Posts: 572
Als je naar bromboer gaat en je zegt dat 1 van je carters stuk is ofzo (weet nie hoe je dat voor elkaar krijgt, maar goed..) dan geeft ie je gewoon 1 helft hoor, en geen setje. Tenminste, dat had ik, maar toen zocht ik alleen een deksel dus..
 
MT70-nolimit 16-1-2006 22:24 Print reply

Posts: 4322
zolang je cilinder erop past is het echt geen probleem hoor, ik heb ook genoeg blokken gezien waar het voor geen reet aansloot of bijv. MT met MTX carter zolang het past loopt het.
 
gaat lang goed
Schrabbekerke 16-1-2006 22:24 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



carterhelften worden samen gemaakt, als ze geproduceerd worden vallen ze binnen bepaalde toleranties, bij de ene zit dus de krukas enkele tiende mm op een andere plek dan de andere.

dus als er 2 carterdelen gemaakt worden, worden deze passend op elkaar gefreesd. je zult nooit 2 exact dezelfde carterhelften vinden dan de carterhelften die goed op elkaar gefreesd zijn.

en ja die minimale speling boeit dus wel degelijk, spul gaat er overmatig van slijten.

wat denk je dat er gebeurt als de krukas bv in het linkercarter wat hoger zit, dan duwt die continue de zuiger naar rechts, waardoor je dus overmatige slijtage aan de rechterkant van de zuiger/cilinder hebt.


Ik ga even op zoek naar een reply van "protuning"

 
MT70-nolimit 16-1-2006 22:27 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellerrr
dat 1 van je carters stuk is ofzo (weet nie hoe je dat voor elkaar krijgt, maar goed..)


Heel simpel om een carter 'stuk' te krijgen, bij honda raakt namelijk bij de linker krukaslager het lagerhuis altijd uitgelubbert, dan kun je op zoek naar een ander carter of je moet ?125 over hebben voor een nieuw lagerhuis

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 16-1-2006 om 22:28 uur.
 
gaat lang goed
Hondalover19 16-1-2006 22:30 Print reply

Posts: 1255
ja ik heb ook de krukas wat rondgedraait en gekeken de wangen raken niet maar er zit wel 1mm verschil tss de 2 normaal gezien is dit toch zo glad als iets denk ik dan toch.Heb even gekeken naar de nummers enige nummers die ik zie staan zijn 183.184 en in het andere carterhelft staat hetzelfde nummer.Zou ik toch straf vinden moesten dit 2dezelfde carters zijn en dan 1mm verschil...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Schrabbekerke 16-1-2006 22:33 Print reply

Posts: 1812
http://www.brommerforum.nl/showtopic/19232/3

Hier staat wat info (pagina 2)
 

Dit topic is 2063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved