Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aprilia rs ketting spannen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34415 - aprilia rs ketting spannen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrracer 16-1-2006 21:36 Print topicpost

Posts: 8625
hey

ik heb dus gisteren deze brommer gekocht maar nu vraag ik me af hoe ik de ketting moet spannen, ik kan namelijk niks vinden, wie kan mij helpen?

het gaat om deze brommer




 

Schrabbekerke 16-1-2006 21:38 Print reply

Posts: 1812
En ja hoor, weer een onnodig geopend topic.

Volgende keer de search wat beter gebruiken aub:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/15582
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-1-2006 21:38 Print reply

Posts: 13700
inbox deon
 
Speakerfreak 16-1-2006 21:42 Print reply

Posts: 4941
Zal aan het eind van de brug toch wel gewoon dikke bout zitten ofzo
 
Vieze naaiers hier
jd boer 16-1-2006 21:50 Print reply

Posts: 6005
voeg me maar toe op msn legt wat makkelijker uit

debom3@hotmail.com
 
rs1sprintuhr
arabesk 16-1-2006 22:13 Print reply

Posts: 1903
niet zo moeilijk hoor.

aan de onderkant van je achterbrug, ong op de plaats waar de 'as' van je achterwiel loopt, zijn er twee bouten die je gewoon moet losdraaien, je moet ze er dus niet uithalen. dan ga je aan de kant van de uitlaat staan, en je kijkt naar het midden van je wiel. er zitten gaten in, en door die gaten kan je een schroevendraaier of iets dergelijks steken. door de brommer achteruit te rijden, span je de ketting aan, door hem vooruit te rijden, los je hem. doe dit voorzichtjes, want de exentriek in je achterbrug kan vastzitten, en je ketting kan schokken.

dat is het zowat dacht ik
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
jd boer 16-1-2006 22:17 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk
niet zo moeilijk hoor.

aan de onderkant van je achterbrug, ong op de plaats waar de 'as' van je achterwiel loopt, zijn er twee bouten die je gewoon moet losdraaien, je moet ze er dus niet uithalen. dan ga je aan de kant van de uitlaat staan, en je kijkt naar het midden van je wiel. er zitten gaten in, en door die gaten kan je een schroevendraaier of iets dergelijks steken. door de brommer achteruit te rijden, span je de ketting aan, door hem vooruit te rijden, los je hem. doe dit voorzichtjes, want de exentriek in je achterbrug kan vastzitten, en je ketting kan schokken.

dat is het zowat dacht ik


ja ongeveer :

er zit idd tussen de 3 bouten waarmee je wiel vast zit ergens een gat daar moet een pen door ( weet niet of je het gereedschap dr bij hebt ) en dan moet die ongeveer beneden zitten dat je hem door kan drukken probeer niet met een doorslag ofzo breekt af hak ook maar eerst idd aan de linker kant als je dr achter staat ff 2 bouten los draaien (kan ook nog inbus zijn is origineel zo maar word vaak vervangen omdat je die zo dol draait ) en dan idd naar voren of naar achteren en dan weer vast draaien op gewenste spaning en dan kan je de pen dr weer uit halen
 
rs1sprintuhr
nsrracer 17-1-2006 8:30 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr racer joost
[...]


ja ongeveer :

er zit idd tussen de 3 bouten waarmee je wiel vast zit ergens een gat daar moet een pen door ( weet niet of je het gereedschap dr bij hebt ) en dan moet die ongeveer beneden zitten dat je hem door kan drukken probeer niet met een doorslag ofzo breekt af hak ook maar eerst idd aan de linker kant als je dr achter staat ff 2 bouten los draaien (kan ook nog inbus zijn is origineel zo maar word vaak vervangen omdat je die zo dol draait ) en dan idd naar voren of naar achteren en dan weer vast draaien op gewenste spaning en dan kan je de pen dr weer uit halen


is inderdaad nog inbus, maar in ieder geval bedankt
 

Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved