Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc enduro op de weg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1338 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34376 - 125cc enduro op de weg?
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 15-1-2006 19:40 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: enter rulezzz
kan dat wel?? xl heeft tog ook gwoon natte koppeling?? en auto heeft droge tog. ik dacht dat ik zoiets in de scootin had gelezen. dan zou de koppeling gaan slippen

xl heeft een natte koppeling idd
 
superior mt7 15-1-2006 19:53 Print reply

Posts: 2675
in auto olie zitten niet van die anti slip dopes ofzoiets die wel in motor olie zitten.. omdat idd auto droge koppeling heeft en motor natte.

maarja zo lang er niks slipt maakt het niet uit
 
V8
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 19:56 Print reply

Posts: 10560
ofwel autoolie in je brommer is niet goed ?
nog nooit van gehoord eigenlijk
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Ollie 15-1-2006 20:04 Print reply

Posts: 2468
Marco gewoon voor 2 takt gaan, met een 125 beleef je 30x meer fun dan een viertakt...iig ik begrijp dat het je vooral om de fun gaat
Natuurlijk is 4 takt eigenlijk beter, maar wil je een vergelijkbare 4 takt, waarmee je evenveel lol kunt hebben als een 2 takter, dan ga je richting Crf, Yzf enz.
En daarmee heb je idd meteen veel onderhoud, om de 15 rijuren moet jij je olie verversen en je filter vervangen (filter is geen must, maar wel een aanbeveling).

Ik zie je iig nog niet rondrijden op een Xr600
Dan betaal je 1500 euro en zit je nog met een '88 er, hoe goed ie ook is, het is het gewoon n?t niet, dan moet je zeker 3500 flappen neerleggen + duur onderhoud...(je hebt het gezien met de YZF die inmekaar gelopen is, gelukkig bij de volgende eigenaar, maar toch...)

Koop een 250 2takt met 20kw op kenteken ofzo, rijdt rustiger, veel meer koppel enz.
Of je koopt dit ->











Vandaag ff een Sm-wieltje ingegooit, remt als de motherfucker, brembo 4 zuigerige remklauw + brembo rempomp
Zie trouwens ook mijn nieuwe fabrieksuitlaat met HGS demper, op de foto alleen al erg vies...
 
bart de scootergek 16-1-2006 8:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

ja 4 takt is duur, alleen zon olie filtertje kost al leuke centjes



poepoe wat veel geld zeg, ik ben wel 2,95 kwijt voor een oliefilter voor mijn xr250, en datzelfde filter gaat ook in een xr600, dus evenduur.

na een oliewissel moet er 1,4 liter in mijn blokje, dat kost me ook de kop niet.

kleppen stellen kost je 1 keer een setje voelermaatjes, daarna gewoon om de zoveel tijd doen, dus qua kosten boeit dat ook nauwelijks.

alleen als het mis gaat ben je de sjaak met een 4-takt, maar dat kun je ook preventief vervangen natuurlijk, als je dan alleen een distributieketting koopt valt het ook al weer mee.
 
Honda RC-33
[RRT] Lost-P 16-1-2006 9:06 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Marco gewoon voor 2 takt gaan, met een 125 beleef je 30x meer fun dan een viertakt...iig ik begrijp dat het je vooral om de fun gaat
Natuurlijk is 4 takt eigenlijk beter, maar wil je een vergelijkbare 4 takt, waarmee je evenveel lol kunt hebben als een 2 takter, dan ga je richting Crf, Yzf enz.
En daarmee heb je idd meteen veel onderhoud, om de 15 rijuren moet jij je olie verversen en je filter vervangen (filter is geen must, maar wel een aanbeveling).

Ik zie je iig nog niet rondrijden op een Xr600
Dan betaal je 1500 euro en zit je nog met een '88 er, hoe goed ie ook is, het is het gewoon n?t niet, dan moet je zeker 3500 flappen neerleggen + duur onderhoud...(je hebt het gezien met de YZF die inmekaar gelopen is, gelukkig bij de volgende eigenaar, maar toch...)



en om de 20 rij-uren een zuiger vervangen is wel goedkoop? als je 2takt gaat rijden iig dan)
 
Chille Tune shit dan
Kampersjaak 16-1-2006 9:30 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



poepoe wat veel geld zeg, ik ben wel 2,95 kwijt voor een oliefilter voor mijn xr250, en datzelfde filter gaat ook in een xr600, dus evenduur.

na een oliewissel moet er 1,4 liter in mijn blokje, dat kost me ook de kop niet.

kleppen stellen kost je 1 keer een setje voelermaatjes, daarna gewoon om de zoveel tijd doen, dus qua kosten boeit dat ook nauwelijks.

alleen als het mis gaat ben je de sjaak met een 4-takt, maar dat kun je ook preventief vervangen natuurlijk, als je dan alleen een distributieketting koopt valt het ook al weer mee.


het enige voordeel van een 2 takt is, dat het snel uit elkaar hebt liggen
minder slijtende onderdelen enzo. maar 4 takt hoort dus wel veel langer mee te gaan.

 
oderint dum metuant
Remco RS 16-1-2006 10:22 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: enter rulezzz
ik ga voor n xr als ik 18 ben. die dingen kun je gebruike voor woon-werk verkeer. maar ze rijden dr ook enduro/off the road ritten mee. en ze zijn nie verschrikkelijk duur. voor 1500 2500 heb je genoeg keuze

ik ook maar maak er denk ik wel sm van
 
m_a_r_c_o 17-1-2006 19:33 Print reply

Posts: 6443
naja het duurt nog even (ik ga hem pas rond september kopen ofzo) maar ik denk dat ik voor een 250 300 2takt ga als ik het zo hoor.
ik maak er zowiso een sm van en die xr dingen vind ik persoonlijk gewoon lelijk (k heb meer de smaak van rond 2000 en daarna zegmaar)
hoe rijd een enduro eigelijk op de snelweg (met een wat zwaardere vertanding natuurlijk)
 
Seat Leon 20vt
Leen 17-1-2006 19:36 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



poepoe wat veel geld zeg, ik ben wel 2,95 kwijt voor een oliefilter voor mijn xr250, en datzelfde filter gaat ook in een xr600, dus evenduur.

na een oliewissel moet er 1,4 liter in mijn blokje, dat kost me ook de kop niet.

kleppen stellen kost je 1 keer een setje voelermaatjes, daarna gewoon om de zoveel tijd doen, dus qua kosten boeit dat ook nauwelijks.

alleen als het mis gaat ben je de sjaak met een 4-takt, maar dat kun je ook preventief vervangen natuurlijk, als je dan alleen een distributieketting koopt valt het ook al weer mee.




een xr met 10 pk is wle iets anders als een fatsoenlijke 4takt motor
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


en om de 20 rij-uren een zuiger vervangen is wel goedkoop? als je 2takt gaat rijden iig dan)



als je op de weg rijdt hoeft het sowieso niet om de 20 uur 9want je maakt nooit overtoeren.

en dan douw je dr eens in de 3 maanden een nieuwe zuiger in van 120 euro, klaar

heb je voor 40 euro per maand een motor die veel leuker rijdt als een 4takt

en slijt je tags af slet

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 17-1-2006 om 19:36 uur.
 
bart de scootergek 17-1-2006 19:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]




een xr met 10 pk is wle iets anders als dan een fatsoenlijke 4takt motor
[...]



als je op de weg rijdt hoeft het sowieso niet om de 20 uur 9want je maakt nooit overtoeren.

en dan douw je dr eens in de 3 maanden een nieuwe zuiger in van 120 euro, klaar

heb je voor 40 euro per maand een motor die veel leuker rijdt als een 4takt

en slijt je tags af slet

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 17-1-2006 om 19:36 uur.



allochtoon, leer typen .

kijk maar eens naar de baja 1000 ofzo, is rit in Amerika, soort iets als dakar. daar winnen alleen maar xr600's, ook al hebben ze minder pk dan de echte competitiemachine's als een crf450 oid.

neemt niet weg dat mijn xr idd niet super veel pk heeft, maar ten eerste mag ik niet eens meer, en ten tweede ik vermaak me prima zo.


 
Honda RC-33
enter rulezzz 17-1-2006 19:56 Print reply
Posts: 461
kan de politie je wat maken als je n xr 600 hebt, met 11 kw op kenteken. als je nog beginners rijbewijs hebt??.
 
derbi boekt hard
[RRT] Lost-P 17-1-2006 19:58 Print reply
Posts: 4578
zolang hij 11kW op het kenteken heeft, dan niet...

Mits, als ze hem controleren, hij daadwerkelijk 11kW (of iig minder dan 25kW) heeft.
 
Chille Tune shit dan
m_a_r_c_o 17-1-2006 20:04 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
zolang hij 11kW op het kenteken heeft, dan niet...

Mits, als ze hem controleren, hij daadwerkelijk 11kW (of iig minder dan 25kW) heeft.



controleren ze dat alleen als je een ongeluk hebt gehad of soms gewoon of om een andere rede?
 
Seat Leon 20vt
enter rulezzz 17-1-2006 20:07 Print reply
Posts: 461
maar als je je dan gwoon van de domme houd. je hebt dat ding gwoon zo gekocht
 
derbi boekt hard

Dit topic is 8695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved