Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc enduro op de weg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1337 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34376 - 125cc enduro op de weg?
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 15-1-2006 18:03 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: enter rulezzz
maar als je met n 2t op de weg gaat rijden. voor school enzo. vreet dat geen zuigers. ik denk gwoon dat je voor school enzo een xr of andere 4t kan nemen.


waarom?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 18:04 Print reply

Posts: 10560
maar is een cr125 en een xr 600 niet een beetje appels met peren vergelijken , ga dan uit van een crf450 en een cr 250
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tsx crosser 15-1-2006 18:08 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
maar is een cr125 en een xr 600 niet een beetje appels met peren vergelijken , ga dan uit van een crf450 en een cr 250


idd, naja t is gewoon zo dat je met een 4-takt de lul bent als er echt iets kapot gaat. Bij 2takt loopt t minder snel kapot als je alles goed vervangt, en als het dan kapot loopt dan kost het niet zo veel. Of in ieder geval veel minder.
 
Ktm Sx-f 250
enter rulezzz 15-1-2006 18:21 Print reply
Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]


idd, naja t is gewoon zo dat je met een 4-takt de lul bent als er echt iets kapot gaat. Bij 2takt loopt t minder snel kapot als je alles goed vervangt, en als het dan kapot loopt dan kost het niet zo veel. Of in ieder geval veel minder.


dat is wel zo. een 2 takt heeft meer onderhoud nodig. maar heeft goedkopere onderdelen. maar als 4t kapot loopt. dan gaat t best wel veel kosten. maar daar moet je nie vanuitgaan.
 
derbi boekt hard
m_a_r_c_o 15-1-2006 18:27 Print reply

Posts: 6443
het duurt zowiso nog ff voor ik er 1 koop (in of na de zomervakantie wss) maar ik wil wel graag t goeie kopen vandaar
 
Seat Leon 20vt
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 18:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]


idd, naja t is gewoon zo dat je met een 4-takt de lul bent als er echt iets kapot gaat. Bij 2takt loopt t minder snel kapot als je alles goed vervangt, en als het dan kapot loopt dan kost het niet zo veel. Of in ieder geval veel minder.


ik wou even duidelijk maken dat een cr crosser gewoon gemaakt is om bijna alles uit het blok te krijgen daarom zijn deze veel onderhoud nodig , een crf 450 crosser is ook gemaakt om alles uit te halen , de verhalen die ik hierover hoor zijn nog niet echt denderend te noemen .


mijn dealer had het ervan dat na 30(ofminder) zuigerwisselingen de cilinder moest worden vervangen/opnieuw genicasield moet worden dat is dus als je met een zuiger 1a2 maanden doet 1xin de 2 jaar cilinder vervangen

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-1-2006 om 18:35 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
John Huijben 15-1-2006 18:33 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
heeft mijne wel , weet niet of alleen vertex dat heeft/alle vertex zuigers dat hebben


nope hebben niet alle zuigers, maar de meeste cross zuigers wel.
ik heb persoonlijk betere ervaringen met prox dan met vertex, maar bij sommige merken is de kwaliteit van bv. een crosszuiger anders dan van een brommer. maja zijn weer wel genoeg mensen die vertex weer wel erg goed vinden.
het beste lijkt me altijd gewoon een orginele zuiger.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Leen 15-1-2006 18:54 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: enter rulezzz
[...]


wat voor speciaal onderhoud heeft n 4t nodig dan. kleppen stellen en olie chekken. en ff nieuwe filtertje.



nee, niet peilen
vervangen

dus nieuwe olie en nieuw filter
en dat kost centjes
hannes zei het zelf nog tegen me, een 4takt is kwa onderhoud echt duurder als een 2takt
 
Johnny B 15-1-2006 18:57 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nee, niet peilen
vervangen

dus nieuwe olie en nieuw filter
en dat kost centjes
hannes zei het zelf nog tegen me, een 4takt is kwa onderhoud echt duurder als een 2takt

ja 4 takt is duur, alleen zon olie filtertje kost al leuke centjes
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
zx7r 15-1-2006 19:06 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nee, niet peilen
vervangen

dus nieuwe olie en nieuw filter
en dat kost centjes
hannes zei het zelf nog tegen me, een 4takt is kwa onderhoud echt duurder als een 2takt

idd, beter 2t dan 4t ook al beweren sommige mensen anders. kettingen tandwielen zijn ook al stukken goedkoper. en dan nog onderhoud voor beginnend beter veel kleinere en goedkopere dingetjes dan wat langer kunnen rijden en in een keer veel doen wat ook meer kosten met zich meebrengt.
gewoon voor een 250 2t gaan, vreet niet te veel zuigers omdat je rustiger rijd.
 
mr200r 15-1-2006 19:16 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
ligt er natuurlijk aan hoe vaak je rijdt en hoe graag je em lekker in de toeren jaagt

maar een 125 slijt wel aardig hoor

Ik heb veel 125cc waaronder nsr,mito tzr,staan gewoon op 50000 met 1e zuiger,veel mensen laten hun motor kapot praten,of
zoeken zelf problemen op,gewoon rijden tanken loopt zoon ding een ton
vooral een off-roadje.vandaag nog een nsr125 verkocht 54000 geen
tik verkeerd.
 
mr200r
Leen 15-1-2006 19:17 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
[...]

Ik heb veel 125cc waaronder nsr,mito tzr,staan gewoon op 50000 met 1e zuiger,veel mensen laten hun motor kapot praten,of
zoeken zelf problemen op,gewoon rijden tanken loopt zoon ding een ton
vooral een off-roadje.vandaag nog een nsr125 verkocht 54000 geen
tik verkeerd.



ja maar dat zijn inderdaad 2taktjes die niet echt enorm vermogen produceren, en gemaakt zijn voor weggebruik.

een echte 125cc crosser, met een stuk meer vermogen als bv zo'n nsr125 die gaat wel iets minder voorzichtig met z'n zuigers om.
 
superior mt7 15-1-2006 19:26 Print reply

Posts: 2675
in mijn xl600rm gooi ik altijd auto olie, van de lidl 5 liter voor 6-7 euro...


 
V8
enter rulezzz 15-1-2006 19:34 Print reply
Posts: 461
kan dat wel?? xl heeft tog ook gwoon natte koppeling?? en auto heeft droge tog. ik dacht dat ik zoiets in de scootin had gelezen. dan zou de koppeling gaan slippen
 
derbi boekt hard
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 19:35 Print reply

Posts: 10560
auto heeft idd droog (deze draait dus niet in de olie) wat heeft dat ermee me maken ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 8696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved