Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc enduro op de weg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1342 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34376 - 125cc enduro op de weg?
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 16:24 Print reply

Posts: 10560
grote uitlaatpoort had er toch ook wat mee te maken , en filtert een filter echt 100% in het zand ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
enter rulezzz 15-1-2006 16:25 Print reply
Posts: 461
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
die eerste is wel mooi maar die kost ook geen 1500 tot 2500 eu


dat stuk "tuinslang" is voor als je crasht met je motor. dat je dempert niet onder de krassen zit.
 
derbi boekt hard
Leen 15-1-2006 16:25 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
grote uitlaatpoort had er toch ook wat mee te maken , en filtert een filter echt 100% in het zand ?



mwah, das tegenwoordig gewoon een vlinderpoort, dat is niet echt de hoofdreden
 
The Catfish 15-1-2006 16:30 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
grote uitlaatpoort had er toch ook wat mee te maken , en filtert een filter echt 100% in het zand ?


echt 100% kan bijna niet.
maar er zullen wel speciale filters voor zijn.

zoek eens uit welke ze voor de dakar gebruiken,
en regel er zo ??n. dan zit je vast wel goed.

 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Leen 15-1-2006 16:30 Print reply

Posts: 26877
gewoon schuimfilters

filteren prima hoor
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2006 16:32 Print reply

Posts: 10560
ik geloof wel dat het systeem wat er nu op zit gewoon het beste werkt voor dit doeleind , ( een bak met schuim bij de ingangen met schotten en daarin een ingevet element maar wat ik wou zeggen is dat je op de weg ook niet zo'n stoffige of modderige situatie krijgt als op de baan
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
superior mt7 15-1-2006 16:58 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
klopt. meeste staan op 7 of 9 kw

125cc zal opzich meer slijten als een 250 op de weg

zuiger elke 1 of 2 maandne vervangen met een 135, met een 250 kan je dit wle volhouden tot eens in de 3/3.5 maanden (wel een normale tandwielverhouding dan he)

4takt 1 cilinder heb je veel meer onderhoud aan (kleppen stellen, olie vervangen/oliefilter vervangen)
kost uiteindelijk duurder als een 2takt

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-1-2006 om 14:25 uur.


4 takt 1 cilinder uiteindelijk duurder dan een 2 takt ??? dacht het niet hoor.

heb zelf ook een 600cc 1 cilinder , af en toe kleppen stellen, kleine moeite, olie dat kan een tijdje mee en ook de oliefilter , en die dingen zijn dus echt niet duur. Heb echt nauwelijks onderhoud aan men motor hoor.

@ topic starter, ik zou geen 2 takter pakken voor op de weg, of het moet al voor af en toe voor de gein zijn
 
V8
Leen 15-1-2006 17:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]


4 takt 1 cilinder uiteindelijk duurder dan een 2 takt ??? dacht het niet hoor.

heb zelf ook een 600cc 1 cilinder , af en toe kleppen stellen, kleine moeite, olie dat kan een tijdje mee en ook de oliefilter , en die dingen zijn dus echt niet duur. Heb echt nauwelijks onderhoud aan men motor hoor.

@ topic starter, ik zou geen 2 takter pakken voor op de weg, of het moet al voor af en toe voor de gein zijn



een xl500 ofzo ja

vraag maar eens aan hannes wat de per onderhoudsbeurt kwijt is met z'n ktm.

elke hoogvermogen 1 cilinder 4takt heeft duur onderhoud.

duurder als een 2takt, dat is gewoon een feit
 
superior mt7 15-1-2006 17:03 Print reply

Posts: 2675
lc4 vallen toch mee dacht ik?

ik weet wel dat die husquavarna's (of hoe je het schrijft) wel veel onderhoud nodig hebben enzo


edit: ah je zegt het al, hoogvermogende, dan ben ik het met je eens

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 15-1-2006 om 17:03 uur.
 
V8
Ryan 15-1-2006 17:08 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
lc4 vallen toch mee dacht ik?

ik weet wel dat die husquavarna's (of hoe je het schrijft) wel veel onderhoud nodig hebben enzo


edit: ah je zegt het al, hoogvermogende, dan ben ik het met je eens

Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 15-1-2006 om 17:03 uur.


Omdat je hier 1 husqvarna zag op bf die brak was?

 
asbsolute16 15-1-2006 17:09 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
klopt. meeste staan op 7 of 9 kw

125cc zal opzich meer slijten als een 250 op de weg

zuiger elke 1 of 2 maandne vervangen met een 135, met een 250 kan je dit wle volhouden tot eens in de 3/3.5 maanden (wel een normale tandwielverhouding dan he)

4takt 1 cilinder heb je veel meer onderhoud aan (kleppen stellen, olie vervangen/oliefilter vervangen)
kost uiteindelijk duurder als een 2takt

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-1-2006 om 14:25 uur.


euhw...

volgens mij is 4takt goedkoper hoor. Die ktm 600cc lc4 1 cilinder van ons, dat rijdt nog steeds, en je wilt niet weten hoe erg afgetrapt die wordt. Gaten in het blok opgevuld met kneedbaar klei omdat anders het blok veel olie lekte etc. Nja, verders volgas trappen als die koud is, en noem maar op . Hij is ook nog een keer gejat geweest en wie weet wat die gasten er mee gedaan hadden, de rem was iig stuk, en verder btje beschadig. Maar eigenlijk alles wat je niet met een motor moet doen wordt er op gedaan, en het verbaast me dat dat ding nog zoveel power heeft. Dat ding wordt totaal niet onderhouden, maar af en toe moet je wel het bougietje oppoetsen omdat er iets teveel olie op zit.

Dit bericht is gewijzigd door Dark op 15-1-2006 om 17:10 uur.
 
Leen 15-1-2006 17:10 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]


euhw...

volgens mij is 4takt goedkoper hoor. Die ktm 600cc lc4 1 cilinder van ons, dat rijdt nog steeds, en je wilt niet weten hoe erg afgetrapt die wordt. Gaten in het blok opgevuld met kneedbaar klei omdat anders het blok veel olie lekte etc. Nja, verders volgas trappen als die koud is, en noem maar op . Hij is ook nog een keer gejat geweest en wie weet wat die gasten er mee gedaan hadden, de rem was iig stuk, en verder btje beschadig. Maar eigenlijk alles wat je niet met een motor moet doen wordt er op gedaan, en het verbaast me dat dat ding nog zoveel power heeft. Af en toe wel het bougietje oppoetsen omdat er iets teveel olie op zit.



dat het blijft lopen wil niet zeggen dat dat blok fris en betrouwbaar is
 
-Tom- 15-1-2006 17:10 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Leen van frisia vertiel mij hier eens meer over. Een vriend van me beweerde dat ook, hij had laatst een KTM 125cc gekocht, en die stond op kenteken als 7 kW oid, terwijl dat ding meer als 25kW heeft. Ik zei dat dat niet kon en dat 'ie gewoon illegaal bezig was, maar volgens hem is er niks aan verandert, dat ding is zo op de weg gekomen origineel vanaf de dealer, en op kenteken staat 'ie als 7 kW geregistreerd.


 
FTS Member
-Tom- 15-1-2006 17:11 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



dat het blijft lopen wil niet zeggen dat dat blok fris en betrouwbaar is

Idd jij loopt ook maar je bent ook niet fris en betrouwbaar
 
FTS Member
Leen 15-1-2006 17:11 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]





wat valt daarover te vertellen?/
als ze bij de dealer vandaan komen hebben ze idd 7kw op kenteken.
je kan hem meestal dan ook gewoon zo verzekeren
 

Dit topic is 8694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved