Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc enduro op de weg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1436 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34376 - 125cc enduro op de weg?
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 8692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

m_a_r_c_o 15-1-2006 14:23 Print topicpost

Posts: 6443
Ik wil als ik 18 ben dus een enduro gaan kopen maar ik wil dus een 125cc 2takt omdat die leuk geluid geven.
Alleen slijt dat niet veel te snel op de weg waardoor ik dus beter een zwaardere 4takt kan kopen?

En dan nog een vraagje ik hoorde dat veel enduro's op minder dan 25kw staan geregistreerd klopt dat?
 
Seat Leon 20vt

Leen 15-1-2006 14:24 Print reply

Posts: 26877
klopt. meeste staan op 7 of 9 kw

125cc zal opzich meer slijten als een 250 op de weg

zuiger elke 1 of 2 maandne vervangen met een 135, met een 250 kan je dit wle volhouden tot eens in de 3/3.5 maanden (wel een normale tandwielverhouding dan he)

4takt 1 cilinder heb je veel meer onderhoud aan (kleppen stellen, olie vervangen/oliefilter vervangen)
kost uiteindelijk duurder als een 2takt

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-1-2006 om 14:25 uur.
 
khpoppema 15-1-2006 14:28 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
klopt. meeste staan op 7 of 9 kw

125cc zal opzich meer slijten als een 250 op de weg

zuiger elke 1 of 2 maandne vervangen met een 135, met een 250 kan je dit wle volhouden tot eens in de 3/3.5 maanden (wel een normale tandwielverhouding dan he)

4takt 1 cilinder heb je veel meer onderhoud aan (kleppen stellen, olie vervangen/oliefilter vervangen)
kost uiteindelijk duurder als een 2takt

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 15-1-2006 om 14:25 uur.


zuiger omde 1 a 2 maanden dat vind ik wel heel erg veel voor normaal gebruik

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Leen 15-1-2006 14:34 Print reply

Posts: 26877
ligt er natuurlijk aan hoe vaak je rijdt en hoe graag je em lekker in de toeren jaagt

maar een 125 slijt wel aardig hoor
 
shibby 15-1-2006 14:37 Print reply

Posts: 770
Hangt af van het gebruik en afstanden per dag..
Maar dan nog, ik rij nu al ongeveer elke dag 30km met men 2takt enduro (200cc) voor een jaar lang, en zuigertje nog niet vervangen..
Wie weet binnekort toch maar is gaan doen
 
Leen 15-1-2006 14:41 Print reply

Posts: 26877
een mtx200 of een crossmotor met 125cc is nogal een verschil he
 
dt50rcrosser 15-1-2006 14:46 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
een mtx200 of een crossmotor met 125cc is nogal een verschil he


tverschil tussen een enduro en een echte crosser. bedoel je.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Leen 15-1-2006 14:47 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]


tverschil tussen een enduro en een echte crosser. bedoel je.



meeste enduro's zijn omgebouwde crossmotoren. dus met zelfde cilinder en dergelijke

vroeger was dat niet altijd zo, maar tegenwoordig wel in bijna alle gevallen
 
dt50rcrosser 15-1-2006 14:48 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



meeste enduro's zijn omgebouwde crossmotoren. dus met zelfde cilinder en dergelijke

vroeger was dat niet altijd zo, maar tegenwoordig wel in bijna alle gevallen



ik weet nog dat mijn oom twee moters had.. zeflde type maar 1 was enduro en 1 crosser.. en die verschilden echt wel veel van elkaar kwa blok.. maar dat is inderdaad al een paar jaar geleden.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Leen 15-1-2006 14:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]



ik weet nog dat mijn oom twee moters had.. zeflde type maar 1 was enduro en 1 crosser.. en die verschilden echt wel veel van elkaar kwa blok.. maar dat is inderdaad al een paar jaar geleden.



kawasaki kx250 is mooi voorbeeld

de crosser had 60 pk en de enduro had 40 pk
 
dt50rcrosser 15-1-2006 14:55 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



kawasaki kx250 is mooi voorbeeld

de crosser had 60 pk en de enduro had 40 pk


je pakt wel snel de goeie zeg. hehe..

maar idd.. en dat zal je donders veel schelen als je zo`n ding voor dagelijks gebruik gaat gebruiken. kwa slijtage.
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Johnny B 15-1-2006 15:11 Print reply

Posts: 8381
doe ma geen 125 niks waard op de weg
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
chineesboer 15-1-2006 15:13 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
doe ma geen 125 niks waard op de weg


voor in de stad ist wel leuk
 
Kampersjaak 15-1-2006 15:14 Print reply

Posts: 12285
nee oook niet :p
 
oderint dum metuant
dt50rcrosser 15-1-2006 15:34 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]


voor in de stad ist wel leuk


in de stad moet je veel koppel hebben. die haal je ook niet echt snel uit 125cc..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Roedi-Loerbeek 15-1-2006 15:37 Print reply

Posts: 1492
Jongens, een 125 is voor op het land. Niet voor op de weg!
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT

Dit topic is 8692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved