Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen van Tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34349 - Afstellen van Tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Benoni 14-1-2006 11:57 Print topicpost
Posts: 74
Ik heb een suzuki tsx, 70cc, 15 mm. Heeft em kapot gekocht en nou ben ik em aan het maken. Ik heb er 110 sproeier in gestopt. Ik heb geen ori luchtfilter, maar heb er een oude (gare, eigenlijk voor puch) powerfilter op gezet. Hiermee wil ie niet starten.
Mijn gasnaald staat op het midden afgesteld en me luchtschroef is 1 slag uitgedraaid en me stationar is 2 slagen uitgedraaid.
Als ik de powerfilter eraf haal en ik blok de luchttoevoer en trek het gas vol open, dan kick ik en start me tsx en gaat ie lopen. ik laat het gas los en hou me vinger in de luchttoevoer van de carb, dan loopt me brommer 5000 toeren, haal ik me vinger uit de luchttoevoer dan gaat me brommer 8000 toeren lopen en langzaam steeds hoger.
Als ik gas geef reageert me brommer erop, en maakt ie toeren,
Hoe kan ik me brommer afstellen dat ie fatsoenlijk loopt met die powerfilter?
 

tsxj oran 14-1-2006 11:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benoni
Ik heb een suzuki tsx, 70cc, 15 mm. Heeft em kapot gekocht en nou ben ik em aan het maken. Ik heb er 110 sproeier in gestopt. Ik heb geen ori luchtfilter, maar heb er een oude (gare, eigenlijk voor puch) powerfilter op gezet. Hiermee wil ie niet starten.
Mijn gasnaald staat op het midden afgesteld en me luchtschroef is 1 slag uitgedraaid en me stationar is 2 slagen uitgedraaid.
Als ik de powerfilter eraf haal en ik blok de luchttoevoer en trek het gas vol open, dan kick ik en start me tsx en gaat ie lopen. ik laat het gas los en hou me vinger in de luchttoevoer van de carb, dan loopt me brommer 5000 toeren, haal ik me vinger uit de luchttoevoer dan gaat me brommer 8000 toeren lopen en langzaam steeds hoger.
Als ik gas geef reageert me brommer erop, en maakt ie toeren,
Hoe kan ik me brommer afstellen dat ie fatsoenlijk loopt met die powerfilter?

probeer is sproeier 95/100 en wat voor 15mm carb heb je?



Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 14-1-2006 om 12:04 uur.
 
oud
Harm 14-1-2006 12:05 Print reply

Posts: 3032
Als hij uit zichzelf meer toeren gaat maken dan is je sproeier te klein, of trek je ergens valse lucht. Ik denk het laatste want sproeier 110 is aardig aan de grote kant.

Wat doet die als je de choke erop trekt?
 
http://www.durtikkers.tk
Benoni 14-1-2006 12:06 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

probeer is sproeier 95/100 en wat voor 15mm carb heb je?



Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 14-1-2006 om 12:04 uur.


Mikuni Koygo
 
tsxj oran 14-1-2006 12:06 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Als hij uit zichzelf meer toeren gaat maken dan is je sproeier te klein, of trek je ergens valse lucht. Ik denk het laatste want sproeier 110 is aardig aan de grote kant.

Wat doet die als je de choke erop trekt?

neem nou maar aan dat sproeier 110 te groot is dus als hij zijn choke opentrekt hij alleen maar slechter gaat lopen

 
oud
Harm 14-1-2006 12:09 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

neem nou maar aan dat sproeier 110 te groot is dus als hij zijn choke opentrekt hij alleen maar slechter gaat lopen


Als hij zn vinger uit de luchttoevoer haalt gaat die vanzelf meer toeren maken, dus te weinig benzine.

Sproeier is iig te groot, zal dus wss valse lucht zijn. Maar hij kan ff kijken wat die doet met choke.
 
http://www.durtikkers.tk
tsxj oran 14-1-2006 12:10 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Als hij zn vinger uit de luchttoevoer haalt gaat die vanzelf meer toeren maken, dus te weinig benzine.

Sproeier is iig te groot, zal dus wss valse lucht zijn. Maar hij kan ff kijken wat die doet met choke.

ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met tsxjes, maar als al zijn pakkingen goed zijn durf ik erop te wedden dat zijn sproeier te groot is

 
oud
Benoni 14-1-2006 12:16 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Als hij uit zichzelf meer toeren gaat maken dan is je sproeier te klein, of trek je ergens valse lucht. Ik denk het laatste want sproeier 110 is aardig aan de grote kant.

Wat doet die als je de choke erop trekt?



Maar hij heeft dus geen luchtfilter erop. Maar nou krijg ik em niet meer gestart
 
Harm 14-1-2006 12:17 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met tsxjes, maar als al zijn pakkingen goed zijn durf ik erop te wedden dat zijn sproeier te groot is


Ik heb meer ervaring met tsxjes dan jij, mja. Ik denk valse lucht, en als dat niet zo is, dan is zijn sproeier te klein aan de symptomen te zien. Misschien heeft hij zich wel verkeken op de sproeier maat.

Controleer eens op valse lucht met een deobus, niet in je inlaat spuiten he, want das logisch dat ie dan anders gaat lopen. Gewoon starten en ff bij je kop wat spuiten, en bij de aansluiten van de carb op je cilinder. Als je toerenverschil merkt dan trekt die daar valse lucht.
 
http://www.durtikkers.tk
Benoni 14-1-2006 12:18 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met tsxjes, maar als al zijn pakkingen goed zijn durf ik erop te wedden dat zijn sproeier te groot is



Ja mijn pakkingen zijn goed. heb ze allemaal ingesmeerd en alles, dus ik durf voor 99 procent te zeggen dat mijn pakkingen helemaal goed zijn.En was ook niet mijn eerste keer dat ik pakkingen erop deed. Andere tsxen en puchs en zo, nou ja in ieder geval pakkingen zijn goed
 
tsxj oran 14-1-2006 12:18 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Ik heb meer ervaring met tsxjes dan jij, mja. Ik denk valse lucht, en als dat niet zo is, dan is zijn sproeier te klein aan de symptomen te zien. Misschien heeft hij zich wel verkeken op de sproeier maat.

Controleer eens op valse lucht met een deobus, niet in je inlaat spuiten he, want das logisch dat ie dan anders gaat lopen. Gewoon starten en ff bij je kop wat spuiten, en bij de aansluiten van de carb op je cilinder. Als je toerenverschil merkt dan trekt die daar valse lucht.

hoe weet jij nou dat je meer ervaring hebt met tsxjes...stakker,
maja idd ff controleren op valse lucht, en ik zou toch voor een kleinere sproeier gaan, als je die niet hebt laat je gasnaald dan helemaal zakken(clipje van de gasnaald op zijn bovenste stand he)

edit: wat voor uitlaat heb je eronder?


Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 14-1-2006 om 12:21 uur.
 
oud
Benoni 14-1-2006 12:31 Print reply
Posts: 74
Ik heb er een normale uitlaat onder zonder demper, maak dat wat uit ? Maar ik krijg em niet meer gestart zoals eerst. eerst starte die gewoon en zo, maar nu geeft ie geen enkel teken van leven meer :P De bougie wordt wel nat. Ik merk dat ie lucht uitblaast via de carb als ik kick, is dat normaal ?
 
tsxj oran 14-1-2006 13:17 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benoni
Ik heb er een normale uitlaat onder zonder demper, maak dat wat uit ? Maar ik krijg em niet meer gestart zoals eerst. eerst starte die gewoon en zo, maar nu geeft ie geen enkel teken van leven meer :P De bougie wordt wel nat. Ik merk dat ie lucht uitblaast via de carb als ik kick, is dat normaal ?

maak je bougie ff droog, ga ff in zijn 1e versnelling lopen met de brommer(zonder bougie) en dan nog is proberen, hij zal wel moeten lopen ook al zit er een te grote sproeier in, heb je je gasnaald al naar beneden gezet?

 
oud
Benoni 14-1-2006 13:49 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

maak je bougie ff droog, ga ff in zijn 1e versnelling lopen met de brommer(zonder bougie) en dan nog is proberen, hij zal wel moeten lopen ook al zit er een te grote sproeier in, heb je je gasnaald al naar beneden gezet?



naald is lager gezet, maar me hendel van de koppeling is net geknapt. Dus moet eerst maken voordat ik ga rennen :P

Dit bericht is gewijzigd door Benoni op 14-1-2006 om 13:49 uur.
 
Lykantroop 14-1-2006 14:17 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benoni
[...]


Mikuni Koygo



16 mm carb dus
 
Henk-88 15-1-2006 2:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benoni
[...]


Ja mijn pakkingen zijn goed. heb ze allemaal ingesmeerd en alles, dus ik durf voor 99 procent te zeggen dat mijn pakkingen helemaal goed zijn.En was ook niet mijn eerste keer dat ik pakkingen erop deed. Andere tsxen en puchs en zo, nou ja in ieder geval pakkingen zijn goed


Bekend probleem van tsx-en is dat de flens van de carburateur steeds kromtrekt waardoor 'ie daar valse lucht aanzuigt.
Carb eraf en tegen vlakke plaat leggen en kijken of 'ie wel goed aansluit.
Zo niet dan bijvijlen. Niet buigen want dan breekt het op den duur.

Ik zeg niet dat het daar aan ligt maar dat het aan te raden is dit af en toe te checken. En cker in dit soort gevallen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 1155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved