Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic deel 7

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34339 - "kleine vragen" topic deel 7
Pagina 204 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 203, 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 65772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marko 11-2-2006 19:47 Print reply

Posts: 1521
ik zou em zowieso niet zomaar breder gaan maken eigenlijk

de theorien verschillen maar bredere uitlaat poort is niet altijd beter
groter = niet gelijk aan sneller bij poorten
alleen bij de boring van je cilinder is het groter = beter

en elk voordeel heeft z'n nadeel als je je uitlaatpoort ophoogt
krijg je een hele smalle powerband

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 19:49 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
hondamt8 11-2-2006 19:48 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
idd...
en je moet ook de juiste spullen hebben ga neit zomaar met een grove
vijl klooten alles moet perfect glad zijn anders krijg je turbulentie
en ga je uiteindelijk langzamer...

ik weet niet wat voor brommer je heb

maar je zou bv de inhamen op de zuiger pas kunnne maken met de spoelpoorten
dat is wel makkelijk als je wil beginnen en een zuiger is een stuk
goedkoper dan een cilinder



mee eens, als het nou een imi cilinder is oid... die timing is standaart verneukt... dan ga je er altijd op vooruit.. maar als je nou een malossi gaat bijwerken... zonder berekingen.. dan verkloot je het zeker weten wel ja
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
christianos 11-2-2006 19:48 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
ik zou em zowieso niet zomaar breder gaan maken eigenlijk

de theorien verschillen maar bredere uitlaat poort is niet altijd beter
groter = niet gelijk aan sneller bij poorten
alleen bij de boring van je cilinder is het groter = beter

wtf blaat jij>?

edit: en spoelers op de zuiger hebben bijna/ zoniet geen effect..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:49 uur.
 
Deon 11-2-2006 19:49 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

neem dan alleen de uitlaatpoort, dremel die 2 mm omhoog ofzo..

blijf vooral af van de inlaat en helemaal van de spoelers...
@!deon, niet meer dan 68% van de boring, maar dat moet jew eer uitrekenen he

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:47 uur.


dat is 0.68 keer de boring, dat valt nog te doen. Maar dat kan ook wel op de gok.
 
Marko 11-2-2006 19:49 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

wtf blaat jij>?

edit: en spoelers op de zuiger hebben bijna/ zoniet geen effect..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:49 uur.


die graham bell heeft het erover in dat boek van hem
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
christianos 11-2-2006 19:49 Print reply

Posts: 20445
volgende regeltje

uitlaatpoort breder = meer trekkracht

uitlaatpoort hoger = meer toeren/meer snelheid

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:50 uur.
 
christianos 11-2-2006 19:50 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
[...]


die graham bell heeft het erover in dat boek van hem

zo te horen snap jij er de ballen van
 
hondamt8 11-2-2006 19:50 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
volgende regeltje

uitlaatpoort breder = meer trekkracht

uitlaatpoort hoger = meer toeren


en beiden? meer toeren en trekkracht? of werkt het zo niet?

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
S1lv3r 11-2-2006 19:50 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]


dat is 0.68 keer de boring, dat valt nog te doen. Maar dat kan ook wel op de gok.


ja maar je moet wel de gecorisjeerde waarde hebben ofzo (teminste als je het van de poortmap meet), daar heb je dat weer zon hele berekening voor ofzo ;p
 
christianos 11-2-2006 19:51 Print reply

Posts: 20445
@hondamt8

dan maak je hem gewoon algemeen groter, gaat perfect..

maak hem nou niet meteen 68% van de boring, gewoon een milimetertje hier en daar

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:51 uur.
 
hondamt8 11-2-2006 19:52 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
@hondamt8

dan maak je hem gewoon algemeen groter, gaat perfect..

maak hem nou niet meteen 68% van de boring, gewoon een milimetertje hier en daar

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:51 uur.



ok, das handig om te weten.

maar wat voorn cilinder wou je gaan tunen/verkloten dan? welk merk?

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Deon 11-2-2006 19:52 Print reply

Posts: 9656
btw, hoe krijg je je powerband omlaag, kan je daarvoor ook in je poorten gaan lopen houwen?

Gilardoni2 cilnder

Dit bericht is gewijzigd door Deon op 11-2-2006 om 19:53 uur.
 
hondamt8 11-2-2006 19:53 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
btw, hoe krijg je je powerband omlaag, kan je daarvoor ook in je poorten gaan lopen houwen?



denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
christianos 11-2-2006 19:53 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]



denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen

idd!
 
Deon 11-2-2006 19:54 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]



denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen


ik wil met mijn cilinder prutsen, niet uitlaat. Is er een manier om je powerband omlaag te halen dmv je poorten te veranderen.
 

Dit topic is 65772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 204 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 203, 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved