Marko |
11-2-2006 19:47 |
Posts: 1521 |
ik zou em zowieso niet zomaar breder gaan maken eigenlijk
de theorien verschillen maar bredere uitlaat poort is niet altijd beter
groter = niet gelijk aan sneller bij poorten
alleen bij de boring van je cilinder is het groter = beter
en elk voordeel heeft z'n nadeel als je je uitlaatpoort ophoogt
krijg je een hele smalle powerband
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 19:49 uur.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:48 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
idd...
en je moet ook de juiste spullen hebben ga neit zomaar met een grove
vijl klooten alles moet perfect glad zijn anders krijg je turbulentie
en ga je uiteindelijk langzamer...
ik weet niet wat voor brommer je heb
maar je zou bv de inhamen op de zuiger pas kunnne maken met de spoelpoorten
dat is wel makkelijk als je wil beginnen en een zuiger is een stuk
goedkoper dan een cilinder
mee eens, als het nou een imi cilinder is oid... die timing is standaart verneukt... dan ga je er altijd op vooruit.. maar als je nou een malossi gaat bijwerken... zonder berekingen.. dan verkloot je het zeker weten wel ja
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
christianos |
11-2-2006 19:48 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
ik zou em zowieso niet zomaar breder gaan maken eigenlijk
de theorien verschillen maar bredere uitlaat poort is niet altijd beter
groter = niet gelijk aan sneller bij poorten
alleen bij de boring van je cilinder is het groter = beter
wtf blaat jij>?
edit: en spoelers op de zuiger hebben bijna/ zoniet geen effect..
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:49 uur.
|
|
|
|
Deon |
11-2-2006 19:49 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
neem dan alleen de uitlaatpoort, dremel die 2 mm omhoog ofzo..
blijf vooral af van de inlaat en helemaal van de spoelers...
@!deon, niet meer dan 68% van de boring, maar dat moet jew eer uitrekenen he
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:47 uur.
dat is 0.68 keer de boring, dat valt nog te doen. Maar dat kan ook wel op de gok.
|
|
|
|
Marko |
11-2-2006 19:49 |
Posts: 1521 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
wtf blaat jij>?
edit: en spoelers op de zuiger hebben bijna/ zoniet geen effect..
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:49 uur.
die graham bell heeft het erover in dat boek van hem
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
christianos |
11-2-2006 19:49 |
Posts: 20445 |
volgende regeltje
uitlaatpoort breder = meer trekkracht
uitlaatpoort hoger = meer toeren/meer snelheid
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:50 uur.
|
|
|
|
christianos |
11-2-2006 19:50 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
[...]
die graham bell heeft het erover in dat boek van hem
zo te horen snap jij er de ballen van
|
|
|
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:50 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
volgende regeltje
uitlaatpoort breder = meer trekkracht
uitlaatpoort hoger = meer toeren
en beiden? meer toeren en trekkracht? of werkt het zo niet?
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
S1lv3r |
11-2-2006 19:50 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Deon
[...]
dat is 0.68 keer de boring, dat valt nog te doen. Maar dat kan ook wel op de gok.
ja maar je moet wel de gecorisjeerde waarde hebben ofzo (teminste als je het van de poortmap meet), daar heb je dat weer zon hele berekening voor ofzo ;p
|
|
|
|
christianos |
11-2-2006 19:51 |
Posts: 20445 |
@hondamt8
dan maak je hem gewoon algemeen groter, gaat perfect..
maak hem nou niet meteen 68% van de boring, gewoon een milimetertje hier en daar
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:51 uur.
|
|
|
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:52 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
@hondamt8
dan maak je hem gewoon algemeen groter, gaat perfect..
maak hem nou niet meteen 68% van de boring, gewoon een milimetertje hier en daar
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:51 uur.
ok, das handig om te weten.
maar wat voorn cilinder wou je gaan tunen/verkloten dan? welk merk?
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Deon |
11-2-2006 19:52 |
Posts: 9656 |
btw, hoe krijg je je powerband omlaag, kan je daarvoor ook in je poorten gaan lopen houwen?
Gilardoni2 cilnder
Dit bericht is gewijzigd door Deon op 11-2-2006 om 19:53 uur.
|
|
|
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:53 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Deon
btw, hoe krijg je je powerband omlaag, kan je daarvoor ook in je poorten gaan lopen houwen?
denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
christianos |
11-2-2006 19:53 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]
denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen
idd!
|
|
|
|
Deon |
11-2-2006 19:54 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]
denk dat je dat met een andere pijp al wel een heel eind kan bepalen
ik wil met mijn cilinder prutsen, niet uitlaat. Is er een manier om je powerband omlaag te halen dmv je poorten te veranderen.
|
|
|
|