Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #34339 - "kleine vragen" topic deel 7
|
Pagina 202 van 206
|
Dit topic is 65778 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
hondamt8 |
11-2-2006 18:50 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
dat maakt niet uit, zolang je maar niet te dikke olie erin gooit
niet, dikte is vaak het zelfde.
in moderne auto's gaat ook 10W40 of 15W40 oid, dat gooi je ook in je brommer of motor alleen dan voor natte plaat koppeling. je kan er wel auto olie in ketsen. zelf ook al eens gedaan... slipte alleen wat meer verder geen last van gehad
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
tsxj oran |
11-2-2006 18:54 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]
niet, dikte is vaak het zelfde.
in moderne auto's gaat ook 10W40 of 15W40 oid, dat gooi je ook in je brommer of motor alleen dan voor natte plaat koppeling. je kan er wel auto olie in ketsen. zelf ook al eens gedaan... slipte alleen wat meer verder geen last van gehad
als je goede kwaliteit olie hebt heb je daar geen last van, kheb zelf een 4takt brommer gehad met 90cc en geen slippende koppeling
|
|
oud |
|
-Tom- |
11-2-2006 18:54 |
Posts: 4151 |
Kortom, gewoon fatsoenlijke olie erin doen die geschikt is voor natte platen koppeling, geen auto olie erin gooien.
|
|
FTS Member |
|
Deon |
11-2-2006 18:55 |
Posts: 9656 |
met auto olie gaan je platen plakken en ontkoppelt hij niet goed imho
|
|
|
|
tsxj oran |
11-2-2006 18:57 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Kortom, gewoon fatsoenlijke olie erin doen die geschikt is voor natte platen koppeling, geen auto olie erin gooien.
ik had iig dexelia plus voor mazda erin zitten, heb het ff nagekeken daar zitte de goede dopes in voor om in een natte plaats bak te gooien, en idd veel motorblok olie voor auto's zitten die dopes niet in sorry voor t ongemak
|
|
oud |
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:00 |
|
Deon |
11-2-2006 19:00 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
basisprincipes:P lol, maar je uitlaat poort hoger maken hoeft niet voordeel op te leveren, je moet wel een hoogtoerige uitlaat hebben anders is het niet nuttig, je uitlaatpoort breder maken is wel erg nuttig, pas wel op je zuigerveer sloten
inlaatpoort verlagen heeft bij moderne brommers niet super veel nut meer( bijn zundapps en kreidlers enso wel)
ik heb nog een cil staan, waar ik wel wat op wil gaan prutsen.
en ik heb geen zin in ingewikkelde berekeningen. Wil het gewoon doen.
suggesties?
en niet aankomen met, jah uitrekenen, gewoon zeggen wat ik moet doen.
wel gematigd, niet dat me zuiger door me uitlaatpoort kan ofso
|
|
|
|
tsxj oran |
11-2-2006 19:02 |
|
Marko |
11-2-2006 19:15 |
Posts: 1521 |
ik heb gewoon die syn powerline rommel van de bromfietsboer erin gepleurt
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Suzuki-SLK Rijder |
11-2-2006 19:28 |
Posts: 3167 |
diameter 70cc cil? ong.
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
J-master |
11-2-2006 19:29 |
Posts: 1158 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
diameter 70cc cil? ong.
47mm
|
|
als je brommer niet rolt moet je geld rollen |
|
Marko |
11-2-2006 19:29 |
Posts: 1521 |
47mm geloof ik
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Suzuki-SLK Rijder |
11-2-2006 19:29 |
Posts: 3167 |
en 50cc is 45 toch?
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
hondamt8 |
11-2-2006 19:30 |
Posts: 592 |
kan je geen kloot over na vertellen, hangt geheel van je slag af...
bij mt is 70cc 45mm
bij de rest.. geen iedee
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
S1lv3r |
11-2-2006 19:30 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
en 50cc is 45 toch?
39, maar hangt ook van je slag af
|
|
|
|
Dit topic is 65778 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 202 van 206
|
|