Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - "kleine vragen" topic deel 7

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 924 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #34339 - "kleine vragen" topic deel 7
Pagina 201 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 65780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 11-2-2006 18:41 Print reply

Posts: 3325
je koopt et ook voor de kleur

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
Joh als ze je perse het duurste willen verkopen
zouden ze a747 of R40 aanraden
naja mss haal ikl wel een keer een flesje r2 gewoon voor de lol
is iig vettere kleur(blauw)

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:41 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Marko 11-2-2006 18:41 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: killer cdtje
wat is btw de beste olie voor me 4 tactje



Castrol R40 aleen wel elke 1600 km verversen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
je koopt et ook voor de kleur

[...]




Ja brommer is ook blauw pas mooi bij elkaar

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:42 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
hondamt8 11-2-2006 18:42 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: killer cdtje
wat is btw de beste olie voor me 4 tactje




gewoon 10W40 inketsen voor natte plaat koppeling (neem aan dat het een motorfiets is) gewoon naar de bromboer en om een potje blok olie vragen, in een blok van een 2 en van een 4 takt gaat inprencipe de zelfde olie
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
killer cdtje 11-2-2006 18:42 Print reply

Posts: 264
het is een brommer
 
............
Marko 11-2-2006 18:42 Print reply

Posts: 1521
2takt blokolie is 4takt olie (tog?)
en ik zou iig geen 2takt mengsmering olie in je blok gaan gooien

gewoon iets synthetisch van 10w40 halen


Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:43 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
tsxj oran 11-2-2006 18:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
[...]


Castrol R40 aleen wel elke 1600 km verversen

[...]


Ja brommer is ook blauw pas mooi bij elkaar

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:42 uur.

geen 2-takt maar 4-takt he
je kan voor 4-takt het best speciale olie voor auto motorblokken halen in de viscositeit dat de fabriek aangeeft
 
oud
Marko 11-2-2006 18:44 Print reply

Posts: 1521
ja die R40 rommel is voor zowel 2 als 4takt
Quote:

Raceolie met ricinusolie
Kenmerken
Castrol R 40 is een synthetische motorolie met een hoog percentage ricinusolie voor de smering van zowel tweetakt als viertakt racemotoren. Daarnaast kan Castrol R40 ook in versnellingsbakken gebruikt worden. Castrol R40 zorgt voor een zeer sterke smeerfilm bij hoge temperaturen en toerentallen, waardoor een maximaal vermogen geleverd wordt. Speciaal ontwikkeld voor wedstrijdgebruik.

* extreem goede smeringeigenschappen

* zeer geschikt voor mengsmering van tweetakten. Mengverhouding afhankelijk van de toepassing en voorschriften van de fabrikant. Tweetakt blokken moeten na ieder gebruik gedemonteerd en inwendig gereinigd worden.

* Zeer geschikt voor smering van viertakt racemotoren. Voor iedere wedstrijd moet de olie ververst worden. Uitsluitend voor eenmalig gebruik. Niet langer dan 1600 kilometer gebruiken. Tussen de wedstrijden de olie verversen. Wanneer de motor langere tijd niet gebruikt wordt, de olie vervangen door conventionele motorolie. Motorblok spoelen voordat weer Castrol R40 gebruikt wordt.




vraag me af welke kleur dat spul heeft en hoe gigantisch veel het kost

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:45 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
hondamt8 11-2-2006 18:44 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

geen 2-takt maar 4-takt he
je kan voor 4-takt het best speciale olie voor auto motorblokken halen in de viscositeit dat de fabriek aangeeft




niet, in een 4 takt motor of brommer blok zit een natte plaat koppeling, met verkeerde olie gaat die harder slijten door overmatig slippen en dergelijken, daarom gewoon blok olie er in gooien die je bij de bromboer krijgt.
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
tsxj oran 11-2-2006 18:45 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
ja die R40 rommel is voor zowel 2 als 4takt
[...]


beetje zonde als je die olie in een 2-takt blok gooit
 
oud
L2R-R2L 11-2-2006 18:45 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
[...]


Castrol R40 aleen wel elke 1600 km verversen

[...]


Ja brommer is ook blauw pas mooi bij elkaar

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:42 uur.


koop gewoon zo'n kroonolie bus voor honda, zijn speciaal voor de honda 4takt blokkies, gewoon verkrijgbaar bij de lokale bromboer.
k gebruik het zelf ook
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Deon 11-2-2006 18:46 Print reply

Posts: 9656
basisprincipes v/h tunen zijn toch, de uitlaatpoort verhogen en verbreden, en de inlaatpoort verlagen?
 
Marko 11-2-2006 18:46 Print reply

Posts: 1521
.... volgens mij heb ik ook natte plaat koppeling en ik heb tog egt
2takt. Alle motoren hebben natte koppeling behalve de race dingen
die hebben droog ivm met gewichtsbesparing

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
basisprincipes v/h tunen zijn toch, de uitlaatpoort verhogen en verbreden, en de inlaatpoort verlagen?

als je het zo simpel probeert te doen, kan je maar beter niet gaan tunen
maar dat zijn idd basisprincipes wel zo ongeveer

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:47 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
hondamt8 11-2-2006 18:48 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
.... volgens mij heb ik ook natte plaat koppeling en ik heb tog egt
2takt. Alle motoren hebben natte koppeling behalve de race dingen
die hebben droog ivm met gewichtsbesparing

[...]

als je het zo simpel probeert te doen, kan je maar beter niet gaan tunen

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 11-2-2006 om 18:47 uur.



jaa jong, alleen je moet geen olie in je 2 of 4 takt blok gooien wat je normaal in auto blokken gooit. want dat is niet voor natte plaat koppelingen als je nou goed leest dat scheelt
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
tsxj oran 11-2-2006 18:48 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deon
basisprincipes v/h tunen zijn toch, de uitlaatpoort verhogen en verbreden, en de inlaatpoort verlagen?

basisprincipes:P lol, maar je uitlaat poort hoger maken hoeft niet voordeel op te leveren, je moet wel een hoogtoerige uitlaat hebben anders is het niet nuttig, je uitlaatpoort breder maken is wel erg nuttig, pas wel op je zuigerveer sloten
inlaatpoort verlagen heeft bij moderne brommers niet super veel nut meer( bijn zundapps en kreidlers enso wel)
 
oud
tsxj oran 11-2-2006 18:49 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]



jaa jong, alleen je moet geen olie in je 2 of 4 takt blok gooien wat je normaal in auto blokken gooit. want dat is niet voor natte plaat koppelingen als je nou goed leest dat scheelt

dat maakt niet uit, zolang je maar niet te dikke olie erin gooit
 
oud

Dit topic is 65780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 201 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved