De Schout |
10-2-2006 19:37 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
wat is het verschil tussen een honda 80 en 50 blok (oud type van MT/B/X ot)?
Wat is de reden waarom een 110 zeta ofzo niet op de 50 cc blokken past? Kan het ook niet mits carters uitfrezen oid?
of wat is er zo anders aan die blokken?
slag van de 80 ac blokken is ook groter dan de 41.3 van de 50ac/lc 80lc blokken.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
S1lv3r |
10-2-2006 19:38 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
[...]
ow sorry niet goed gelezen dat hij al een snelle uitlaat had... dacht dat hij nog gewoon een standaard uitlaat had... (k)
Dit bericht is gewijzigd door me myself and I op 10-2-2006 om 19:35 uur.
je hoeft je niet te verontschuldigen..
wat is beter/sneller: zuiger met 1 zuigerveer of met 2 zuigerveren.
|
|
|
|
mtx freak |
10-2-2006 19:38 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
wat is het verschil tussen een honda 80 en 50 blok (oud type van MT/B/X ot)?
Wat is de reden waarom een 110 zeta ofzo niet op de 50 cc blokken past? Kan het ook niet mits carters uitfrezen oid?
of wat is er zo anders aan die blokken?
sterkere krukas, andere vertanding in het blok9weet nie zeker) krukasholte is dus groter... alles is dus gewoon groter en steviger
|
|
|
|
hondamt8 |
10-2-2006 19:39 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
je hoeft je niet te verontschuldigen..
wat is beter/sneller: zuiger met 1 zuigerveer of met 2 zuigerveren.
1 zuigerveer slijt harder
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Johnny B |
10-2-2006 19:39 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
wat is het verschil tussen een honda 80 en 50 blok (oud type van MT/B/X ot)?
Wat is de reden waarom een 110 zeta ofzo niet op de 50 cc blokken past? Kan het ook niet mits carters uitfrezen oid?
of wat is er zo anders aan die blokken?
de slag is heel anders je tapeinde staan verder uit elkaar, je krukas is groter en dikker, en een mt8 heeft bijna altijd 5 versnellingen
de reden dat ee 110 zeta niet op een 50cc blok past heeft met de tapeinde te maken, en je slag is heel anders
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
hondamt8 |
10-2-2006 19:40 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
[...]
sterkere krukas, andere vertanding in het blok9weet nie zeker) krukasholte is dus groter... alles is dus gewoon groter en steviger
vertanding in het blok is 100% het zelfde, mist het aantal versnellingen gelijk is.. krukas heeft een andere slag en kan meer hebben, ook is je carter groter. maar een 80cc+ gaat niet passen op een 50cc blok
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
senda80cc |
10-2-2006 19:41 |
Posts: 3434 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
je hoeft je niet te verontschuldigen..
wat is beter/sneller: zuiger met 1 zuigerveer of met 2 zuigerveren.
1 zuigerveer slijt sneller maar is ok sneller en word hij wa hoogtoeriger van minder weerstand in cilinder waardoor hij wel compressie verliest dus in lage toerengebied vermogen verliest
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Chappy |
10-2-2006 19:47 |
Posts: 1053 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chappy
op mijn yamaha chappy zit de zelfde cylinder als die van een dt50 en ty50, de uitlaat zit vast op de cil met zon ring die je los moet draaien om hem los te halen, is dit op een dt50/ty50 ook zo? en kan ik dan gewoon een dt50/ty50 uitlaat er op zetten? wel met enige aanpassinge dan anders pas die niet.
|
|
Work in progress |
|
Yewst |
10-2-2006 19:49 |
Posts: 260 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chappy
[...]
Ja, een DT heeft idd een bevestiging zo'n soort moer die je over de cilinder draait.
|
|
|
|
Johnny B |
10-2-2006 19:49 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chappy
[...]
op een yamaha dt 50 zit ook zon draai bevestiging ja
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
ironbird |
10-2-2006 20:06 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
de slag is heel anders je tapeinde staan verder uit elkaar, je krukas is groter en dikker, en een mt8 heeft bijna altijd 5 versnellingen
de reden dat ee 110 zeta niet op een 50cc blok past heeft met de tapeinde te maken, en je slag is heel anders
dat wouw ik weten
de tapeinden en de drijfstang zijn dus de grote boosdoeners
bedankt!
|
|
|
|
mblover |
10-2-2006 20:11 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
wat is het verschil tussen een honda 80 en 50 blok (oud type van MT/B/X ot)?
Wat is de reden waarom een 110 zeta ofzo niet op de 50 cc blokken past? Kan het ook niet mits carters uitfrezen oid?
of wat is er zo anders aan die blokken?
Waarom zou je de carters uit willen frezen? 80blokkie kost niet zo heel erg gek veel... of je moet het aanpassen e.d. erg goedkoop kunnen (laten )doen...
|
|
|
|
crosser10040 |
10-2-2006 20:20 |
Posts: 515 |
heb een vraagje wat krijg ik voor een 50cctje makkelijker afgesteld een dellorto 12 mm of een dellorto 15 mm?
|
|
|
|
Joostvdw |
10-2-2006 20:22 |
|
S1lv3r |
10-2-2006 21:04 |
Posts: 5213 |
kan ik eventueel een voorremklauw als achterremklauw gebruiken?
|
|
|
|