Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 vragen ivm peugeot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 634 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34313 - 2 vragen ivm peugeot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

103rcxx 12-1-2006 13:39 Print topicpost
Posts: 120
1: ik heb een peugeot 103 net in elkaar gestoken. hij vonkt goed(nieuwe bougie) hij krijgt benzine want de bougie is lichtjes nat na even proberen.
en hij heeft compressie (veronderstel ik) want ik kan hem heel moeilijk aantrappen zonder decompressie.
-er mankeer wel een voetpakking maar lekt volgens mij lang daar niet want ik heb al meerdere keren zonder voetpakking gereden
-het is een watergekoelde cilinder waarvan de slangen nog niet zijn aangesloten
wat kan het probleem zijn?

2: hoe werkt een electrische choke?? ik snap echt niet hoe die werkt (bij peugeot fox)

edit rez: topictitle.. ivm met is een btje teveel

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 12-1-2006 om 14:48 uur.
 

Jarco 12-1-2006 13:40 Print reply

Posts: 4520
ehm ik zou er maar wel een voetpakking tussen doen

Ook de slangen aansluiten voor de koeling,


met kvs natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 12-1-2006 om 13:40 uur.
 
Almer 12-1-2006 13:42 Print reply

Posts: 3325
eerst voetpakkingen, zorg dat al je pakkingen in orde zijn anders kan je geen druk opbouwen... En zorg dat alles optijd staat, en een electrische choke... wat het niet dat als je er stroom doorheen jaagde hij chokede en na een tijdje stopte dmv een condensator ofzo
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
103rcxx 12-1-2006 13:50 Print reply
Posts: 120
dat van die choke wil ik gewoon weten om te zien of ik er voor kan zorgen dat ja hem kan aanzetten dmv een knopje voor als er controle is dat hij dan slecht loopt.
ik heb ook al ergens gelezen hat er een soor bi metaal inzit wat uitzet als het warm word en de gaat de choke lanzaam dicht als hij word opgewarmd door de stroom die erin gaat?? kan dit kloppen?
 
103rcxx 12-1-2006 14:06 Print reply
Posts: 120
ivm met die 103, is het normaal dat hij echt helemaal geen slag geeft, hij ontsteekt echt niets, heeft echt niets van zin. normaal gezien als hij een beetje weinig compressie heeft zou hij toch effe moeten aanslaan ofniet? want normaal gezien starten die brommer altijd ookal vergeet je de helft en nu niets ik begrijp het niet,
ik hoor het wel

-mss ook belangrijk: miijn membraamplaatjes waaren een beetje verbogen dus heb ik ze omgedraaid en weer vestgezet nu sluiten ze goed aan. mag dat eigenlijk?


Dit bericht is gewijzigd door 103rcxx op 12-1-2006 om 14:12 uur.
 
Jarco 12-1-2006 14:28 Print reply

Posts: 4520
als ze daardoor niet op de tocht gaan kan dat wel ja, maar hij vonkt niet?
 
103rcxx 12-1-2006 14:44 Print reply
Posts: 120
hij vonkt wel maar hij ontsteekt niets in de motor, ook niet een paar slagen dat hij ontbrand ofzo en dat vind ik raar
 
Jarco 12-1-2006 14:45 Print reply

Posts: 4520
staat je ontsteking wel goed?
en heb je er al een voetpakking etc tussengedaan
 
Almer 12-1-2006 14:53 Print reply

Posts: 3325
krijgt ie wel benzine? Draai er eens een droge bougie in en kick een paar keer, isje bougie nu gewoon vochtig ist je ontsteking, is je bougie zeiknat ist je carb en is ie droog ist ook je carb...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
103rcxx 12-1-2006 15:40 Print reply
Posts: 120
ok nieuwe info, ik heb er is een ander cillindertje opgezet en jawel hij liep even (wel enkel als ik veel gas gaf en als de choke vollop openstond) na 2 maar proberen deed weer niets meer. ik veronderstel dat dit dus veel te veel valse lucht is en dat wanneer ik is overal pakkingen tussendoe het wel beter moet werken? klopt dit? zoja dan ga ik morgen is achter pakkingpapier.

 

Dit topic is 835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved