Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb opknappen, wat ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34311 - honda mb opknappen, wat ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-!Giles!- 12-1-2006 12:43 Print topicpost

Posts: 1302
Ik heb samen met mijn overgebuur een honda mb met papieren gratis opgehaald bij een vriend. We gaan deze nu opknappen en verkopen. Maar ik heb nog enkele vragen omtrent dit opknappen.

De motor is gereviseerd geweest en dan weggezet na 1 maal rijden, dus daar is niets mis mee. Ik heb de cilinder er eens afgehaald en zowel op de zuiger als op de cilwand zitten er krassen van een warmloper.

Nu moet ik dus de cil laten honen, hoeveel kost dit ongeveer en als het slechts oppervlakkige krassen zijn, kan ik dan ook gewoon de zuiger vervangen. Welke zuiger moet erin als hij uitgehoond is geweest ? ( welke pen heeft mb ?)

Hoe kan ik zien welke cilinder er op de mb zit ?
De "verkoper" zei dat het een 70cc was maar was dit niet zeker, welke sproeier moet er dan in icm ori nsr uitlaat, 19mm mikuni(ja 19mm !) en tnt luchtfilter ?

En hoeveel kan je nog krijgen voor een motorisch en elektrisch perfecte mb. in mooie kleuren(gecoat en gespoten)

greetz, alvast bedankt
 
nick is gay ;-)

Terror 12-1-2006 12:44 Print reply

Posts: 9269
honen van cil is 40/50 euro incl zuiger

en voor een goede mb 400/500 euro
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-1-2006 12:46 Print reply

Posts: 10560
meet de diameter van de cilinder even op als deze 44,5 of 45 is dat is het een 70 cc is deze 39 dan is het 50 , een mb heeft pen 12 dacht ik , maar als je naar een honda zuiger vraagt weet de bromboer wel genoeg

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Honda_driver 12-1-2006 12:46 Print reply

Posts: 1574
Meet de diameter van je cilinder eens op, dan weet je of het 50 of 70cc is.

De pen kun je toch ook zo opmeten. Ik dacht 12


Net te laat


Dit bericht is gewijzigd door Honda_driver op 12-1-2006 om 12:46 uur.
 
Fabio 12-1-2006 12:48 Print reply

Posts: 1737
Om er achter te komen hoeveel cc hij heeft moet je de diameter opnemen van de cilinder, waar je zuiger in zit zeg maar. 39mm is dacht ik 50cc en 45mm is 70cc.

Als de krassen vrij diep zijn, dan moet ie echt gehoond worden, anders heb je veel te weinig compressie. Cilinder honen kost iets van 15-20 euro. Nieuwe zuiger is waarschijnlijk ook nodig, moet je even vragen waar je m laat honen.

Ik zal het motorblok nog goed nakijken voordat je m start. Hoe lang heeft hij stil gestaan? Hij kan wel gereviseerd zijn, maar als dat 2 jaar terug is gebeurd en verder stil heeft gestaan, dan zijn de rapen gaar als je m start.

Voor een mooie mb, in goede staat moet je toch wel 500e kunnen krijgen. Het hangt er van af wat de gek er voor geeft en hoe hij er uit ziet. Kan ik nu niet zien
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-1-2006 12:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio


Ik zal het motorblok nog goed nakijken voordat je m start. Hoe lang heeft hij stil gestaan? Hij kan wel gereviseerd zijn, maar als dat 2 jaar terug is gebeurd en verder stil heeft gestaan, dan zijn de rapen gaar als je m start.




wat kan er gebeuren dan ? ik zou eventueel olie verversen en effe met de vloeistofspuit (met mengsmering)door de krukasholtes blazen .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Potvis 12-1-2006 13:27 Print reply

Posts: 1910
ik schat dat als hij helemaal goed is zo rond de ?500 ? ?600 wel moet lukken.
 
Fox @ bling bling ---> jUh w33t t0gH!!
mulder 12-1-2006 13:34 Print reply

Posts: 13701
Als het echt hele kleine krassen zijn kun je hem ook laten poetsen.
Ik zou de zuiger van het bedrijf kopen die hem hoond.
En geen immi meuk kopen maar een prox oid.
 
Almer 12-1-2006 13:41 Print reply

Posts: 3325
Ik zou hem gewoon origineel maken alleen motorblok wat kietelen Dus gewoon een zwaar blok en dan verder met knippers ed
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 12-1-2006 14:07 Print reply

Posts: 20445
nog even voor de zekerheid:

MB heeft pen 12!

en voorderest, scoor gewoon een nieuwe leuke en betrpouwbare cilinder

een polini of malossi

bezuinig niet op de cilinder, met een goeie cilinder heb je veel meer lol van je brommer
 
mulder 12-1-2006 14:10 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
nog even voor de zekerheid:

MB heeft pen 12!

en voorderest, scoor gewoon een nieuwe leuke en betrpouwbare cilinder

een polini of malossi

bezuinig niet op de cilinder, met een goeie cilinder heb je veel meer lol van je brommer


dat die jongen nou meteen 150-200 euro aan een cilinder moet uitgeven..
denk dat een parmakit of een athena ook leuk kan zijn.
 
christianos 12-1-2006 14:11 Print reply

Posts: 20445
je kan ook tweedehands

maar dat is gewoon mijn grootste aanrader

neem een cilinder waarop je kan vertrouwen!

owja, parmakit is idd ook leuk
 
Jarco 12-1-2006 14:11 Print reply

Posts: 4520
als je em wilt verkopen waarom zou je er dan heel veel geld in gaan steken?

en ori verkoopt nog het best imo
 
-!Giles!- 12-1-2006 18:14 Print reply

Posts: 1302
er gaat nog 150 euro in, in het totaal dan moet hij af zijn. ik heb hier nog veel liggen, dus dat lukt wel. de motor is in orde ik heb da beide carterdeksels er aleens afgehaald en alles was in orde. ook geen krukas spelling dus motorisch zit het goed.

Het frame is wit gecoat en dit is dus nog proper. we gaan wss ook heel de tank laten coaten en de rest in dezelfde kleur spuiten, is dit te doen of ga je een kleur/structuur verschil hebben ?

grtz
 
nick is gay ;-)
wipe-out 13-1-2006 9:32 Print reply

Posts: 7672
Over welke cilinder er op de brommer zit; Hier staat een heel rijtje cilinders opgenoemd met de uiterlijke kenmerken.
 
-!Giles!- 17-1-2006 22:30 Print reply

Posts: 1302
het is geen van de cil's van op de foto's op voorgaande link http://www.dsv.nl/~h...da-nl-cilinders.html

Het is 45mm diameter en dus een 70cc. er staat op de hele cil niets, alleen een 7 die in de cil geslagen is op de onderkant vd onderste koelrib, onder de uitlaatpoort. kan iem me aan het type helpen ?
 
nick is gay ;-)

Dit topic is 2610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved