yow, daar ben ik :P
op 1,7mm voor je dode punt (meen ik) moeten de punten n?t open gaan, als ze dan helemaal open staat moet er 0,3 /0,4mm tussen zitten, ik had gewoon een stuk placemat gepakt van 0,35mm en die nagemeten met de schuifmaat, en dat als voeler maat gebruikt, werkte prima.
want een stalen voellermaat trekt zichzelf naar de vliegwiel magneet dus is kut meten!
dus steek een schuifmaat door je bougie gat, meet hoe hoog je zuiger staat op het bovenste punt, tel daar 1,7mm bij op, en zet de zuiger mbv het vliegwiel op die stand, stel de puntjes z? af dat ze op dat punt n?t open gaan, zet ze vast.
draai vervolgens het vliegwiel tot zijn hoogste punt en meet de ruimte tussen de puntjes ( die nu als het goed is groter is geworden. deze waarde moet tussen 0,3 en 0,4 liggen.
loop verder ff standaard dingen na: maakt de bobine goede massa met het frame? het blok ook?
ontsteking kan je niet draaien, enkel 180graden verkeerd om monteren, maar dat zie je vanzelf aan de draden die uit je ontsteking komen: de vorm klopt dan niet.
als je geen vonk hebt start hij uiteraard ook niet als je de bougie erinstopt dus opties zoals inlaat schijf fout gemonteerd, carb verstopt enz zijn niet aan de orde.
condensator kan ook helemaal keduk zijn, of je spoel, spoel kan je doormeten met multi meter en condensator ff vervangen.
succes!
|