Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR carb loshalen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34257 - NSR carb loshalen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 9-1-2006 21:44 Print topicpost

Posts: 692
Ha,

Ben relatief nieuw op brommergebied. Maar de pakking tussen vlotterbakje en carb lekt. En komt dus benzine door.

Dan ten eerste, ik weet hoe ik een NSR demonteer, alleen kan iemand mij vertellen hoe ik de tank eraf krijgen kan, want hier loopt toch het frame doorheen? Of toch niet...

En waar moet ik op letten als ik de carburateur open haal, kan ik iets makkelijk beschadigen of verandert er iets aan de afstelling ervan. En waar moet ik op letten als ik vlotterbak weer terugzet.

Bedankt,

Michiel.
 

geert-nsr 9-1-2006 21:49 Print reply

Posts: 6438
je haalt je zadel eraf. en dan zit daar n bout die draai je los en dan kun je je tank eraf pakken.
 
hondamt8 9-1-2006 21:54 Print reply

Posts: 592
hallo, het stelt inprencipe niets voor

Je begint met je zadel (wss 2 boutjes) dan je tank (wss 1 boutje en dan kan je hem naar achter trekken en hem er af halen... benzine slang kan je gewoon van je kraantje aftrekken) dan je carb. je draait je boutje (of 2 boutjes) los van je spruitstuk. je haalt je luchtslang nog (vaak zwarte slang die achterop de carb komt) los en dan heb je de carb er los tussen hangen. hier zit dan je gaskabel nog aan. die gaat in een draaidop. die draai je er gewoon af. dan trek je die er af en komt er een veer met een busje mee naar buiten. dit busje is je gasschuif. deze bepaalt hoeveel lucht er door de carb heen kan stromen. dan komt er onder dat busje een soort spijker uit. dat is je gasnaald. deze valt onder in je sproeier en bla bla daar kom je later wel achter..... je draait nu onder aan de carb 4 schroefjes los dan pak je je vlotterbak er af.... dan zie je van alles zitten... goed kijken hoe het zit (desnoods een foto maken) en dat draai je er allemaal uit. er zitten een aantal boutjes in met gaatjes er in. (sproeiers) deze blaas je allemaal goed door. dan vis je de eventuele zooi onder uit de vlotterbak en zet het weer in elkaar. schroefjes niet te vast draaien want die kunnen niet zo veel hebben. en dan alles er weer op en rijen. (wss is je lekkage dan weer opgelost, ik vermoed dat je vlotter blijft hangen en dat ie daarom lekt. anders voor de zekerheid vloeibare pakking tussen doen maar HEEL weinig anders gaat het zaakje verstopt zitten)
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
BIET 9-1-2006 21:58 Print reply

Posts: 22355
Wrom ga je je tank er af halen als je je carb los wilt halen? Je haalt benzine slangetje eraf, gasschuif eraf, luchtslang los, en los make van spruitstuk en dan kan je ding al eruit halen. Als je pakking gaat verwisselen maak je alleen spruitstuk ff los, luchtslang is tog van rubber, dus is beweegbaar. Schuif je die nieuwe pakking erin en schroeft de sjit kruislings weer vast.

Kut verkeerd gelezen.. vlotterbak ding lekt.. schroeft die 2 schroefjes los waar mee vast zit nadat je je vlotterbak hebt leeg gereden hebt door middel van benzinekraantje dicht te draaien en te wachten tot ie ermee kapt. nieuwe pakking erop en vaste maken en tis klaar.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 21:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 22:03 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vanwalsum 9-1-2006 22:17 Print reply

Posts: 692
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wrom ga je je tank er af halen als je je carb los wilt halen? Je haalt benzine slangetje eraf, gasschuif eraf, luchtslang los, en los make van spruitstuk en dan kan je ding al eruit halen. Als je pakking gaat verwisselen maak je alleen spruitstuk ff los, luchtslang is tog van rubber, dus is beweegbaar. Schuif je die nieuwe pakking erin en schroeft de sjit kruislings weer vast.

Kut verkeerd gelezen.. vlotterbak ding lekt.. schroeft die 2 schroefjes los waar mee vast zit nadat je je vlotterbak hebt leeg gereden hebt door middel van benzinekraantje dicht te draaien en te wachten tot ie ermee kapt. nieuwe pakking erop en vaste maken en tis klaar.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 21:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 22:03 uur.


Dus jij zegt dat ik m'n tank er niet af hoef te halen en die vlotterbak en na het loshalen van de 2 schroefjes er ook af kan roppen. Moet dan wel ff een schroevendraaier krom buigen, want de schroefjes zitten naar beneden. Het makkelijkste zou idd zijn om gewoon het ding eronderuit te trekken zonder de carb los te maken... maar kan dit?

En hetgeen dan hondamt8 vertelde over die gasschuif enz, die ken je er niet verkeerd in terug zetten, als die de toevoer van de lucht regelt enz, dan je hem een tandje verzet en er opeens geen lucht meer inkomt

 
richard3 9-1-2006 22:20 Print reply

Posts: 5198
je moet je gewoon niet zo druk maken !

tis vrijmakkelijk hoor
gasschuif past maar op 1 manier helemaal tot onderin dit controleer je dus of ie dat ook doet h?
verder hoef je je niet druk te maken afstellen moet misschien als ie geen valte lucht meer heeft dus dan moet je toch aan schroefjes op je carb draaien daar is een faq voor red je wel
rustig de tijd nemen komt et wel goed
 
op naar de grote brommers
Flybike 10-1-2006 13:56 Print reply
Posts: 2120
Blijf gwn van de schroefjes van de carb (om hem nie te ontregelen)

Maar wat VanWalsum bedoelt jonges, het is! toch veel makkelijker/overzichtelijker als je tank en kappen ???n zadel eraf zijn om aan je motor te werken, op te kuisen. Dan weet hij ookal hoe tzadel en de tank eraf moet en terug op

Ps vergeet je vlotternaald niet terug te steken, ding is namelijk zo klein dat je tsnel kwijt geraakt

Mvg
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Almer 10-1-2006 14:01 Print reply

Posts: 3325
gasnaald, daaronder (dus op je gasscuif) zit een borgplaatje, moet er ook weer tussen, en werk gewoon schoon en nauwkeurig. Controleer ook of je vlotternaald niet krom is en haal alle troep eruit. En gewoon idd een nieuwe pakking ertussen doen ben je zeker van het gezeik af. Het is een klusje van niks
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BIET 10-1-2006 14:39 Print reply

Posts: 22355
Gas schuif kan er wel verkeerd in, maar dan doet ie niets.. kan je meteen voelen als je aan je gas draaid als ie verkeerd zit.. voel je die kabel nie bewegen. En als je hem aan zet draaid ie volle toeren. Maarja gewoon die 2 sgroefjes los halen...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Almer 10-1-2006 14:50 Print reply

Posts: 3325
dat is toch zo met mikuni? Mijn mikuni heeft er ook wel es verkeerdom ingezeten... das kut jij zoeken kan je het maar niet vinden is het gewoon je schuif:p

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Gas schuif kan er wel verkeerd in, maar dan doet ie niets.. kan je meteen voelen als je aan je gas draaid als ie verkeerd zit.. voel je die kabel nie bewegen. En als je hem aan zet draaid ie volle toeren. Maarja gewoon die 2 sgroefjes los halen...


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BIET 10-1-2006 14:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
dat is toch zo met mikuni? Mijn mikuni heeft er ook wel es verkeerdom ingezeten... das kut jij zoeken kan je het maar niet vinden is het gewoon je schuif:p

[...]



Ook met keihin hor.. 13mm org iig.. had het met mij MB is een x.. Vriend van mij had ook is met zijn NSR dus ik wist meteen al wat probleem was...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mulder 10-1-2006 14:58 Print reply

Posts: 13701
bij keihin past hij er niet verkeerd op in, of je moet wel heel hard duwen
 
mb-gek 10-1-2006 14:59 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ook met keihin hor.. 13mm org iig.. had het met mij MB is een x.. Vriend van mij had ook is met zijn NSR dus ik wist meteen al wat probleem was...

dat voel je toch als je alleen al je deksel op je carb wil schroeven
eigenlijk kan die niet echt andersom erin
hij gaat iig niet helemaal naar beneden, je gasschuif
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Djeep 10-1-2006 15:00 Print reply

Posts: 8621
Ik dacht eerst ook dat het voool moeilijk was, maar je moet gewoon doen (met beleid natuurlijk). gewoon de 2 boutjes bij je spruitstuk losdraaien, alle slangen loshalen, en je hebt je carb in je handen.

Dan draai je je vlotterbak los, (laat ff benzine eruit lopen) en dan kan je je pakking vervangen. Draai hem weer vast.

Carb weer op je spruitstuk aansluiten, en slangen weer vastmaken. Klaar
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
BIET 10-1-2006 15:00 Print reply

Posts: 22355
Dat bedoel ik ook nie.. je kan dat ding er op 3 manieren in doen.. op 1 manier krijg je deksel niet dicht, op andere manier wel, maar dan doet dat ding nikz en op 1 goede manier... Snappie?

Dan nu weer ontopic?

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mb-gek 10-1-2006 15:01 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Dat bedoel ik ook nie.. je kan dat ding er op 3 manieren in doen.. op 1 manier krijg je deksel niet dicht, op andere manier wel, maar dan doet dat ding nikz en op 1 goede manier... Snappie?

Dan nu weer ontopic?


kan NIET

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 1532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved