geert-nsr |
9-1-2006 21:49 |
Posts: 6438 |
je haalt je zadel eraf. en dan zit daar n bout die draai je los en dan kun je je tank eraf pakken.
|
|
|
|
hondamt8 |
9-1-2006 21:54 |
Posts: 592 |
hallo, het stelt inprencipe niets voor
Je begint met je zadel (wss 2 boutjes) dan je tank (wss 1 boutje en dan kan je hem naar achter trekken en hem er af halen... benzine slang kan je gewoon van je kraantje aftrekken) dan je carb. je draait je boutje (of 2 boutjes) los van je spruitstuk. je haalt je luchtslang nog (vaak zwarte slang die achterop de carb komt) los en dan heb je de carb er los tussen hangen. hier zit dan je gaskabel nog aan. die gaat in een draaidop. die draai je er gewoon af. dan trek je die er af en komt er een veer met een busje mee naar buiten. dit busje is je gasschuif. deze bepaalt hoeveel lucht er door de carb heen kan stromen. dan komt er onder dat busje een soort spijker uit. dat is je gasnaald. deze valt onder in je sproeier en bla bla daar kom je later wel achter..... je draait nu onder aan de carb 4 schroefjes los dan pak je je vlotterbak er af.... dan zie je van alles zitten... goed kijken hoe het zit (desnoods een foto maken) en dat draai je er allemaal uit. er zitten een aantal boutjes in met gaatjes er in. (sproeiers) deze blaas je allemaal goed door. dan vis je de eventuele zooi onder uit de vlotterbak en zet het weer in elkaar. schroefjes niet te vast draaien want die kunnen niet zo veel hebben. en dan alles er weer op en rijen. (wss is je lekkage dan weer opgelost, ik vermoed dat je vlotter blijft hangen en dat ie daarom lekt. anders voor de zekerheid vloeibare pakking tussen doen maar HEEL weinig anders gaat het zaakje verstopt zitten)
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
BIET |
9-1-2006 21:58 |
Posts: 22355 |
Wrom ga je je tank er af halen als je je carb los wilt halen? Je haalt benzine slangetje eraf, gasschuif eraf, luchtslang los, en los make van spruitstuk en dan kan je ding al eruit halen. Als je pakking gaat verwisselen maak je alleen spruitstuk ff los, luchtslang is tog van rubber, dus is beweegbaar. Schuif je die nieuwe pakking erin en schroeft de sjit kruislings weer vast.
Kut verkeerd gelezen.. vlotterbak ding lekt.. schroeft die 2 schroefjes los waar mee vast zit nadat je je vlotterbak hebt leeg gereden hebt door middel van benzinekraantje dicht te draaien en te wachten tot ie ermee kapt. nieuwe pakking erop en vaste maken en tis klaar.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 21:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 22:03 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vanwalsum |
9-1-2006 22:17 |
Posts: 692 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wrom ga je je tank er af halen als je je carb los wilt halen? Je haalt benzine slangetje eraf, gasschuif eraf, luchtslang los, en los make van spruitstuk en dan kan je ding al eruit halen. Als je pakking gaat verwisselen maak je alleen spruitstuk ff los, luchtslang is tog van rubber, dus is beweegbaar. Schuif je die nieuwe pakking erin en schroeft de sjit kruislings weer vast.
Kut verkeerd gelezen.. vlotterbak ding lekt.. schroeft die 2 schroefjes los waar mee vast zit nadat je je vlotterbak hebt leeg gereden hebt door middel van benzinekraantje dicht te draaien en te wachten tot ie ermee kapt. nieuwe pakking erop en vaste maken en tis klaar.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 21:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 9-1-2006 om 22:03 uur.
Dus jij zegt dat ik m'n tank er niet af hoef te halen en die vlotterbak en na het loshalen van de 2 schroefjes er ook af kan roppen. Moet dan wel ff een schroevendraaier krom buigen, want de schroefjes zitten naar beneden. Het makkelijkste zou idd zijn om gewoon het ding eronderuit te trekken zonder de carb los te maken... maar kan dit?
En hetgeen dan hondamt8 vertelde over die gasschuif enz, die ken je er niet verkeerd in terug zetten, als die de toevoer van de lucht regelt enz, dan je hem een tandje verzet en er opeens geen lucht meer inkomt
|
|
|
|
richard3 |
9-1-2006 22:20 |
Posts: 5198 |
je moet je gewoon niet zo druk maken !
tis vrijmakkelijk hoor
gasschuif past maar op 1 manier helemaal tot onderin dit controleer je dus of ie dat ook doet h?
verder hoef je je niet druk te maken afstellen moet misschien als ie geen valte lucht meer heeft dus dan moet je toch aan schroefjes op je carb draaien daar is een faq voor red je wel
rustig de tijd nemen komt et wel goed
|
|
op naar de grote brommers |
|
Flybike |
10-1-2006 13:56 |
Posts: 2120 |
Blijf gwn van de schroefjes van de carb (om hem nie te ontregelen)
Maar wat VanWalsum bedoelt jonges, het is! toch veel makkelijker/overzichtelijker als je tank en kappen ???n zadel eraf zijn om aan je motor te werken, op te kuisen. Dan weet hij ookal hoe tzadel en de tank eraf moet en terug op
Ps vergeet je vlotternaald niet terug te steken, ding is namelijk zo klein dat je tsnel kwijt geraakt
Mvg
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
Almer |
10-1-2006 14:01 |
Posts: 3325 |
gasnaald, daaronder (dus op je gasscuif) zit een borgplaatje, moet er ook weer tussen, en werk gewoon schoon en nauwkeurig. Controleer ook of je vlotternaald niet krom is en haal alle troep eruit. En gewoon idd een nieuwe pakking ertussen doen ben je zeker van het gezeik af. Het is een klusje van niks
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
BIET |
10-1-2006 14:39 |
Posts: 22355 |
Gas schuif kan er wel verkeerd in, maar dan doet ie niets.. kan je meteen voelen als je aan je gas draaid als ie verkeerd zit.. voel je die kabel nie bewegen. En als je hem aan zet draaid ie volle toeren . Maarja gewoon die 2 sgroefjes los halen...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Almer |
10-1-2006 14:50 |
Posts: 3325 |
dat is toch zo met mikuni? Mijn mikuni heeft er ook wel es verkeerdom ingezeten... das kut jij zoeken kan je het maar niet vinden is het gewoon je schuif:p
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Gas schuif kan er wel verkeerd in, maar dan doet ie niets.. kan je meteen voelen als je aan je gas draaid als ie verkeerd zit.. voel je die kabel nie bewegen. En als je hem aan zet draaid ie volle toeren. Maarja gewoon die 2 sgroefjes los halen...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
BIET |
10-1-2006 14:56 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
dat is toch zo met mikuni? Mijn mikuni heeft er ook wel es verkeerdom ingezeten... das kut jij zoeken kan je het maar niet vinden is het gewoon je schuif:p
[...]
Ook met keihin hor.. 13mm org iig.. had het met mij MB is een x.. Vriend van mij had ook is met zijn NSR dus ik wist meteen al wat probleem was...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
mulder |
10-1-2006 14:58 |
Posts: 13701 |
bij keihin past hij er niet verkeerd op in, of je moet wel heel hard duwen
|
|
|
|
mb-gek |
10-1-2006 14:59 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Ook met keihin hor.. 13mm org iig.. had het met mij MB is een x.. Vriend van mij had ook is met zijn NSR dus ik wist meteen al wat probleem was...
dat voel je toch als je alleen al je deksel op je carb wil schroeven
eigenlijk kan die niet echt andersom erin
hij gaat iig niet helemaal naar beneden, je gasschuif
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Djeep |
10-1-2006 15:00 |
Posts: 8621 |
Ik dacht eerst ook dat het voool moeilijk was, maar je moet gewoon doen (met beleid natuurlijk). gewoon de 2 boutjes bij je spruitstuk losdraaien, alle slangen loshalen, en je hebt je carb in je handen.
Dan draai je je vlotterbak los, (laat ff benzine eruit lopen) en dan kan je je pakking vervangen. Draai hem weer vast.
Carb weer op je spruitstuk aansluiten, en slangen weer vastmaken. Klaar
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
BIET |
10-1-2006 15:00 |
Posts: 22355 |
Dat bedoel ik ook nie.. je kan dat ding er op 3 manieren in doen.. op 1 manier krijg je deksel niet dicht, op andere manier wel, maar dan doet dat ding nikz en op 1 goede manier... Snappie?
Dan nu weer ontopic?
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
mb-gek |
10-1-2006 15:01 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Dat bedoel ik ook nie.. je kan dat ding er op 3 manieren in doen.. op 1 manier krijg je deksel niet dicht, op andere manier wel, maar dan doet dat ding nikz en op 1 goede manier... Snappie?
Dan nu weer ontopic?
kan NIET
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|