Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tomos A35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34256 - Tomos A35
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jarco 10-1-2006 13:51 Print reply

Posts: 4520
je had de carb toch al schoongemaakt?
 
Jesse-MTXsh 10-1-2006 13:56 Print reply

Posts: 348
de kerel waar ik hem weg haalde zei dat hij het pas nog gedaan had dus daar ging ik van uit maar ja kan altijd ff kijke

eerst maar is kijken hoe ik dat andere stuk van het schroefdraad er uit ga krijge

en dancarb enzo amar
en dan hopelijk alles aan het eind van de week klaar en dan
:P

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 10-1-2006 om 14:09 uur.
 
Jesse-MTXsh 10-1-2006 14:25 Print reply

Posts: 348
nou heb ik nog ff een vraag de cilinder waar zit die nou allemaal vast???
de eerste 3 heb ik los
de kop
de uitlaat
de carb
nog ergens anders???
want ik krijg hem er nie af

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 10-1-2006 om 14:32 uur.
 
Jesse-MTXsh 10-1-2006 18:08 Print reply

Posts: 348
is het erg dat er stukkjes van die ribben afzijn???
 
speedfreak 10-1-2006 18:45 Print reply

Posts: 1218
Ooit van de edit knop gehoord?
 
Almer 10-1-2006 18:53 Print reply

Posts: 3325
stfu

help die jongen of post niet...

Je cilinder kan wel vaker wat klemmen. Ik heb het laatst ook nog gehad met een tomos blok, waren de tapeinden verrot en zat de cilinder dus ook vastgerot, cilinder in 2en geslepen

Ik denk dat het wel helpt als je je zuiger op het onderste dode punt zet en dan gewoon even wat minder voorzichtig doen... En het maakt niet uit als er een stukje koelrib afbreekt, heel veel koelribben is erger

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak
Ooit van de edit knop gehoord?


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Terror 10-1-2006 18:57 Print reply

Posts: 9269
wd40 helpt ook vaak erg

 
Jesse-MTXsh 10-1-2006 20:00 Print reply

Posts: 348
stuk hout en hamer helpt ook duurt ff maar dan lukt het ook wel
het vervelende is het blok zorgt er voor dat je de carb er niet weg kan halen dus hele blok er onderweg
dit lijkt mij opzich nogal raar want er moet toch wel een makkelijkere manier zijn maar ja
morgen het blok der maar onderweg moet toch dat ding uitbore
hopelijk zaterdag rijde

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 10-1-2006 om 20:29 uur.
 
Shoot_me 10-1-2006 20:31 Print reply

Posts: 1535
je tankaftapding (waar je em op reserve etc kan zetten) wil ook nog wel is bij tomos in de weg zitten...
 
miauw
Jesse-MTXsh 10-1-2006 20:34 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
je tankaftapding (waar je em op reserve etc kan zetten) wil ook nog wel is bij tomos in de weg zitten...



die zit niet in de weg
in het blok zit een soort gat waar de vlotterbak van de carb inzit en aangeziend e carb niet om hoog kan en niet omlaag moet het blok omlaag maar er is vast een makkelijkere manier lijkt mij
 
Tomos 50 10-1-2006 20:35 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
stuk hout en hamer helpt ook duurt ff maar dan lukt het ook wel
het vervelende is het blok zorgt er voor dat je de carb er niet weg kan halen dus hele blok er onderweg
dit lijkt mij opzich nogal raar want er moet toch wel een makkelijkere manier zijn maar ja
morgen het blok der maar onderweg moet toch dat ding uitbore

Dat is ook raar, en heel vervelend! Maarja als je de 3 blokbouten deruithaalt, achterwielmoer los, benzineslang los en de uitlaat los. Dan zakt ie al wel naar beneden.
En de cilinder eraf halen lukt vaak niet op een "normale" manier, hij was bij mij ook vastgeroest aan de tapeinden. Alles geprobeert maar hij kwam der uiteindelijk alleen maar af door aan beide kanten een koevoet er tussen te plaatsen en dan wrikken.
Hier moet je wel heel erg mee oppassen, het blok is van alu(zachter dan ijzer), je hebt er dus zo een deuk in(= blok kapot).
Je moet dus aan beide kanten iets(zo breed mogelijk) tussen cil en blok plaatsen en dan aan beide kanten tegelijk heel rustig wrikken. Elke keer een beetje meer kracht zetten.
 
Jesse-MTXsh 10-1-2006 20:41 Print reply

Posts: 348
3 blokboute?????
ik kan er maar 2 vinde
dan kan dat het probleem nog wel is zijn
 
Tomos 50 10-1-2006 20:46 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
3 blokboute?????
ik kan er maar 2 vinde
dan kan dat het probleem nog wel is zijn

Hahaha, of tie nou met 2 of 3 vastzit, maakt niet uit starten wil die wel hoor.
En der zijn er toch echt 3.

 
Jesse-MTXsh 11-1-2006 16:55 Print reply

Posts: 348

 
Jesse-MTXsh 7-2-2006 20:57 Print reply

Posts: 348
-_- ik heb het heleblok en alles losgehad alles wat niet geod was vervangen laten afstellen en nu heb ik precies het zelfde gedoe weer :S
 

Dit topic is 1813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved