Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 blok mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 704 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34243 - 80 blok mt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb_stefan 9-1-2006 14:15 Print reply

Posts: 320
Moet inderdaad je hele blok uitelkaar om de rechter keering te vervangen, is niet heel veel werk in een avondje lukt dat wel.

Als uitlaat zal ik de Homoet 110. volgensmij iis dat ook de enige productie uitlaat anders word het opmaat

Edit: Homoet 110 is dikker dan de 70

Dit bericht is gewijzigd door mb_stefan op 9-1-2006 om 14:17 uur.
 
christianos 9-1-2006 14:30 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
goedendag,

Ik ben momenteel in het bezit van ja hoor een scooter en een citta. Deze gaan zsm de deur uit om weer terug te vallen op mijn passie: Honda schakelbrommer.

Ik heb 1,5 jaar ong op honda mt's gereden en dat bevalt me toch het beste.
Ik heb hier nog een 80 cc motorblokkie liggen (nu nog kaal).

Er is 1 probleempje met het blok wat me niet helemaal lekker zit. Een lekke rechter krukaskeerring
Ik heb dus een paar vragen hierover:
1. Leidt dit tot vermogen verlies
2. Is dit slecht voor mijn cilinder (110 malossi binnenkomend) of smeert het alleen wat meer? mijn 125 cc eurocilindro liep er altijd wel gewoon goed op (rookte alleen wat meer)
3. Kan ik er gewoon mee blijven rijden als ik de olie goed op peil houd? ik heb niet echt zin om mn blok te splitsen.

Dan heb ik nog een vraagje.
4. mijn setup wordt:
110 malossi, 55 mm kop, 6 kleps, 20 mm mikuni, twin air.

Welke uitlaat zou goed presteren? homoet oid?

Alvast bedankt!


1) ja
2)is slecht voor je cilinder en bougie enzo
3)beter niet, zeker omdat het absoluut niet betrouwbaar is, als het ineens heel hard gaat lekken sta je stil
4)homoet 110

 
Almer 9-1-2006 14:30 Print reply

Posts: 3325
onderlangs is wel lelijk op mt... Ik zou dan toch kiezen voor opmaat, ookal zal dat niet meevallen op een mt omdit dit bovenlangs is...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 9-1-2006 14:31 Print reply

Posts: 20445
neem dan proma 80 bovenlangs

 
Schrabbekerke 9-1-2006 14:34 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
neem dan proma 80 bovenlangs



Mja.. al beginnen die wel een beetje zeldzaam te worden.
 
chineesboer 9-1-2006 14:38 Print reply

Posts: 3676
onderlangs is geen probleem voor mij..

enneuh waarom leidt het tot vermogenverlies? onderbouw
 
Schrabbekerke 9-1-2006 14:40 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
onderlangs is geen probleem voor mij..

enneuh waarom leidt het tot vermogenverlies? onderbouw


Je hebt het nu over de keerring? Omdat je minder compressie hebt..
 
mb_stefan 9-1-2006 14:41 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
onderlangs is geen probleem voor mij..

enneuh waarom leidt het tot vermogenverlies? onderbouw


kan geen carterdruk opbouwen dus met een beetje pech komt de benzine helemaal niet in je cilinder
 
Almer 9-1-2006 14:54 Print reply

Posts: 3325
slaat ook nergens op, dat valt echt wel mee, maar je mengverhoudingen zullen niet goed zijn waardoor je minder goede ontbranding hebt wat leid tot vermogenverlies, ook zal je uitlaat sneller dichtkolen, je bougie sneller vet slaan en misschien ook je lagers/cilinder/zuiger sneller slijten doordat de olie uit je versnellingsbak niet helemaal schoon is (denk aan koppelingplaatslijpsel enzo...)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
[...]


kan geen carterdruk opbouwen dus met een beetje pech komt de benzine helemaal niet in je cilinder


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mb_stefan 9-1-2006 15:02 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
slaat ook nergens op, dat valt echt wel mee, maar je mengverhoudingen zullen niet goed zijn waardoor je minder goede ontbranding hebt wat leid tot vermogenverlies, ook zal je uitlaat sneller dichtkolen, je bougie sneller vet slaan en misschien ook je lagers/cilinder/zuiger sneller slijten doordat de olie uit je versnellingsbak niet helemaal schoon is (denk aan koppelingplaatslijpsel enzo...)

[...]




slaat toch echt wel ergens op. als een van de keeringen lek is kan er geen carterdruk opgebouwt worden en rijd hij niet goed

 
christianos 9-1-2006 15:02 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
onderlangs is geen probleem voor mij..

enneuh waarom leidt het tot vermogenverlies? onderbouw

omdat je nooit meer je ideale mengsel krijgt vanaf de carb.

er gaan zich nu ook andere dingen in het mengsel begeven waaronder dus blokolie en meer lucht..

uhm, en idd, slechte carterdruk, die weer minder mengsel tot gevolg heeft in je verbrandingsruimte
 
chineesboer 18-1-2006 13:04 Print reply

Posts: 3676
Uhm goed mensen.... Blok is inmiddels uit elkaar, heb net de krukas eruit gehaald, kering bekeken, ZIET er nog goed uit, maar hij schuift heel makkelijk om de krukas heen. Is wel redelijk oud volgens mij.

Dan nog een vraagje, de lagers hebben geen opwaartste speling, wel zijwaartse, nieuwe vereist?
 
jupiler 18-1-2006 19:41 Print reply
Posts: 846
ik denk altijd, nou ligt mn blok open, ik juin er maar gelijk nieuwe lagers in , dan weet ik zkr dat het 100% betrouwbaar is en veel werk is t niet, dus als ik jouw was... vervangen die hap
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
hondamt8 18-1-2006 20:12 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
Uhm goed mensen.... Blok is inmiddels uit elkaar, heb net de krukas eruit gehaald, kering bekeken, ZIET er nog goed uit, maar hij schuift heel makkelijk om de krukas heen. Is wel redelijk oud volgens mij.

Dan nog een vraagje, de lagers hebben geen opwaartste speling, wel zijwaartse, nieuwe vereist?



gewoon nieuwe lagers, die dingen kosten niets en het is kut als je volgende maand alles weer los kan halen omdat je dan misschien wel speling hebt.


lekke keering is wekt idd in het nadeel van je prestaties. ik heb hem zelf ook iets lek in mijn mt. (dat iedee heb ik tenminste) ik trek dat blok binnekort ook los. hij loopt er trouwerns wel gewoon goed mee

maar gewoon lagers vervangen. dan heb je ook geen gekut. kosten 12 euro ofzo. (weet ik trouwens niet zeker)


Dit bericht is gewijzigd door hondamt8 op 18-1-2006 om 20:14 uur.
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS

Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved