Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 blok mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34243 - 80 blok mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 9-1-2006 11:52 Print topicpost

Posts: 3676
goedendag,

Ik ben momenteel in het bezit van ja hoor een scooter en een citta. Deze gaan zsm de deur uit om weer terug te vallen op mijn passie: Honda schakelbrommer.

Ik heb 1,5 jaar ong op honda mt's gereden en dat bevalt me toch het beste.
Ik heb hier nog een 80 cc motorblokkie liggen (nu nog kaal).

Er is 1 probleempje met het blok wat me niet helemaal lekker zit. Een lekke rechter krukaskeerring
Ik heb dus een paar vragen hierover:
1. Leidt dit tot vermogen verlies
2. Is dit slecht voor mijn cilinder (110 malossi binnenkomend) of smeert het alleen wat meer? mijn 125 cc eurocilindro liep er altijd wel gewoon goed op (rookte alleen wat meer)
3. Kan ik er gewoon mee blijven rijden als ik de olie goed op peil houd? ik heb niet echt zin om mn blok te splitsen.

Dan heb ik nog een vraagje.
4. mijn setup wordt:
110 malossi, 55 mm kop, 6 kleps, 20 mm mikuni, twin air.

Welke uitlaat zou goed presteren? homoet oid?

Alvast bedankt!
 

Ariej 9-1-2006 12:06 Print reply

Posts: 3685
ja er zal wel blokolie in je krukasholte komen (ik dacht dat de keerring helemaal rechts zat) en zo word je rechter krukaslager dus ook nog iets meegesmeerd.. Maar er zal dus ook onvermengde blokolie meeverbranden dus optimaal is het ook niet.

Als je blok toch al kaal is haal hem dan nu gelijk open en vervang die keerring en wat er nog meer vervangen moet worden, ben je gewoon van het gezeik af, misschien moet het later echt nodig en hangt dat blokkie al mooi lopend onder je brommer, dan is het meer gezeik.

Uitlaten op 110cc heb ik geen verstand van, daar moet je bij andere bfers terecht
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
drd erik 9-1-2006 12:10 Print reply
Posts: 363
eff je koppeling eraf en je kan zo die keering vervangen..
je uitlaat gaat ook erg veel meer roken met een lekker keering!
 
chineesboer 9-1-2006 12:12 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
eff je koppeling eraf en je kan zo die keering vervangen..
je uitlaat gaat ook erg veel meer roken met een lekker keering!



kan je hem al vervangen met all1 de koppeling eraf? Dan doe ik het wel ff ja..
 
Johnny B 9-1-2006 12:20 Print reply

Posts: 8381
weet je zo hoe erg die lekt? want als jij het minimaal vind had ik hem laten zitten.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Saknet 9-1-2006 12:23 Print reply

Posts: 10355
je kan last krijgen van een vetslaande bougie als je tijdje laagtoerig rijd, zodat je haast geforceerd word gas te geven/veel toeren te maken wat niet altijd even goed uitkomt maar anders dan moet je lopen :p.

verder word dit redelijk vaak veroorzaakt door speling op het lager en daar zou ik zeker niet te lang mee rondrijden krijg je uitgesleten lagerhuizen van :p

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
S1lv3r 9-1-2006 12:26 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
en zo word je rechter krukaslager dus ook nog iets meegesmeerd..



blabla, die wordt zobiezo al door je blokolie gesmeerd,

@TS
De keering zit tussen de krukaswang en een lager in, dus het hele blok moet gesplits worden om het te vervangen.. maar het is wel beter om hem te vervangen.
 
chineesboer 9-1-2006 12:27 Print reply

Posts: 3676
zit geen speling op de lagers of krukas..

En hij lekt dacht ik niet extreem, heb er best lang mee rondgetuft, nooit een kapotte bougie

Zuiger was erna wel beetje donker of sommige plekjes. Verder niks aan de hand. maar alleen koppeling eraf en dan kan ik hem makkelijk verangen..


Dan boeit het toch ook niet als er een cilinder op zit:P
 
S1lv3r 9-1-2006 12:33 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
zit geen speling op de lagers of krukas..

En hij lekt dacht ik niet extreem, heb er best lang mee rondgetuft, nooit een kapotte bougie

Zuiger was erna wel beetje donker of sommige plekjes. Verder niks aan de hand. maar alleen koppeling eraf en dan kan ik hem makkelijk verangen..


Dan boeit het toch ook niet als er een cilinder op zit:P


volgensmij kan je em juist niet met alleen de koppeling eraf vervangen (kan met een 50 blok van mt iig niet..)
 
chineesboer 9-1-2006 12:34 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


volgensmij kan je em juist niet met alleen de koppeling eraf vervangen (kan met een 50 blok van mt iig niet..)



idd, daarom vraag ik het.. heb weleens honda blokkekn gereviseerd, maar is lang geleden



linkerkrukaskeerring-lager-drijfstang-rechterkrukaskeering-lager
is het volgens mij

maar als jullie zeggen van niet..
 
S1lv3r 9-1-2006 12:35 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



idd, daarom vraag ik het.. heb weleens honda blokkekn gereviseerd, maar is lang geleden



linkerkrukaskeerring-lager-drijfstang-rechterkrukaskeering-lager
is het volgens mij

maar als jullie zeggen van niet..


kortom, je moet je krukas eruit halen, je rechter lager eraf halen, en dan kun je pas je keering eraf halen
 
chineesboer 9-1-2006 12:35 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]

blabla, die wordt zobiezo al door je blokolie gesmeerd,

@TS
De keering zit tussen de krukaswang en een lager in, dus het hele blok moet gesplits worden om het te vervangen.. maar het is wel beter om hem te vervangen.



ke, had ik nog niet gezien :P



wordt dus niet vervangen, moet ik oko nieuwe lagers fuck that


edit: thnx silver.. jij weet tenminste waar je het over hebt.. ik wist het niet zeker.




Maare kan iemand mn vragen ff heel direct beantwoorden

Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 9-1-2006 om 12:36 uur.
 
Johnny B 9-1-2006 12:58 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



ke, had ik nog niet gezien :P



wordt dus niet vervangen, moet ik oko nieuwe lagers fuck that


edit: thnx silver.. jij weet tenminste waar je het over hebt.. ik wist het niet zeker.




Maare kan iemand mn vragen ff heel direct beantwoorden
je moet um zowiezo splitsen
Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 9-1-2006 om 12:36 uur.


 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mulder 9-1-2006 13:02 Print reply

Posts: 13701
Om die keerring te vervangen moet je het blok sowiezo splitsen, wat DRD erik zegt is bullshit, het is geen senda. De keering zit "vast" achter je lager.

Ik zou gewoon je blokje splitsen, anders ben je telkens aan het klooien met mengverhoudingen enzo. Als je ermee door rijd ben je egt een luie beunhaas
Als je een onderlangse uitlaat geen bezwaar vind zou ik idd die homoet nemen. Anders een bovenlangse opmaat ofzo

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 9-1-2006 om 13:05 uur.
 
Johnny B 9-1-2006 13:11 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Om die keerring te vervangen moet je het blok sowiezo splitsen, wat DRD erik zegt is bullshit, het is geen senda. De keering zit "vast" achter je lager.

Ik zou gewoon je blokje splitsen, anders ben je telkens aan het klooien met mengverhoudingen enzo. Als je ermee door rijd ben je egt een luie beunhaas
Als je een onderlangse uitlaat geen bezwaar vind zou ik idd die homoet nemen. Anders een bovenlangse opmaat ofzo

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 9-1-2006 om 13:05 uur.

wel een homoet sp, want die mhr is ook hoogtoerig
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
chineesboer 9-1-2006 13:18 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

wel een homoet sp, want die mhr is ook hoogtoerig



zit wel verschil in een 70 homoet en een 110 homoet toch afgezien van de flens?


 

Dit topic is 1667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved