Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Orginele carb problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34241 - Orginele carb problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 9-1-2006 0:17 Print topicpost

Posts: 1737
Ik heb een orginele 13mm carb gekocht van iemand, maar die persoon is vergeten te melden dat de vlotterbevestiging niet goed is. Ja, idd, hardstikke leuk. Het betreft een keihin voor een honda mb/mt.

Dit heeft tot gevolg dat de vlotter steeds los gaat en de bezine toevoer wordt dus niet meer afgesloten. Ik heb geprobeert het vast te solderen, maar door de benzine hecht het niet goed en de vlotterbak is zo gevormd dat er niet veel tin op kan.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat oplossen en heeft iemand misschien een foto van deze bevestiging. Zou me al erg op weg helpen. Ik heb gekeken naar de exploded view van de carb maar deze is niet gedetaileerd genoeg.

Bvd,

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 9-1-2006 om 0:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 9-1-2006 om 0:22 uur.
 

spinechiller 9-1-2006 8:15 Print reply

Posts: 509
mischien een moertje en een boutje en dan vastdraaien met ??n pakking ertussen.
 
honda cr project...
Magic-Walker 9-1-2006 8:37 Print reply

Posts: 159
ik had precies datzelfde probleem, ik heb er gewoon een iets dikker stangetje tussen gezet, die bleef weer gewoon steken. nu werkt het weer perfect
 
Fabio 9-1-2006 11:00 Print reply

Posts: 1737
maar past dat dikkere stangetje dan ook weer tussen de bevestiging van de vlotter zelf?
 
ADHD-Kutkind 9-1-2006 11:21 Print reply

Posts: 1049
beetje boren
 
Fabio 9-1-2006 11:22 Print reply

Posts: 1737
@spinechiller: Ik bedoel de vlotter, dus niet de vlotterbak, dat zou makkelijk te fixen zijn, zoals je zei, een bout en een moer. Maar ik bedoel het punt waar de vlotter bevestigd is aan de vlotterbak
 
Fabio 9-1-2006 11:23 Print reply

Posts: 1737
beetje boren? maar het is van plastig en wat er nog op zit aan de vlotterbak ga ik echt niet nog verder boren
 
Timba MTXSH 9-1-2006 12:21 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
@spinechiller: Ik bedoel de vlotter, dus niet de vlotterbak, dat zou makkelijk te fixen zijn, zoals je zei, een bout en een moer. Maar ik bedoel het punt waar de vlotter bevestigd is aan de vlotterbak


De vlotter is toch bevestigd aan de carb zelf. Het pennetje zit met de vlotter ertussen tussen 2 soort van klemmetjes. Of je haalt een dikker pennetje, of je doet het oude pennetje ertussen en knijpt met een punttang ofzo die klemmetjes wat vaster.

Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 9-1-2006 om 12:21 uur.
 
S1lv3r 9-1-2006 12:37 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timba MTXSH
[...]


De vlotter is toch bevestigd aan de carb zelf. Het pennetje zit met de vlotter ertussen tussen 2 soort van klemmetjes. Of je haalt een dikker pennetje, of je doet het oude pennetje ertussen en knijpt met een punttang ofzo die klemmetjes wat vaster.

Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 9-1-2006 om 12:21 uur.


als je het bij elkaar knijpt dan breekt het kun je zelf ook wel bedenken..

enige oplossing lijkt mij een dikker stangetje
 
Fabio 9-1-2006 12:40 Print reply

Posts: 1737
dichtknijpen gaat niet want de vorige eigenaar heeft de klemmetjes kapot gemaakt. Die klemmetjes zijn er eigenlijk niet meer. Een dikker stanngetje gaat waarschijnlijk ook niet lukken. Daarom heb ik geprobeerd de klemmetjes te herstellen door net boven het pinnetje een stukje te solderen, maarja, door alle benzine en waarschijnlijk ook de de ondergrond hecht de tin niet goed. Groot probleem dus
 
Scarface 9-1-2006 12:42 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
dichtknijpen gaat niet want de vorige eigenaar heeft de klemmetjes kapot gemaakt. Die klemmetjes zijn er eigenlijk niet meer. Een dikker stanngetje gaat waarschijnlijk ook niet lukken. Daarom heb ik geprobeerd de klemmetjes te herstellen door net boven het pinnetje een stukje te solderen, maarja, door alle benzine en waarschijnlijk ook de de ondergrond hecht de tin niet goed. Groot probleem dus



dat solderen is eigenlijk wel de oplossing, probeer het eens door de ondergrond goed te reinigen, anders misschien lassen?
of ga naar een metaal bewerkingsbedrijf en vraag of zei misschien iets weten?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Fabio 9-1-2006 13:56 Print reply

Posts: 1737
ik heb de ondergrond geschuurd. Ik had geen zuur, ga ik zo wel halen en dan probeer ik het opnieuw. Lassen vind ik een beetje riskant in een carb. En ik heb geen lasapparaat

Ik bel anders wel naar zo'n bedrijf. Bedankt voor de tips
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-1-2006 14:02 Print reply

Posts: 10560
ik heb een carb liggen die volgens mij hetzelfde had , de vorige eigenaar heeft in het huis waar normaal dat gat inzit wat nu afgebroken is , iets lager een klein gaatje geboordt en stukje ijzerdraad erdoor en aan elkaar gedraaid . hier door steek je dat pinnentje waar je vlotter inhangt ,

is idd beunen maar het werkt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Fabio 9-1-2006 14:12 Print reply

Posts: 1737
ja, beunen is leuk, maar niet op zo'n klein, teer onderdeeltje. Het is wel een idee, ik weet alleen niet of ik wel zo'n klein gaatje kan maken zonder het hele staafje af te breken.
 
Magic-Walker 9-1-2006 14:37 Print reply

Posts: 159
zoals ik al zei. gewoon een dikker stangetje en het probleem is verholpen. hij mag zelfs flink klemmen in de greepjes van de carb zelf want de vlotter scharniert zelf. Ik heb het zo ook gedaan en het werkt perfect. ik heb nix aan de gaatjes van de vlotter veranderd btw.
 
Almer 9-1-2006 15:17 Print reply

Posts: 3325
bij de bromboer kan je toch dikkere stangetjes krijgen? Als je een nieuwe vlotter koopt krijg je het stangetje der iig bij, en je kan het stangetje er maar op 1 manier indoen omdat deze conisch loopt volgens mij...?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved