Ik heb een rieju RR sport uit 2001, gekocht in 2004. Tijd op gereden maar toen begon het frame te roesten. Ik wist er toen nog niet veel vanaf maar ben hem uit elkaar gaan halen en heb het frame geschuurd en zelf gespoten. Was best mooi resultaat maar die lak was erg slecht en liet gauw los. Waardoor ik nu weer met hetzelfde probleem zit, en er nog meer roest is dan de 1e keer zowat.
Bij dat eerste projectje wel veel dingetjes opgeknapt enzo, bedrading, nieuwe achteras, nieuwe achter mono-veer, nieuwe achterbrug en nog veel meer maar dat is niet belangrijk.
Resultaat net nadat ie was opgeknapt (frame enzo ook al gespoten...) Het zag er dus wel mooi uit maar het liet snel los de lak :
En hier nog wat foto's van tijdens het opknappen:
Nu jaar verder werd het toch echt tijd om hem compleet GOED onder handen te nemen me brommer.
Verdere info en foto's van toen hier:
http://www.rieju-clu.../viewtopic.php?t=382
Hij is nu al bijna compleet uit elkaar en dan gaat het frame weg naar de poedercoater. Dan wordt het daar eerst gestraalt en komt er daarna een dubbellaags coating op.
Zwart grof metalic laag coating, blanke lak laag coating. M'n framenummer wordt dan afgeplakt.
Waarschijnlijk zullen sommmige onderdeeltjes (voetsteuntjes e.d.) kawa groen worden omdat dat gaat passen bij me gespoten kappenset.
Bij dit bedrijf wordt hij gepoedercoat:
http://www.renoblastandcoatings.nl/
De volgende onderdelen worden dus gepoedercoat:
-Frame
-Achterbrug
-Bijrijder steuntjes
-Voetsteuntjes
-Stuur
-Standaard
-Achteraan je achterbrug zitten 2 ijzeren plaatjes voor de verstellers, die worden ook mee gecoat
-Blokhouder
-Voetrem
-Misschien me stuurplaat/kroonplaat nog.
-Misschien me orginele uitlaat
Verder worden mijn kappen gespoten.
Eerst even met de kleurwedstrijd plaatje paar voorbeelden gemaakt die ik in gedachten had.
1)
2)
3)
4)
Het wordt dus nummer 1. De kappen worden eerst groen gespoten (metalic), en daarna pas het zwart (metalic). Hierdoor krijgen de vlammen een beter effect. Dit wordt zelf gedaan door een kennis met de compressor en spuitpistool. Hij heeft tijd lang bij schadebedrijf gewerkt dus heb daar de volste vertrouwen in.
Er komen dus ook nog handkappen bij die ik nog moet uitzoeken en kopen/bestellen.
Ook heb ik ipv de standaard koplamp van een Rieju RR, een derbi Senda koplamp.
En mijn huidige kappenset wordt gespoten, of ik kan misschien nog een 2e kappenset kopen en dan spuit ik die en houd ik mijn orginele kappenset appart.
Ook gaat mijn zadel bekleed worden omdat die nu met mijn huidige kappenset overloopt. Die wordt dan zwart met liefst nog geknipte vlammen uit groen leer, die er laten op worden bewerkt. Ook lijkt het me leuk om met iets anders te expirementeren. Dat is een vorm van karton uit te knippen (bijv. Rieju Logo) en die goed spuiten met blanke lak oid. En die strak onder het leer te plaatsen waardoor je contouren krijgt aan de bovenkant.
Ik wil ook een accu plaatsen op de plek naast m'n balhoofd waar nu mijn gereedschapskoker zit. De 2 draden die naar mijn orginele wisselstroom toeter gingen, heb ik al eerder aangesloten op een zelfgemaakte gelijkrichter (
http://www.rieju-clu...to_gelijkrichter.htm ). Vanuit die gelijkrichter heb ik 12V gelijkstroom, die had ik gebruikt voor een leuk sirenetje. Nu wil ik die gelijkstroom aansluiten op die accu zodat die wordt opgeladen. En op de accu sluit ik dan dingen aan zoals mijn voorlicht, achterlicht, sirene enz. (of dit nu gaat werken weet ik nog helemaal precies maar t moet kunnen lijkt me... tips zijn welkom)
Ik heb thuis nu een nieuwe sirene liggen. 81 geluiden: dierengeluiden, melodiën van bekende deuntjes/volksliederen, het fwiet-fwiew gefluit als je een mooie dame ziet, boel soorten sirenes enz enz. Er zit een klein dashboardjekastje bij die ik voor bij stuur plaats. Die moet ik dan wel plastificeren ivm de regen. Ook kan je er keyboard mee spelen en zit er zelfs een microfoon bij
Misschien zijn die 2 laatste dingen wat overdreven maar die andere geluiden vind ik wel leuk.
Er komt ook een zelfgemaakt led-achterlicht onder te hangen. Dit is mijn 60 uur durende profiel werkstuk voor school. Het gaat namelijk bestaan uit tri-colour leds. Waarmee je dus verschillende kleuren kan krijgen. Je kan dan voor de grap ff een andere kleur achterlicht nemen (elke gewenste die je wilt). Maar waar het me voornamelijk om gaat is om dit effect te krijgen:
http://www.clearalte...mages/CTL-0050-1.gif
Alleen pak ik het anders aan, want bij dat achterlicht zijn heleboel 1kleuren ledjes naast elkaar gezet. Ik werk met ledjes die meerdere kleuren kunnen maken.
Ook wil ik voor knipperlichten voor 2 kleine ledjes plaatsen (wegwerken dat je ze amper ziet). Dat worden mijn knipperlichten voor... Misschien komen zelfs wel in m'n handkappen.
Ik heb ook al van mijn Hebo bovenlangse uitlaat een dubbele dempers gemaakt. Was wel flink wat werk uiteindelijk omdat ik geen 2e demper kon vinden dus uiteindelijk 1 van een scooteruitlaat genomen en die verbouwd. Kromme tuutje eraf geslepen, dikke recht tuutje er schuin op laten lassen en na lang zoeken zelf een ijzeren O-ring gemaakt en die is er ook op gelast. Uit een stuk plaatstaal een rondje gezaagd, met 3 kleine gaatjes erin en 22mm gaat in t midden, en dat vastgelast aan de 'verwarmingsbuis' zodat me demper erop kon.
Hier zie je beetje hoe ik die demper heb veranderd en erop heb gezet. Plaatje in het midden zie je dat die ijzeren O-ring er opgelast is.
IJzeren O-ring was zeer moeilijk te vinden! Lang naar gezocht.. uiteindelijk een oude schroevendraaier maar om een staaf gebogen:
Dit heeft voor het oog hetzelfde effect als een stuk omgefelste buis.
Nu het frame toch behandelt wordt er gelijk ff een plaatje achter bij me frame gelast, zodat de bevestiging van me 2e demper wat steviger is.
Ook zijn sommige vastgelaste moertjes dol, dus die slijp ik weg en worden er opnieuw opgelast.
Ook ben ik bezig met een mechanische begrenzer. Aangezien mijn uitlaat bovenlangs loopt, heb ik net onder me zadel een recht stuk 22mm buis. Daar komt een kogelkraan tussen te zitten. Op die hendel zit een moertje, die heb ik eraf gehaald en daar boor ik een gaatje door de draadeind heen en daar doe ik een borgpenntje doorheen steken.
Als de kraan volledig dicht gedraait is, kunnen de uitlaatgassen niet kwijt, dus heb ik er een gaatje in geboord die ik steeds verder uit frees totdat ik de juiste gewenste begrensde snelheid heb.
Het werkt dan als volgt, als ik naar de rollerbank wordt geleid dan draai ik me kraantje volledig dicht, trek de borgpen eruit en schuif de hendel eraf. Zo kunnen ze zelfs als ze het ontdekken je weinig maken aangezien het dan als permanente begrenzing kan worden gezien.
Deze wil ik hiervoor dus gaan gebruiken:
Ik heb ook nog een digitale fietskm teller erop gebouwd voor altijd de juiste snelheid te kunnen zien. Ook heb ik nog een digitale toerenteller en temperatuurmeter liggen die ik er ook nog opbouw. De digitale toerenteller past precies zo in de stuurrol zoals op de foto.
Verder zit er standaard een plastic kettingbeschermer over je ketting heen. Ik heb er één van rvs laten buigen, snijden, lassen. Die ga ik zelf verder bewerken door waarschijnlijk het Rieju Logo erin te frezen met aan beide kanten tribals. Ook moeten er nog gaten enzo in geboord worden...
Onbewerkte kettingbeschermer:
Ik heb nog een 2e voorvork veer liggen, en die wil ik gaan inbouwen. Het is mogelijk maar aangezien iemand die ik ken dat ook al had gedaan maar hij veel te stug veerde vraag ik me af of dat nog wel doorgaat bij mijn brommer. Tips en hulp hierbij zeer welkom!!
Motorisch rijd ik nu met volgende:
Laatst een 19mm Dellorto Vlakschuif opgezet, met bewerkt dopler spruitstuk.
Ik wilde geen 70cc gaan rijden maar flink hard gaan (straatgebruik...) met 50cc. Het werd dus een Hebo Manston 50cc Replica/NG. Die wordt nog getuned omdat hij standaard erg tam is. Als uitlaat heb ik de hebo bovenlangse uitlaat (met dubbele dempers). En nog een groot Twin Air powerfilter zit erop. Ik wil alleen een andere membraan misschien, of iig de ori plaatjes vervangen door 0,3.
Hebo Manston NG 50cc (nog)Ontuned:
19mm Dellorto vlakschuif, Twin Air powerfilter, Dopler Spruitstuk :
Verder worden er nog de kleine dingetjes gedaan zoals andere handvaten in bijpassende kleur, andere tandwielen (voor en achter), nieuwe ketting, nieuwe achterband, nieuwe balhoofdlagers, oliepomp netjes afsluiten (dus ook van binnen alles weg) en afdekken met passend plaatje enz enz.
Hier al wat foto's van het begin:
Hier net de begin dingen eraf
Hier het blokkie nog helemaal vies en vuil:
Edit:
Vandaag ff bezig geweest met photoshoppen.
Voor:
Na:
Of zo, twijfel nog.. de één is misschien net wat te druk...
Er moeten ook nog ff vlammen op het zadel worden gemaakt, maar ik moet nog ff kijken hoe ik dat beetej doffig kan fotoshoppen erop. Ook heb ik het frame zwart gemaakt om te kijken hoe het eruit gaat zien.
29 Maart: Update:
Brommer is verder uit elkaar gehaald... vele problemen gehad maar goed dat hoort erbij...
Begon al met me achterkontje/kap waarvan een bout dol was. Uiteindelijk maar 'moerkant' afgezaagd met dremelschijfje.
Toen zat achteras vast, heel veel geprobeerd en hier nog gevraagd op t forum maar weinig tot niets lukte. Uiteindelijk maar achterbrug iets uit elkaar moeten drukken en slijptol ertussen kunnen zetten. Achteras op 4 plekken moeten doorzagen... Vervolgens had ik de binnenbus eruit maar een stuk achteras zat er dus nog in. Onder hydraulische pers eruit laten drukken.
hier rechtsonder: het achterwiel gedeelte in de juiste volgorde, en stukken en wel gezaaslepen sommige delen :P ook zie je hier de nieuw gekocht moertjes op de juiste plek zitten, klaar voor t laswerk maar daar lees je verderop in t verhaal meer over
Toen kwam t volgende probleem. As die door me frame, blokhouder, en achterbrug zat, die zat moervast, ook zit die as/bout vast in een vastgelaste moer op het frame. Die heb ik dus weg moeten slijpen grotendeels met de slijptol, en waar ik niet bij kon met de dremel. Ook heb ik die as nog op 2 plekken door moeten slijpen. Ook heb ik hiervan de 'moerkant' eraf moeten slijpen/frezen aan de andere kant dus. Heel gedoe allemaal dus geweest...
die vastgelaste moer eerst laspunten weggefreest, draad was ook nog eens dol en hij was vastgeroest, ding verder weggefreest maar een geluk bij een ongeluk.. hij werd zo heet dat hij uitzette en ik hem eraf kon schuiven (rechtsonder en rechtsboven). linksboven zit de nieuwe moer erop gelast is beetje moeilijk te zien maar goed.
Linksonderin: 'moerkant' van de bout/as eraf gefreest en geslepen aangezien ik pas daarna de as er door heen uit kon persen omdat hij maar 1 kant op ging :S
Volgend probleem waren de achterbrug bussen in je achterbrug. 1 heb ik eruit kunnen laten persen met de hudraulische pers maar ander ging niet zo 123...
Binnenste bus kon er wel uittrekken omdat die vast 'gekleefd' zit aan de rubberen buis eromheen. Daarna gasbrander erop en het rubber verbrand want eruit peuteren ging niet. Maar toen zat die buitenste bus nog klem in me achterbrug, toen maar kanaaltjes erin gefreest en onder een nog zwaarde hydraulische pers en met veel moeite eruit gekregen.
het verschil met die ene die heel vast zat, en de ander dus normaal vast zat :P
Omdat ik het handig vind met brommer optillen, mensen die achterop zitten en ik het mooier vind, wilde ik aan de achterkant van me frame een 2e identieke handgreep hebben.
Dus 10mm staaf op maat gezaagd, in een buigmachien en erop lassen.
het passen en meten, bijvijlen, zagen van de 2e handgreep
hier werd dat masieve 10mm staafje in de juiste hoeken gebogen
Ook omdat er orgineel maar 1 demper opzit op je brommer, zit er maar aan 1 kant plaatje gelast voor de bevestiging. Die dus precies nagemaakt onder de drukpers er ook ff opgelast.
hier zie je (vaag) het eropgelaste bevestingsplaatje voor me 2e demper
hier zie je het plaatje en de handgreep die erbij gekomen zijn, vastgelast en wel
Ook waren er een paar kleine vastgelaste moertjes op het frame dol. Die eraf geslepen en nieuwe erop gelast.
Ook de grote moer die bij me 'blokas' eraf was geslepen moest er opnieuw op worden gelast, dus maar gedaan :P
hier werd dus die grote moer erop gelast
Toen frame ff klaar gemaakt voor de coater. Overal boutjes in gedraait. Bij balhoofd, achterbrug, blokhouder ff stuk draadeind met 2 plaatjes/ringetjes gedaan om binnenkant ervan af te dekken.
Geheel vd week gebracht naar Hessels Coating in Breda. Frame wordt gestraalt, chemische anti roest behandeling, zwart (glans) 1e laag, 2e laag blanke lak hoogglans coating. Dus stuur, frame, achterbrug, blokhouder, rempedaal worden zwart.
foto's van frame toen het bij Hessels coating stond:
hier zie je hoe ik het heb afgedicht mbv draadeind en ringetjes/stukjes plaatstaal
met de 'baas' van hessels coating erop :P
Mijn voetsteuntjes, bijrijdersteuntjes worden chroomlook met glanscoating.
Hier dus foto's van me cilinder na het laten bewerken ervan:
Hier poortmap na het bewerken:
update'tje 4 april:
--------------------
vandaag frame opgehaald bij Hessels coating in Breda... en is echt heel mooi geworden
foto's komen nog van t frame omdat het nu niet ff hier thuis staat. Ik heb alleen deze 2 foto's nog maar ervan gemaakt.
Update:
foto's van het gecoate resultaat:
Inni Mini update:
cilindertje erop gezet, hier nog zonder moertjes maar omdat ik per se nieuwe moertjes wilde heb ik ff 4 nieuwe m7'tjes gehaald
hier de bus die in me achternaaf zit. Omdat alles zo verroest was vorige keer en alles gesloopt eruit was gezaagd/geperst nu zo veel mogelijk doen om t tegen te gaan voor een evt. volgende keer, dus (verdunt) in de roestoplosser gezet...
Vandaag even boodschappen wezen doen
achteras
achterbrug as
achterbrugbus
achtertandwiel 48
voortandwiel 13
regina ketting
balhoofdlagers orgineel
wiellagers SKF
bakje kogellagervet
en wat niet op de foto staat... kettingspray, carterolie 5W40 1 liter, koelvloeistof
Nieuwe update:
brommer ietsje verder al in elkaar. Ben nu elk metalen onderdeeltje aan t ontroesten
De normale boutjes en moertjes koop ik grotendeels nieuw. Achteras zit er nu ook in.. met heel veeeeel vet deze keer..
Ook achterbrugbussen erin laten persen afgelopen zaterdag..
hier achterbrug met kettinggeleider er al op.. en met de achterbrugbussen er al ingeperst...
hier aantal boutjes en moertjes en andere onderdelen in de verdunde roestoplosser gehangen met ijzerdraadjes
hier dingetjes na de roestoplosser... lijkt misschie nog beetje roestig maar is t totaal niet meer... en al helemaal niet in vergelijking met hoe het ervoor uitzag
demperhouder voor en na roestoplosser... ook paar andere onderdeeltjes na behandeling van de roestoplosser
Van de week ff koppelingskant van t blok eraf gehaald om zo ff tandwieltjes van oliepompje te verwijderen. Ik heb uit een RVS stuk plaatstaal een plaatje opmaat gemaakt. En een stuk pakkingpapier gehaald, en tube vloeibare pakking geleend... Dus morgen hem oliepompgat afdichten.
Ook heb ik de achterwiellagers, balhoofdlagers erin geperst, blokkie erin gehangen, nieuw tandwiel achter en voor gedaan. Ook omdat ik een keer gevallen was waren m'n stuurhoekbegrenzingen kapot, boutje en een speciaal moertje dus
Ook weer ff goed gemaakt. En nog een heleboel kleine andere dingetjes. Ook voor zover mogelijk nieuwe boutjes en (borg)moertjes gebruikt, tandwielen moest ik verplicht anderen omdat ze ze niet meer met conische gaten leveren.
Eind vd week moet ie klaar zijn.. dus hard werken nog ff van de week
hier plaatje erop voor afsluiting vd oliepomp
hier blokje met de aangepaste carbonnen vliegwieldeksel...teken van Rieju erop gebeund
hier m'n ketting een schakelte in moeten korten.. zonder de andere schakels zelfs maar te hebben aangeraakt.. dus hij is nog gewoon 100% goed
hier zie je oude binnenbande van fietsen om sommige delen van t frame zitten. Daar komen delen om te leunen.. zadel/tank e.d. Bescherming van t frame dus..
mijn regina'tje
hier mijn tuimelplug.. was mijn enige oplossing voor een degelijke bevestiging van t zadel zonder hem open te halen om er een moertje en ringetje achter te zetten.. is super gelukt!!
hier nieuwe bevestigingen voor mijn kappen geiproviseerd in m'n tank, eerst heet maken dan erin draaien/drukken, orgineel is een kut bevestiging.. dit is veel steviger!
pakketje binnen.. GROOT !! Wat zou t zijn?
jaaah!! een 2e kappenset om te gaan schuren en spuiten en t zadel opnieuw te bekleden
nieuwe zuiger... oude is vastgelopen. Binnenkop is weer gemaakt en cilinder was nog heel.
Heb lange tijd zitten nadenken over die paint.. groene vlammen e.d. en ik ik vind het heel mooi maar toch twijfel ik nog of ik het wel zal doen...
Kan iedereen ff hier ze inspiratie neergooien?
En weten jullie nog goede sites van crossers/SM's of plaatjes met een vet uiterlijk of toffe paint?
Kappen zijn namelijk bepalend voor je uiterlijk dus ik wil niet dat ik er spijt van ga krijgen...
hier heb ik mijn pakking opmaat geknipt van me Hebo NG cilinder, je ziet dus de 2 stukjes die bijgefreest moeten worden
hier een beginnetje ervan, is btw op een carter van een 2e blok van mij die ik nog had liggen. Carter is gescheurd = waardeloos = mooi oefenmateriaal
Er moeten nog boel foto's bij. Maar moet ik nog allemaal ff doen. Ook van me sterkere (race?) krukas.
Het was namelijk zo dat mijn krukas speling heeft en daarom had ik die vastloper waarschijnlijk met mijn hebo cilinder. Maar toen niets gemerkt, dus ff std cilinder erop gegooid en die is abnormaal vastlopen, foto's komen nog = ramptoerisme :P Maar blok moet dus uit elkaar, andere krukas erin, andere lagers+keerringen, blok bewerken en dan weer in elkaar.
Momenteel ff examens dus heb t ff druk zat.
nieuw achterbandje
diepe brede banen/groeven bij uitlaatpoort. Ook boosterpoort heeft krassen en bij spoelpoorten zitten er ook nog paar.. die zie je hier niet op de foto
mijn manier van me kop bewerken
iemand zuigertje kopen? alleen paar putjes in en een stuk zuigerveer rechtop in de kop, maar merk je niets van...
Naja t bleek dus aan me ori krukas te liggen.. zat speling op. Blok moet dus uit elkaar en andere krukas in. Ik heb ooit een keer een 2e blokje gekocht met 1 gescheurd carter en er zat nog een doos am6 zooi bij, koste me weinig en was altijd handig wat reserve spul. En ja hoor nu kwam deze krukas me goed van pas en hoef ik geen nieuwe te kopen. Deze heeft iig geen speling.
WEET IEMAND WAT VOOR ÉÉN DIT IS? RITO? BARIKIT? IETS ANDERS?
En omdat me blok toch uit elkaar moet vervang ik gelijk de krukaslagers en de keerringen. Ook ben ik me blok opmaat aan t maken op me spoelers. Eerst met dat gescheurde carter dat ik nog had liggen om te oefenen..en het is nu al zeer goed gelukt!
hier dus het gescheurde carter op maat gemaakt op me hebo manston replica
hier zie je als je goed kijkt, dat me carter vloeiend overloopt op me cilinder
Ratelsetje gekocht van Tengtools.. nieuw
nieuw krukaslagersetje SKF
Update:
Het zat dus zo: hebo ng was vastgelopen, maar cilinder bleef heel, zuiger niet. Vervangen door italkit zuiger.
Maar omdat ik het zaakje niet vertrouwde en niet wist waar het aan lag, ben ik voor de zekerheid met een orginele cilinder gaan rijden.
Achteraf goede keuze geweest, want die was dus compleet aan bonken gereden (zuiger, kop en cil) zoals je hierboven op foto's gezien heb kunnen zien.
Dus blok uit elkaar, en big end lager was verrot.
Andere krukas dus erin, volgensmij is het een rito..
Andere krukaslagers, keerringen etc.
En heb gelijk het blok dus getuned op die 50cc Hebo NG.
Ook heb ik de schakelvork vervangen want die was krom door een keer ooit dat ik was gevallen.
foto's :
hier was het blokje dus weer op weg naar in elkaar. andere krukas er al in.
rechter is dus krom en verbogen, linker had ik nog liggen
carter goed en gelijkmatig insmeren met vloeibare pakking zodat er zo min mogelijk het carter in wordt gedrukt
nieuwe carterolie, nieuwe pakkingen, en een enkele gaskabel ivm geen oliepomp meer
Omdat dit de eerste keer is dat ik een blok reviseer, en een carter heb getuned, en krukas heb vervangen enz enz. Rijd ik voor de zekerheid niet met mijn redelijke dure hebo NG, maar met een 76cc Zwarte Top Performance die ik ooit eens voor een knaak en een bounty heb gekocht.
Mocht ik iets fout hebben gedaan, of mocht er toch nog ergens toevallig een aluminium vijzeltje zitten, dan heb ik liever dat deze cilinder beschadigd dan gelijk m'n hebo.
Maar het kopje had lichte krasjes en zat dichtgekoold, heb hem dus gepolijst dat ie ook gelijk ietsje meer vermogen heeft en vooral betere smering geeft.
Idemdito voor de zuigerkop:
(resultaat lijkt slecht, maar komt door verkeerd lichtinval)
Het oliepomp dekseltje van plaatstaal werkte niet goed, verboog omdat het te dun was en daar lekte het.
Heb een nieuwe dikkere gemaakt van aluminium:
Je ziet ook gelijk een deel van de '80cc' zwarte top:
Update 12 september 2007
Ja en toen kwam er een tijd met ongelofelijk veel mankementjes die bij elkaar heel veel tijd hebben gekost.
-Tank was lek, vervangen door een z.g.a.n. exemplaar:
-Andere kappenset (ook weer tijdelijk )
-draad getapt in frame voor kappen, orginele was dol
-RVS beugel gemaakt met RVS bout erop gelast voor ophanging van 't zadel en in het zadel verwerkt.
-koppelingskabel tonnetje was eraf geschoten, vervangen door verstelbaar tonnetje
-gaskabel vervangen door een enkele gaskabel ivm geen oliepomp meer
-met regen kwam er water in me gaskabel en remkabel, beschermrubbers voor gezocht
-Beugel voor m'n 2e demper brak, nieuwe degelijkere en stevigere voor gemaakt
-remblokjes aan de voorkant vernieuwd
-boutje van remreservoir was dol, uitgeboord dus moest ik nieuw draad in me reservoir tappen + deksel aanpassen
-voorrem ontluchten wat niet wilde, zelfs niet met oliezuigapparaat, na veel proberen toch gelukt
-achterremblokjes waren ineens op, schijfrem was dus beschadigd. Schijf afgedraait en met speciale schuur/polijst schijf opgelapt
Na afloop zag die er weer goed uit en remt ie weer zoals ervoor
-achterremblokjes vernieuwd
-achterrem deed het niet goed, gereviseerd. Zuigers gepolijst + kopervet + nieuwe koperringen en bouten + ontluchten
-stuur trilde elke keer los, geborgd
-standaard trilde ook elke keer los, ook geborgd
-achteras was verbogen, onder de hydraulische pers weer recht gemaakt
-binnenband was afgescheurd ineens bij het ventiel, nieuwe binnenband
-achterband was versleten, vervangen door een nieuwe
-er lekte koelvloeistof, cilinder voetpakking vervangen
-koppelingskabels-tonnetje weer eraf geschoten met een stuk kabel, ingekort en nieuw tonnetje
-brommer liep niet lekker meer, vuil in de carburateur...
-koppeling slipte door, koppelingsveertjes vervangen door sterkere
-zelgemaakte afsluit-plaatje voor oliepompgat lekte olie, vloeibare pakking + pakkingpapier
-powerfilter was vuil, grondig schoongemaakt en in nieuwe filterolie gezet
-immitatie koppeling- en remhendel waren niet goed meer/afgebroken. Vervangen door orginele
-rempedaal heeft orgineel speling, teflon busjes voor gemaakt voor geleiding en is nu spelingvrij
-Draad getapt in rempedaal voor rem-stel-boutje, was dol.
-kabelboom vervangen door een z.g.a.n. exemplaar
-plastic ophanging van bobine/cdi afgebroken... rvs nieuwe gemaakt en eraan gelijmd
- nieuw LED achterlichtje van easyparts
- aluminium schakelpedaaltje geeft af aan je schoenen. Aprilia rs50 orgineel pedaaltje gevonden met rubber:
- achterrem-schakelaar was kapot + bedrading was weggerot. Een z.g.a.n. exemplaar voor gevonden
Ooit eens een gelijkrichter gemaakt op school op printplaatje met 4 diodes en 2 condensators. Heb nu 12V gelijkstroom aansluiting voor evt. een sirene toeter of iets dergelijks. Werkt perfect!
Roze Top '80cc' kit gekocht, rijd heerlijk!
Zo staat brommer er ongeveer momenteel bij:
Leuk pakketje binnen gekomen
De polini binnenrotor MET volledig stroombehoud! Dus gewoon licht nog!
Ding is echt heel netjes afgewerkt, je krijg er ook nog bougiedop e.d. bij!
En hier mijn orginele z.g.a.n. Mikuni 24TM met TwinAir filter erbij. Ding is echt perfect nog!
Ik wacht nog steeds op een Yasuni Cross HM, die kan ook elk moment op de deurmat vallen
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 18-11-2007 om 22:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 18-11-2007 om 23:04 uur.