Schrabbekerke |
8-1-2006 18:21 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]
als je minder gas geeft met mengsmering krijgt ie ook minder olie (aangezien die minder mengsel krijgt)... Is opzicht vrij logisch... Slaat dus nergens op wat je zegt
Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 8-1-2006 om 18:16 uur.
Ja, maar ook minder benzine.. de verhouding is dus anders met een oliepomp!
|
|
|
|
geert-nsr |
8-1-2006 18:22 |
Posts: 6438 |
wat is dus het beste som ff duidelijk op plz. de voor en nadelen
|
|
|
|
Schrabbekerke |
8-1-2006 18:24 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
wat is dus het beste som ff duidelijk op plz. de voor en nadelen
Je kan het nu toch zelf wel samenvatten?
Waarom geen oliepomp : 1. de weerstand (waar jij niets van merkt)
2. de betrouwbaarheid die misschien achteruit gaat na een x-aantal jaar.
De voordelen ervan heb ik al genoemd
|
|
|
|
FazuL NSR |
8-1-2006 18:25 |
Posts: 2046 |
als hij goed werkt laat je hem toch lekker zitten? veel handiger, niet dat gezeik met zelf mengen.
|
|
|
|
Dikke Dennes |
8-1-2006 18:26 |
Posts: 4337 |
Met pomp:
+Je kan OVERAL tanken
-Hele tijd dat kut reservoir checkken of hij vol is
-De hele zooi kan bij 1x haperen vastlopen
Zonder pomp:
-Je kan niet overal tanken
+Je kan thuis zelf mengen (Bij snellere brommers vooral handig!!!)
+Het loopt noooooit vast door te weinig olie
|
|
Drive it like you stole it. |
|
geert-nsr |
8-1-2006 18:27 |
Posts: 6438 |
hoezo zelf mengen ik ga naar de shell en daar staat n mengsmering pomp en dan tank ik dat. owja alles is origneel aan me brommer behalve uitlaat ben nog van plan om een 16mm te kopen en in de toekomst een belgische ge2
|
|
|
|
Dikke Dennes |
8-1-2006 18:27 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR
als hij goed werkt laat je hem toch lekker zitten? veel handiger, niet dat gezeik met zelf mengen.
Maar als hij ???????????n keer hapert merk je dat ook grondig, dan naait het vast!
Daarbij, als jij een hele snelle brommer hebt, gaat hij ook niet meer olie geven zodat je ipv 1:50, 1:40 krijgt...
Dat kan met zelf mengen wel!
Dit bericht is gewijzigd door Dennisss op 8-1-2006 om 18:28 uur.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
FazuL NSR |
8-1-2006 18:28 |
Posts: 2046 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dennisss
Met pomp:
-Hele tijd dat kut reservoir checkken of hij vol is
-De hele zooi kan bij 1x haperen vastlopen
1. daar heb je een olie-lampje voor, en voor de zekerheid eens in de twee weken checken lijkt me geen nadeel
2. haperen gebeurt alleen als je zo dom bent de olie niet bij te vullen als het nodig is.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
hoezo zelf mengen ik ga naar de shell en daar staat n mengsmering pomp en dan tank ik dat. owja alles is origneel aan me brommer behalve uitlaat ben nog van plan om een 16mm te kopen en in de toekomst een belgische ge2
ook dat kan op de oliepomp
Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 8-1-2006 om 18:29 uur.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
8-1-2006 18:28 |
Posts: 4322 |
Zolang je 50cc rijd zou ik niet weten waarom je zelf zou gaan mengen met een Honda. Mijn ervaring is dat bij het opvoeren vaak het gekloot komt, vraag me niet hoe het zit maar dan in eens beginnen die pompen kuren te krijgen. En het is niet alleen de pomp de leidingen kunnen ook dicht raken. Bij Honda werkt het systeem naar mij idee niet naar behoren. Ik trek em er altijf af.
|
|
gaat lang goed |
|
superior mt7 |
8-1-2006 18:29 |
Posts: 2675 |
ik zie dat de nsr orgineel is, dan zou ik het gewoon zo laten.
Als je 1 of andere zware setup had zou ik zelf gaan mengen
edit: whoepsie nolimit was me voor
Dit bericht is gewijzigd door superior mt7 op 8-1-2006 om 18:30 uur.
|
|
V8 |
|
Dikke Dennes |
8-1-2006 18:31 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR
[...]
1. daar heb je een olie-lampje voor, en voor de zekerheid eens in de twee weken checken lijkt me geen nadeel
2. haperen gebeurt alleen als je zo dom bent de olie niet bij te vullen als het nodig is.
[...]
ook dat kan op de oliepomp
Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 8-1-2006 om 18:29 uur.
Waarom zijn bijna alle Fs1's een keer gehoond en de pomp eruit gehaald?
Omdat die klere pomp een keer haperde...
Lees: Elke fietsenamker raadde je vroeger bij aanschaf je al aan dat ding onklaar te maken.
(In Rotterdam in ieder geval, aldus mijn pa)
|
|
Drive it like you stole it. |
|
yudb |
8-1-2006 18:34 |
Posts: 709 |
op een testbank zal je dit misschien terugzien als je oliepomp niet aangedreven hoeft te worden, maar op de weg zal je er geen f*ck van merken...
|
|
|
|
geert-nsr |
8-1-2006 18:40 |
Posts: 6438 |
hoe groot is de kans dat mijn oliepomp n x kapot gaat? n vastloper in de bocht is niet egt leuk k zal er maar s onderuischuipen heel me nieuwe kappen verot
|
|
|
|
Dikke Dennes |
8-1-2006 18:42 |
Posts: 4337 |
Daarom...
Zolang niemand je hier kan verzekeren dat dat ding nooit gaat haperen, zou ik ervoor kiezen om het zekere voor het onzekere te nemen.
Pomp onklaar maken.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
geert-nsr |
8-1-2006 18:47 |
Posts: 6438 |
zal hij dan meer olie en troep uit de uitlaat gaan lekken ?
|
|
|
|