Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Scooterblok tikt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #34231 - Scooterblok tikt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 8-1-2006 16:11 Print reply

Posts: 3676
lagerhuizen uitgesleten?
 
superior mt7 8-1-2006 16:12 Print reply

Posts: 2675
ik doe de lagers verwarmen met de verf fohn, niet te lang en te heet... ff op spugen en zodra het spuug sist erop is het goed
 
V8
JarnoD 8-1-2006 17:13 Print reply

Posts: 286
foute forum

 
zundappchef 8-1-2006 17:16 Print reply

Posts: 4082
waarschijnlijk had je er niet op moeten slaan met die hamer
denk dat je bigend lager nou kapot geslagen hebt
 
1000 v twin rotax biatch
superior mt7 8-1-2006 17:18 Print reply

Posts: 2675
je slaat niet op je drijfstang slimme, je slaat aan de zijkanten van de kruk om hem te centreren , daar sloop je je big end niet mee
 
V8
Speakerfreak 8-1-2006 17:19 Print reply

Posts: 4941
Nouw, daarom wel eigenlijk altijd tussen je wangetjes doen van je krukas zodat je die niet naar elkaar toeslaat waarmee je het zooitje toch wel kan slopen
 
Vieze naaiers hier
Schrabbekerke 8-1-2006 17:20 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
als je lagers lekker strak om je krukas zitten kan het wel
eens kut zijn als je eerst de lagers erin duwt.

Ik weet nie hoe je je lagers verwarmd hebt,
maar je kan er best niet met een gasbrander opzitten oid he...
Ik leg ze ff in de oven in wat 2takt-olie, 5 minuutjes laten sudderen...
Daarna de krukas met gemonteerde lagers weer in de diepvries,
carters verhitten blabla dat verhaaltje ken je wel wrs.

misschien zijn je carters ingevreten door de lagers waardoor
er wat speling op kan zitten, en alles wat kan knellen.

Geen speling op de drijfstang ofzo?


Ik vind dit echt een aparte manier van reviseren, bij zo'n scooterblok is het de bedoeling dat het lager tot de uitsparingen zit, ivm smering enzo.. als je de lagers eerst op de krukas monteert kan je dit van tevoren niet goed uitmeten. Ook heb je naar mijn idee een grotere kans dat je het er niet goed recht in krijgt. Wat denk jij hiervan?
 
superior mt7 8-1-2006 17:22 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
Nouw, daarom wel eigenlijk altijd tussen je wangetjes doen van je krukas zodat je die niet naar elkaar toeslaat waarmee je het zooitje toch wel kan slopen



hoe hard sla jij dan op een krukas??
 
V8
zundappchef 8-1-2006 17:29 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]



hoe hard sla jij dan op een krukas??



ik sla der niet op
want rechterkarterkap centreert de krukas als je heb aandraait zonder pakking teminste dat is zo bij zundapp

en geloof dat je om te centreren opvul ringen hebt of hoe die dinger heten
 
1000 v twin rotax biatch
DrDreez 8-1-2006 17:31 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ik vind dit echt een aparte manier van reviseren, bij zo'n scooterblok is het de bedoeling dat het lager tot de uitsparingen zit, ivm smering enzo.. als je de lagers eerst op de krukas monteert kan je dit van tevoren niet goed uitmeten. Ook heb je naar mijn idee een grotere kans dat je het er niet goed recht in krijgt. Wat denk jij hiervan?


Ik heb het bij mijn wallarooblokje toch op deze manier gedaan:
-carter gedeeld
-oude lagers van de krukas of uit het carter halen
-nieuwe lagers in het karter geslaan (blok verhit, lagers kamertemp, met een bus op buitenste ring geslaan, hier een daar wat 2-takt olie)
-krukas ertss en carter gelijkmatig aangetrokken met de bouten (beetje op het oog ook wat bijgetikt hier en daar, weer wat olie hier en daar)
-klaar
Nooit niks geen problemen gehad, niks geen getik niks niet.

n
 
Schrabbekerke 8-1-2006 17:34 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DrDreez
[...]


Ik heb het bij mijn wallarooblokje toch op deze manier gedaan:
-carter gedeeld
-oude lagers van de krukas of uit het carter halen
-nieuwe lagers in het karter geslaan (blok verhit, lagers kamertemp, met een bus op buitenste ring geslaan, hier een daar wat 2-takt olie)
-krukas ertss en carter gelijkmatig aangetrokken met de bouten (beetje op het oog ook wat bijgetikt hier en daar, weer wat olie hier en daar)
-klaar
Nooit niks geen problemen gehad, niks geen getik niks niet.

n


Ik snap je niet? Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen denk ik.
 
denollie(the real one) 8-1-2006 18:31 Print reply

Posts: 501
ja dat had ik ook toen ik de eerste keer lagers vervangde , idd lagers terug naar de klote,
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
MBX_cruiser 9-1-2006 18:55 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ik vind dit echt een aparte manier van reviseren, bij zo'n scooterblok is het de bedoeling dat het lager tot de uitsparingen zit, ivm smering enzo.. als je de lagers eerst op de krukas monteert kan je dit van tevoren niet goed uitmeten. Ook heb je naar mijn idee een grotere kans dat je het er niet goed recht in krijgt. Wat denk jij hiervan?


Normaal zitten de lagers toch vlak tegen de krukaswangen?

Als je aanneemt dat je er wat mee kan spelen,
wil dit ook zeggen dat als je eerst je lagers erin doet,
je krukas niet noodzakelijk mooi horizontaal gecentreerd staat.
en je drijfstang niet loodrecht op de big end staat als de ciliner gemonteerd is.

Ik denk dat die eventuele speling in realiteit nihil is.
Het is eigenlijk altijd iets he...

Bij mijn tomosje vroeger,
kon je de lagers gewoon over de krukas kon schuiven,
zonder iets te verhitten of af te koelen...
maarja het was dan ook een tomos


Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 9-1-2006 om 19:02 uur.
 
psychopatje 9-1-2006 19:09 Print reply

Posts: 5621
kerel sloop t maar weer uit elkaar en haal maar nieuwe spullen want t is gewoon niet goed gebeurd,nooit je lagers eerst op de krukas doen,om uitlopende redenen is dit niet aan te raden,dat t in t verleden wel goed is gegaan noem ik stom geluk.
beter is lagertjes in t plastic in de vriezer,carters verwarmen,lagervet aan beide kanten van je lager smeren,lager erin persen,beide kanten uiteraard,dan in je grote carterhelft je krukas zetten,de kleine helft daarop doen,dan voorzichtig met een nylon hamertje op je kleine carterdeel tikken totdat je genoeg vlees voor je carterboutjes hebt en dan kruislings je carterboutjes aandraaien,piece of cake,
doe t nu maar zo dan hoef je ook geen topic meer aan te maken

Dit bericht is gewijzigd door psychopatje op 9-1-2006 om 19:09 uur.
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!

Dit topic is 5460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved