Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - caberateur afstelling + sproeier+ TWV

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #34223 - caberateur afstelling + sproeier+ T...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ramones 7-1-2006 22:06 Print topicpost

Posts: 111
heejs

ik wil een kleinere caberateur op mijn honda MT zettuh want hij zuipt ontzettend ik wil er een 16 mm of een 14 mm keihin caberateur op legguh welke is het verstandigste en wat voor sproeier en welke TWV moet ik dan hebbuh?

mijn setup is:

cilinder 50 cc snel
uitlaat 70 cc + proma demper
powerfilter
nu zit er een 18 mm keihin caberateur op met spruitstuk sproeier 110 en een TWV van 14 -50

owja hij moet wel boven de 60 blijven rijde 60 is ook nog goed

Dit bericht is gewijzigd door ramones op 7-1-2006 om 22:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ramones op 7-1-2006 om 22:23 uur.
 

De Schout 7-1-2006 22:25 Print reply
Posts: 5327
waar wil jij een 14mm keihin weghalen?? maar een 16 mm moet wel netjes lopen. zal trouwens niet veel zuiniger zijn dan een 18mm. maar ik weet niet wat jij veel zuipen noemt. mijn nsr liep met 18mm @ 50snel op lange stukken zo'n 1:25 tot 1:30. dus zorg dat je nergens benzine lekt, of ben niet zo gierig..
 
tune tweak fiddle bang bummer
enter rulezzz 7-1-2006 22:27 Print reply
Posts: 461
ik dnek nie dat het veel verschil is, 16 of 18. 50snel zuipt gwoon meer. met een ori 50 moet ook wel 60kmph te halen zijn dacht ik. maar je kan een 14mm proberen. en de sproeier, moet je gwoon ff kijke
 
derbi boekt hard
honda_2takt_power 7-1-2006 22:32 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waar wil jij een 14mm keihin weghalen?? maar een 16 mm moet wel netjes lopen. zal trouwens niet veel zuiniger zijn dan een 18mm. maar ik weet niet wat jij veel zuipen noemt. mijn nsr liep met 18mm @ 50snel op lange stukken zo'n 1:25 tot 1:30. dus zorg dat je nergens benzine lekt, of ben niet zo gierig..
ik met belgische ge2 18mm mk uitlaat doe ik zon 1op 22 kan zuiniger als ik rustig rijd

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
kawasaki-ar50 7-1-2006 22:48 Print reply
Posts: 74
als je toch maar 60 of iets sneller wil gaan kan je ook gewoon de 13mm nemen daar haal je de 60 makkelijk mee
 
Valid 8-1-2006 0:30 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawasaki-ar50
als je toch maar 60 of iets sneller wil gaan kan je ook gewoon de 13mm nemen daar haal je de 60 makkelijk mee



Inderdaad. Ik heb nu een 50snel, twv 13/45, ori uitlaat en geen eens een powerfilter en ik rijd al ongeveer 70. Ik heb de ori 13mm khein carburateur.
 
onraad 8-1-2006 1:45 Print reply
Posts: 593
Jop. Een 13mm is echt genoeg hoor. Ik reed met m'n MT met 70cc en een 13mm ( zeker niet optimaal maar was te lui om een grotere carb te steken ) en dat ding reed ook goed. Dus 13 zal echt wel volstaan als je maar 60 wil.
 
ramones 8-1-2006 12:16 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waar wil jij een 14mm keihin weghalen?? maar een 16 mm moet wel netjes lopen. zal trouwens niet veel zuiniger zijn dan een 18mm. maar ik weet niet wat jij veel zuipen noemt. mijn nsr liep met 18mm @ 50snel op lange stukken zo'n 1:25 tot 1:30. dus zorg dat je nergens benzine lekt, of ben niet zo gierig..



uhmmss wat zou die van mij dan ongeveer moetuh lopen?? 1 op .. ??
want ik kan er 1 week mee naar tilburg rijden en dan is hij kats leeg ik woon in oisterwijk naar tilburg in ongeveer 12 km voor mij dus is niet zow ver .... en hij stinkt wel behoorlijk naar benzine dus miss lekt ie ergens toch
 
bereheer 8-1-2006 12:18 Print reply

Posts: 1901
hmm dan zuipt ie inderdaad wel erg veel

ik kan met m'n mt met 18 keihin en 70 eurokit 5 keer op en neer van moergestel naar tilburg met 1 tank
 
bloaze manne, meej diene woage!
ramones 8-1-2006 12:23 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
hmm dan zuipt ie inderdaad wel erg veel

ik kan met m'n mt met 18 keihin en 70 eurokit 5 keer op en neer van moergestel naar tilburg met 1 tank



woon je dicht bij mij dan zit jij toevalig op het ROC in tilburg??

ik heb net ff gekeken en er ligt wel benzine boven op mijn blok onder de caberateur ik denk dat dat de overloop is maar hij is ook gruwelijk nat bij de aansluiting van de vlotterbak kan het daar ook overlopen

Dit bericht is gewijzigd door ramones op 8-1-2006 om 12:24 uur.
 
bereheer 8-1-2006 12:25 Print reply

Posts: 1901
't kan zijn dat je vlotternaaldje versleten is en dat ie veel lekt

het kan ook zo zijn dat het vochtige wat je ziet gewoon het zweten is van de carburateur, daar zou je niet erg veel van moeten merken met je verbruik

ik wil jouw 18mm wel ruilen tegen mij 12mm
 
bloaze manne, meej diene woage!
ramones 8-1-2006 12:42 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
't kan zijn dat je vlotternaaldje versleten is en dat ie veel lekt

het kan ook zo zijn dat het vochtige wat je ziet gewoon het zweten is van de carburateur, daar zou je niet erg veel van moeten merken met je verbruik

ik wil jouw 18mm wel ruilen tegen mij 12mm



uhmmms dan rijd hij wel lekker zuinig maar ik ga eerst ff mijn vlotter naald vervangen want die heb ik nog een ligguh en deze ziet er zeeer roestig uit als hij dan nog steeds zow zuipt wil ik wel ruile maar hoe hard rijd hij dat ongveer met mijn setup ??
 
bereheer 8-1-2006 12:44 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramones
[...]



uhmmms dan rijd hij wel lekker zuinig maar ik ga eerst ff mijn vlotter naald vervangen want die heb ik nog een ligguh en deze ziet er zeeer roestig uit als hij dan nog steeds zow zuipt wil ik wel ruile maar hoe hard rijd hij dat ongveer met mijn setup ??


ja scheelt wel zeker in het verbruik

met mijn 50 paiweih en 13 keihin en ori box met snelle slangen en techno bocht liep ie 75, op teller 80

ik denk trouwens dat ik jou wel eens bij de shell heb zien rijden aan de linkerkant van de weg over de brug, toen was ik met de fiets naar het station aan 't fietsen


Dit bericht is gewijzigd door bereheer op 8-1-2006 om 12:46 uur.
 
bloaze manne, meej diene woage!
ramones 8-1-2006 12:46 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
[...]


ja scheelt wel zeker in het verbruik

met mijn 50 paiweih en 13 keihin en ori box met snelle slangen en techno bocht liep ie 75, op teller 80



ik denk trouwens dat ik jou wel eens bij de shell heb zien rijden aan de linkerkant van de weg over de brug, toen was ik met de fiets naar het station aan 't fietsen

kan wel kloppen

zow hard rijd de mijne ook met een 18mm uhmms wat zou ik allemaal moetuh veranderen met die 12 mm om hem ongveer 70 te laten lopen

Dit bericht is gewijzigd door ramones op 8-1-2006 om 12:49 uur.
 
bereheer 8-1-2006 12:49 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramones
[...]



zow hard rijd de mijne ook met een 18mm uhmms wat zou ik allemaal moetuh veranderen met die 12 mm om hem ongveer 70 te laten lopen


met 12 zal die wel 70 lopen ongeveer dan, licht aan de compressie enzo

anders leg je voor een kleiner tandwieltje op :P
 
bloaze manne, meej diene woage!
ramones 8-1-2006 12:53 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
[...]


met 12 zal die wel 70 lopen ongeveer dan, licht aan de compressie enzo

anders leg je voor een kleiner tandwieltje op :P



dan wil ik die wel ruilen waar woon je ergens in moergestel kan ik volgende wel ff langs komen inbox maar ff
 

Dit topic is 1493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved